Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 06 03 /12:12

An-2 piloto dukra Brigita Mačiulytė Seimo komisijos posėdį paliko vos tramdydama emocijas

Parlamentinį tyrimą dėl orlaivio An-2 katastrofos vykdantis Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) trečiadienį susirinko į dar vieną posėdį. Į posėdį iškviesta piloto Adolfo Mačiulio dukra Brigita Mačiulytė, Krašto apsaugos ministerijos, Civilinės aviacijos administracijos bei valstybės įmonės „Oro navigacija“ atstovai.
Brigita Mačiulytė
Brigita Mačiulytė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Posėdžio pradžioje B.Mačiulytė paprašė klausimą svarstyti uždarai, nedalyvaujant žiniasklaidai. NSGK šiam prašymui pritarė be jokių išlygų.

NSGK posėdyje B.Mačiulytė užtruko apie 45 minutes, gerokai ilgiau, nei numatyta darbotvarkėje. Po posėdžio piloto dukra teigė negalinti komentuoti, apie ką kalbėjo su Seimo nariais.

„Per daug kainavo“, – virpančiu balsu kalbėjo B.Mačiulytė.

Ji patikino, jog emocijas sukėlė ne kokie nors nemalonūs klausimai, o vėl atgiję tragedijos prisiminimai.

„Tikrai nesitikėjau nemalonių klausimų. Bet tiesiog prisiminti viską detaliai buvo per daug sudėtinga“, – sakė B.Mačiulytė.

KAM pripažįsta klaidas

Krašto apsaugos ministerija (KAM) pripažįsta, kad ne viskas An-2 istorijoje vyko sklandžiai. KAM Viešųjų ryšių departamento direktorė Rūta Apeikytė žurnalistams teigė, jog kariškiai galbūt nepakankamai išsamiai informavo visuomenę, o ir su pilotų artimaisiais nepalaikytas tinkamas ryšys.

„Sutinku, kad kai ką buvo galima padaryti šiek tiek geriau. Kariškiai mokėjo pasakyti, ką jie daro. Bet buvo per mažai aiškinimų, kodėl jie taip daro“, - kalbėjo R.Apeikytė.

Pasak jos, spragos komunikacijoje su pilotų artimaisiais tapo akivaizdžios pirmadienį po katastrofos, kai B.Mačiulytė pradėjo per socialinį tinklą „Facebook“ apeliuoti dėl nutrauktos orlaivio paieškos operacijos atnaujinimo.

„Sužinojome (…) pirmadienį, anksti ryte. Kai jau „Facebooke“ pradėjo sklisti Brigitos išplatintas prašymas prisiungti ir paprašyti, kad operacija būtų atnaujinta. Tik tada mes jau iš viešųjų šaltinių sužinojome, kad bendravimas su artimaisiais nėra vykdomas tinkamai“, - tęsė R.Apeikytė.

Anot jos, nuo tos dienos į visą komunikaciją apie paieškos operaciją primygtinai siūlyta įtraukti ir pilotų artimuosius.

Na, o krašto apsaugos ministro patarėjas Vaidotas Linkus pabrėžė, kad pirmiausiai pilotų artimuosius apie paieškų eigą informuoti turėjo orlaivio savininkai, t. y. bendrovė „Klaipėdos avialinijos“.

„Pagal visą tą situaciją, artimuosius turėjo informuoti orlaivio savininkai. Aš tikėjausi, kad tai ir vyksta. Bet kai paskambino, supratau, kad tikrai artimiesiems trūksta tos informacijos“, - teigė V.Linkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?