2019 03 29 /15:08

Apklausa: du trečdaliai gyventojų ketina dalyvauti referendume dėl dvigubos pilietybės

Maždaug du trečdaliai Lietuvos gyventojų ketina dalyvauti gegužę vyksiančiame referendume dėl dvigubos pilietybės, rodo penktadienį paskelbta Vyriausybės užsakymu atlikta visuomenės apklausa. Vis dėlto daliai gyventojų trūkstą informacijos apie vyksiantį balsavimą.
Rinkimai Kaune
Asociatyvi nuotrauka: balsavimas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Apklausos duomenimis, dalyvauti referendume yra apsisprendę 65 proc. respondentų.

25 proc. apklaustųjų dėl dalyvavimo referendume dar nėra apsisprendę, o 10 proc. teigia, kad jame nedalyvaus.

Kad informacijos apie referendumą visiškai pakanka, nurodė 12 proc. apklaustųjų, dar 33 proc. teigė, jog duomenų greičiau pakanka. 38 proc. apklaustųjų tvirtino, kad informacijos greičiau nepakanka, o kad jos visiškai nepakanka nurodė 11 proc. respondentų.

Kaip labiausiai dominančius su referendumu susijusius klausimus respondentai nurodė, ar dvigubą pilietybę gausiantys asmenys liks lojalūs Lietuvai, ar mokės mokesčius Lietuvoje, ar turės pareigą tarnauti Lietuvos kariuomenėje.

Gegužės 12 dieną vyksiančiame referendume piliečių ketinama klausti, ar jie sutinka leisti dvigubą pilietybę asmenims, išvykusiems į šalis, atitinkančias „euroatlantinės integracijos kriterijus“. Konkrečios šalys būtų nustatytos įstatymu.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Pasas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Pasas

Šiuo metu dviguba pilietybė nėra leidžiama emigrantams, Lietuvą palikusiems po nepriklausomybės atkūrimo ir įgijusiems kitos šalies pilietybę.

Vyriausybės kanceliarija referendumo viešinimo kampaniją pradės balandžio pradžioje.

Jos užsakymu visuomenės nuomonės apklausą vasario 18 – 28 dienomis atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų agentūra „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1006 piliečiai nuo 18 iki 75 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis