Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 05 20

Apsilankymas infekcinėje ligoninėje pašiurpino: seni langai, nešvara, jokio vėdinimo ir personalo abejingumas

Socialiniuose tinkluose vis dažniau sklinda pasipiktinimas prasta situacija Lietuvos gydymo įstaigose. Ligoninėje atsidūrusių žmonių nuostabą ir pyktį sukelia ne tik prastos kokybės maistas, bet ir elementarių higienos normų nesilaikymas bei neprofesionalus personalo elgesys.
Vilniaus infekcinių ligų stacionare
Vilniaus infekcinių ligų stacionare / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

15min skaitytojas Justinas pasidalijo nuotraukomis iš Infekcinių ligų ir tuberkuliozės ligoninės Vilniuje, Žvėryno rajone.

„Tai turbūt labiausiai apgailėtina ligoninė Lietuvoje. Net nežinau, nuo ko pradėti. Pradėkime nuo to, kad langai joje visiškai nesandarūs, turbūt yra dar nuo Antrojo pasaulinio karo. Nėra jokios normalios vėdinimo sistemos, nors tai yra institucija, kurioje pilna virusų ir bakterijų“, – teigė Justinas.

Vyrų tualete ne tik nuolat nėra tualetinio popieriaus, bet jis valytojų naudojamas ir kaip išplautų kilimėlių džiaustymo vieta. Vaikino teigimu, nešvara tvyro visur, net ir ligoninės kieme, kuris užžėlęs netvarkoma žole.

Budinti medicinos sesuo supyko pažadinta

Tiesa, labiausiai jį papiktino ligoninės personalo abejingumas ir priežiūros trūkumas.

„Ketvirtą valandą ryto mano temperatūra pakilo iki 40-ies laipsnių, bet nebuvo jokio mygtuko, kurį paspaudęs galėčiau iškviesti gydytoją ar seselę. Negalėjau šaukti, nes mano gerklė buvo ištinusi.

Dvidešimt minučių beldžiausi į duris ir ieškojau seselės, kad paaiškinčiau situaciją, jog baigiu prarasti sąmonę. Kai po dvidešimties minučių pagaliau ją suradau, aptikau kietai įmigusią, ir ji buvo labai pikta, kad pažadinau“, – pasakojo 15min skaitytojas.

Kai paklausiau, kur yra gesintuvas, seselė atrėžė, kad nežino ir jai nerūpi, – įspūdžius ligoninėje nusakė Justinas.

„Dar vienas šokiruojantis dalykas yra tai, kad lubos ir sienos buvo dekoruotos toksiško plastiko ornamentais. Įsivaizduojate, kas būtų, jei kiltų gaisras. Kai paklausiau, kur yra gesintuvas, seselė atrėžė, kad nežino ir jai nerūpi“, – įspūdžius ligoninėje nusakė Justinas.

Jo teigimu, sveikatos apsaugos ministras turėtų didžiausią dėmesį skirti tokioms valstybės išlaikomoms vietoms, kurios nepalieka jokių kitų galimybių, kaip tik rinktis privačias gydymo įstaigas.

„Tai tikra gėda ir tai parodo, kaip valdžios sektorius, atsakingas už sveikatos apsaugą, yra spjovęs ant žmonių. Jie rūpinasi ir reklamuoja tik dideles ligonines kaip Santaros klinikos ar Lazdynų ligoninė“, – konstatavo jis.

Ministras žada ligoninę perkelti

Sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos patarėja Lina Bušinskaitė-Šriubėnė teigė, kad Žvėryne vis dar palikta Infekcinių ligų ir tuberkuliozės ligoninė, šiurpinanti pacientus savo netvarka, galiausiai bus perkelta į Santaros klinikų kompleksą.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus infekcinių ligų stacionare
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus infekcinių ligų stacionare

„Šiam tikslui lėšos bus skirtos iš Valstybės investicijų programos (VIP). Iš VIP lėšų nuo 2016 m. įgyvendinamas investicijų projektas „Infekcinių ligų ir tuberkuliozės ligoninės, VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo padalinių perkėlimas į Santariškių g. 14, Vilniuje“, kuriuo numatoma pastatyti naują Infekcinių ligų korpusą Santariškių g. 14, Vilniuje“, – teigė ministro patarėja.

Jos teigimu, sąlygomis gydymo įstaigose nepatenkinti pacientai visų pirma turėtų bandyti spręsti problemą kreipdamiesi į administraciją.

„Kiekvienas pacientas turi teisę, kilus abejonėms, kad gydymo paslaugos ar priežiūra pažeidžia jo teises, kreiptis į gydymo įstaigos administraciją“, – sakė L.Bušinskaitė-Šriubėnė.

„Remiantis ankstesne praktika, dažniausiai pacientų ar jų artimųjų kylančius klausimus dėl priežiūros sąlygų pavyksta išspręsti ligoninės viduje, kai informuojamas skyriaus vedėjas ar slaugos administratorius“, – pridūrė ji.

Susidūrus su aplaidžiu personalo darbu pacientai gali teikti skundą, tačiau jis gali būti nagrinėjamas net 20 dienų.

„Jeigu pacientui kyla abejonių dėl suteiktų gydymo paslaugų kokybės ir (arba) galimai pažeistų paciento teisių, pirmiausia su skundu jis turi kreiptis į tą gydymo įstaigą, kurią skundžia. Gydymo įstaiga, gavusi skundą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti pareiškėjui rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų“, – teigė ministro A.Verygos patarėja.

Prezidentės dėmesys nepadėjo

2014 metų sausio mėnesį dėl skandalingos Infekcinių ligų ir tuberkuliozės ligoninės būklės joje lankėsi ir prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Antrajai kadencijai besirengusi D.Grybauskaitė tuomet pažymėjo, kad ligoninės sąlygos kelia pavojų žmonių gyvybėms ir žemina pacientų orumą.

„Sveikatos ministerijos aplaidumas ir ligoninės perkėlimo projekto nevykdymas kelia nuostabą. Norėčiau pakviesti sveikatos ministrą, kuris labai daug žada, daug šneka, pradėti realiai dirbti. Tikiuosi, kad taip ir įvyks“, – tuomet sakė ji.

Tiesa, po laimėtų rinkimų sveikatos sistemos gėda tapusi ligoninė išskirtinio prezidentės dėmesio nebesulaukė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai