2022 07 04

Apklausa: vis daugiau Lietuvos gyventojų mano, kad karas Ukrainoje užsitęs

Lietuvos gyventojų, manančių, kad karas Ukrainoje truks ilgiau nei metus, per kelis mėnesius išaugo triskart, sankcijas Rusijai palaiko beveik du trečdaliai gyventojų, rodo pirmadienį paskelbtas „Kantar“ atliktas „Karo barometras“.
Ukrainos kariai Sjevjerodonecke
Ukrainos kariai Sjevjerodonecke / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Rinkos tyrimų bendrovės birželio 1-9 dienomis vykdytoje apklausoje 77 proc. respondentų laikėsi nuomonės, jog Rusijos karinė invazija truks ilgiau, nei metus. Kovą, praėjus maždaug mėnesiui po invazijos, taip manė 29 proc. proc. apklaustųjų.

Išaugo ir pasisakančių, kad karas juos paveikė ir kelia susirūpinimą, dalis – birželį taip teigė 72 proc., kovą – 67 procentai.

„Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė Renata Sadunišvili teigia, kad 84 proc. šalies gyventojų karą įvardina kaip didžiausią susirūpinimą keliantį dalyką, kitos problemos – infliacija, augančios kainos, COVID-19 pandemija – pagal svarbą atsilieka 3-4 kartus.

Apklausos duomenimis, septyni iš dešimties gyventojų teigia toliau padedantys Ukrainai ir pabėgėliams, daugiausia aukodami pinigų, taip pat daiktais.

„62 proc. Lietuvos gyventojų pasisako, kad sankcijas Rusijai reikia taikyti ir toliau, net jei tai lemia ekonomines pasekmes mūsų šaliai. Tokį palaikymą žmonės išreiškia nepaisant to, jog lūkesčiai dėl greitos karo baigties negerėja, kaip tik padaugėjo gyventojų, manančių, kad karas truks metus arba ilgiau, dabar taip mano absoliuti dauguma“, – pranešime sakė R.Sadunišvili.

Reprezentatyvioje internetinėje apklausoje birželį dalyvavo 600 respondentų nuo 18 iki 65 metų, paklaidos riba – 3 procentai.

Tyrimas antrą kartą atliktas Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, taip pat Čekijoje, Slovakijoje, Rumunijoje, Vengrijoje, Austrijoje, Bulgarijoje ir Serbijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis