2022 08 12

Aplinkkelio statybų įkalinti kauniečiai neteko išvažiavimo – tenka dardėti per duobes

Kauno pakraštyje įsibėgėja pietrytinio aplinkkelio statybos. Kaip skelbia Kauno savivaldybė, „tranzitu“ vykstantiems vairuotojams tai leis greičiau ir patogiau apvažiuoti šią miesto dalį, Petrašiūnų gyventojams sumažins triukšmo lygį bei oro taršą. Tačiau ne visi patenkinti šiuo didžiuliu projektu – kai kurie jaučiasi įkalinti savo namuose, nes buvo perkastas asfaltuotas išvažiavimas iš kvartalo.
Kauno pakraštyje įsibėgėja Pietrytinio aplinkkelio statybos
Kauno pakraštyje įsibėgėja Pietrytinio aplinkkelio statybos / Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Į 15min kreipėsi Naktigonės, Raktažolių, Žiežirbų ir Ugniakuro gatvių gyventojai. Viena jų – Eglė, papasakojo, kad pavasarį prasidėjus Kauno pietrytinio aplinkkelio statyboms, „gyvenantiems Ugniakuro gatvėje nupjovė... kelią“. O tiksliau – išvažiuojamoji Intako gatvė buvo perkasta.

Gyventojai bandė protestuoti, išsiuntė prašymą Kauno miesto savivaldybei, nes numatytas „naujas“ bei nuolatinis išvažiavimas į miestą – molėtas, duobėtas žvyrkelis (išvažiuojant pro Žiežirbų ir Naktigonės gatves).

„Prieš tai turėjome normalų asfaltuotą kelią. Minėtose žvyruotose gatvėse labai greitai formuojasi duobės, sunku pravažiuoti, jos purvinos, nėra įrengto gatvių apšvietimo. Labai stebimės, kad dėl miesto plėtros ir gatvių būklės gerinimo strategijos įgyvendinimo mes staiga netekome normalaus asfaltuoto kelio, o Kauno miesto tvarkymo skyrius tikina, kad tokios būklės kelias yra normalu.

Kokia ekologija, jei norint patekti į namus, tenka važinėti ratais bei kilpomis?“ – klausimus kėlė gyventoja.

Skaitytojo nuotr./Dėl statomo prietrytinio aplinkkelio Kaune gyventojai susiduria su problemomis
Skaitytojo nuotr./Dėl statomo prietrytinio aplinkkelio Kaune gyventojai susiduria su problemomis

Greideriuoti reikia kas 2 savaites

Pasak jos, po gyventojų protesto ir išsiųsto rašto Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyrius kelią kiek patvarkė, bet toliau jį žada greideriuoti tik 2 kartus per metus, o duobės jau formuojasi nepraėjus nė 2 savaitėms.

„Labai jaudinamės dėl vaikų, kuriems teks į/iš mokyklų, būrelių keliauti tamsiuoju metų laiku, klampoti per duobes, purvynus. Šaligatvių nėra, kelkraščiai – vandens nutekėjimo grioviai. Taip pat turime neįgalių gyventojų. Vienas jų kasdien daug vaikšto su ratukų atrama, bet keliai visiškai tam nepritaikyti.

Mokiniai ir jų tėvai keliaudavo su dviračiais iki mokyklų, Petrašiūnų, Palemono, Panemunės, o dabar šis susisiekimo būdas tapo neįmanomas. Sunkiai pravažiuojama atkarpa duobėtais keliais – nemaža.

Keista, kad tai vyksta mieste. Matome net Kauno rajone gražiai sutvarkytų vietų, su šaligatviais ir dviračių takais, išklotais trijų spalvų trinkelėmis. Mes net šaligatvių neprašome, tik asfalto. Nejaugi tai sunku suprojektuoti projektuojant aplinkkelį ir sutvarkant išvažiavimą gyventojams?“ – klausė Eglė, patikinusi, kad žmonės jaučiasi pamiršti, ignoruojami, iš trijų pusių apsupti statomo aplinkkelio.

Iš Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus gyventojai sulaukę atsakymo, kad rengiant aplinkkelio statybos projektą, nebuvo numatytas Ugniakuro gatvės asfaltavimas, kadangi ši gatvė nepatenka į aplinkkelio statybos darbų zoną.

„Girdime apie miesto gražinimą, puikų susisiekimą su miestu, „siekį užtikrinti darnią teritorijų plėtrą, stiprinti darnų judumą bei žaliąjį kursą“. Taip pat girdime kalbas: „Siekiame, kad Kauno miestas būtų atviras inovacijoms, patogus mokytis, dirbti ir kurti šeimą, leisti laisvalaikį. Taip pat siekiantis ir įgyvendinantis tvarius pokyčius, besilaikantis žaliojo kurso – užtikrinant tvarią plėtrą“.

Liūdna, tačiau tai – ne apie mus“, – nusivylusi kalbėjo gyventoja, neabejojanti, kad „naujasis“ išvažiavimas vėlyvą rudenį ir žiemą atrodys dar prasčiau.

Pažadėjo dažniau greideriuoti

Gyventojų savivaldybei išsiųstame prašyme prašoma paaiškinti, kaip, remiantis Kauno miesto tarybos šių metų gegužės 24 dieną patvirtinto strateginio plėtros plano nuostatomis, t.y. tuo, kad miestas išsikėlė tikslus per ateinančius aštuonerius metus auginti ekonomiką, užtikrinti darnią teritorijų plėtrą, stiprinti darnų judumą bei žaliąjį kursą, neapšviestas, duobėtas, pažliugęs žvyrkelis (Naktigonės, Žiežirbų, Ugniakuro gatvės), kur gyvena neįgalieji, sunkiai vaikštantys senjorai ir mamos su mažais vaikais bei moksleiviai, skatina darnų judumą, kaip miestas pateisina tokią gatvių nepriežiūrą.

Rašte prašoma skubiai spręsti problemą – tvarkyti ir asfaltuoti minėtas gatves.

Po 15min kreipimosi dėl šios situacijos, Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis pažadėjo, kad minėtos gatvės bus dažniau greideriuojamos. Kaip dažnai, neįvardyta.

Iki šiol, pasak savivaldybės atstovo, šios gatvės buvo greideriuotos jau 3 kartus. Pagal poreikį jos bus ir laistomos, kad nedulkėtų.

Kodėl kartu su aplinkkelio statybų projektu nebuvo suplanuotas ir kelio šio kvartalo gyventojams asfaltavimas, savivaldybė nepakomentavo – šiuo metu už projektą atsakingas Miesto tvarkymo skyriaus darbuotojas atostogauja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis