Socialiniuose tinkluose platinama „Delfi“ naujienų portalo tekstą imituojanti melaginga reklama, kurioje tvirtinama, neva dainininkė Natalija Bunkė „atskleidė stebuklingą lieknėjimo paslaptį“ ir reklamuoja maisto papildus „Keto diet“ pavadinimu, kurie esą jai padėjo per mėnesį atsikratyti 11 kg.
Nors naujienų portalo tekstą primenantis puslapo padirbinys tikrai atrodo sukurtas kokybiškai, tačiau atskirti netikrą publikaciją ganėtinai nesudėtinga.
Visų pirma, nuoroda nė kiek neprimena tikrosios portalo svetainės, o geriau įsižiūrėjus akis bado gramatinės klaidos.
„Praėjusį mėnesį Nacionalinė mitybos specialistų asociacija pateikė ieškinį garsus dainininkas Natalija Bunkė, nes po jos pasirodymų televizijoje apie tai, kaip jai pavyko taip greitai numesti svorio, dietologų ir fitneso trenerių klientų skaičius smuko. jis baigė ir Natalija laimėjo bylą. Mes paprašėme jos papasakoti apie viską išsamiau“, – teigiama tekste (kalba netaisyta).
Susisiekus su dainininke, ši teigė jokių svorio metimo produktų nereklamavusi, o sukčiai jos veidu bando naudotis ne pirmą kartą.
„Būna dar tokių atvejų, kai, pavyzdžiui, daro live transliaciją (tiesioginė transliacija socialiniuose tinkluose, – aut. past.), nukopijuoja transliaciją, kurią aš tikrai dariau, įdeda į „Facebook“ tinklą, kviečia ja dalytis, komentuoti ir laimėti 10 tūkst. eurų.
Žmogus pakomentavęs žaibiškai gauna nuorodą, kurią paspaudus rašoma, kad jis turi tam tikrą sumą sumokėti, kad gautų tuos tūkstančius neva iš manęs“, – apgailestavo kūrėja.
Anot N.Bunkės, bandymai teisiniu būdu pasiekti, kad jos atvaizdas nebūtų naudojamas neaiškių preparatų reklamai, niekuo nesibaigė.
„Aš bandžiau su teisininkais žiūrėti ir tam tikrus atvejus, kai mano vardu pardavinėjo tabletes, tačiau paaiškėjo, kad šių sukčių keliai veda į Baltarusiją“, – pasakojo dainininkė.
Ji įspėjo nepirkti iš sukčių jokių tablečių, mat neaiškia jų sudėtimi galima rimtai apsinuodyti.
Neva „reklamuoja“ tą patį preparatą
Į melagienų kūrėjų akiratį taip pat pateko ir dainininkė bei aktorė Inga Jankauskaitė. Anot jos veidu besinaudojančių sukčių, ji taip pat reklamuoja stebuklingas lieknėjimui skirtas piliules „Keto“.
Tačiau kūrėja nieko panašaus nedaro, o teiginius, neva ji galėtų bendradarbiauti su apgavikais, vadina įžeidžiais.
„Tiek iš vizualinės tos reklamos kokybės, tiek suvokiant patį produktą – aš tikrai negalėčiau įsivelti į tokią aferą.
Juk neegzistuoja iš esmės nei kokteilio, nei piliulės šioje žemėje, kur galėtų sukurti stebuklą vien tik išgėrus“, – pakomentavo I.Jankauskaitė.
Ji pridūrė, kad tokios melagienos tęsiasi jau ilgai – yra daugybė atvejų, kuomet bandyta pasinaudoti jos vardu.
„Bene 5 metus trunka ta apgavysčių eilė – vienas produktas keičia kitą, būta visokiausių bandymų tuos sukčius pagauti, susekti, tačiau dažniausiai atsitrenkiama į sieną, situacija yra beviltiška“, – apie kovą su aferistais kalbėjo kūrėja.
„Tai tiesiog yra nusikaltimas, jis daromas tavo vardu ir tu nieko negali su tuo padaryti“, – pridūrė ji.
I.Jankauskaitė įspėjo, kad atsiradus dirbtinio intelekto programoms, tikėtina, kad tokių melagienų tik padaugės.
„Vienintelis priešnuodis dabar yra viešumas. Turime šviesti žmones, kad jie suprastų, kuo skiriasi melagiena nuo realios informacijos. Tam švietimui neišvengiamai reikės skirti vis daugiau dėmesio, nes mes su tuo susidursime vis daugiau.
Dirbtinis intelektas vis tobulės ir sukčiai jo dėka tiesiog pradės siautėti.
Mes sukūrėme dalyką, pavadinome jį progresu, o kuo tai gali baigtis – visi sėdi, mirksi akimis ir nežino“, – kalbėjo sukčių auka tapusi menininkė.
15min verdiktas: melas. Dainininkės nereklamavo „Keto“ papildų lieknėjimui – jų atvaizdu naudojasi sukčiai.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.