Kauno rajono meras Valerijus Makūnas kreipėsi į susisiekimo ministrą, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorių ir VĮ „Automagistralė“ direktorių informuodamas, kad apsisukimą kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 104, 8 kilometre būtų galima panaikinti tik įrengus dviejų lygių sankryžą ties Giraite. Tai apsisukimas, kuriuo vykstant nuo Kauno patenkama į Giraitės ir Užliedžių gyvenvietes bei iš Kumpių kaimo Verslo gatvėje esančių įmonių patenkama į Kauną.
,,Kauno rajono Giraitės, Vijūkų, Užliedžių gyventojai kategoriškai prieštarauja apsisukimo panaikinimui ties Giraitės gyvenviete. Panaikinus apsisukimą, visas transportas važiuojantis iš Kauno miesto į šias gyvenvietes, turės važiuoti 8 km lankstą. Užliedžių ir Giraitės gyvenvietėse yra įsikūrę daug įmonių, vyksta sparti urbanizacija, važiuoja daug krovininio, visuomeninio transporto. Apsunkinę sąlygas įvažiuoti į gyvenvietes, sukeltume gyventojams daug nepatogumų, taip pat išaugtų kelionės išlaidos“, – teigiama Kauno rajono savivaldybės mero pasirašytame rašte.
,,Naikinti apsisukimą ketinama neatsižvelgiant į galimus socialinius bei ekonominius padarinius ir nesuderinus su Kauno rajono savivaldybe. Sulaukėme nemažai Giraitės, Užliedžių, Vijūkų gyventojų nusiskundimų, gavome akcinės bendrovės Giraitės ginkluotės gamyklos, kitų šalia automagistralės esančių bendrovių prašymus atšaukti vieno lygio apsisukimą minėtame kelio ruože“, – sakė Kauno rajono savivaldybės administracijos Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Kęstutis Povilaitis.
Vien Giraitės ginkluotės gamykloje dirba 74 darbuotojai. Didžioji jų dalis gyvena Kaune, jiems sąlygos atvykti į darbą gerokai pasunkėtų. Giraitėje, Vijūkų ir Užliedžių kaimuose gyvena beveik 2 tūkstančiai gyventojų, vietovė sparčiai urbanizuojama, per pastaruosius metus čia pastatyta apie 200 individualių gyvenamųjų, 30 daugiaaukščių namų. Čia gyvenantys žmonės taip pat prašo įrengti saugų dviejų lygių apsisukimą.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Algimantas Janušauskas sakė, kad tai nemažai lėšų ir laiko reikalaujantis dalykas, todėl artimiausiu metu įrenginėti dviejų lygių apsisukimo neplanuojama. Ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos, ir ,,Automagistralės“ atstovai teigė, jog saugiausia būtų naikinti 104,8 kilometre esantį apsisukimą, ir šį manevrą atlikti 108 kilometre esančioje saugioje skirtingų lygių sankryžoje. Kauno rajono mero pavaduotojas Petras Mikelionis abejojo, ar tai geriausia išeitis, nes piko valandomis ir čia susidarys kamščiai, o sankryža dėl didelio apkrovimo nebebus tokia saugi, kaip dabar.
Vietos bendruomenės ir verslo atstovai pageidavo, kad kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 104,8 km, ties Giraitės gyvenviete, būtų pailginta greitėjimo juosta, pastatytas kelio ženklas, leidžiantis šioje vietoje važiuoti ne didesniu, kaip 80 kilometrų per valandą greičiu, įrengtas apšvietimas ir pastatytas greičio matuoklis. Visa tai atlikus, apsisukimas taptų gerokai saugesnis, o vietos gyventojams ar čia dirbantiems žmonėms nereikėtų papildomai kasdien važinėti mažiausiai aštuonis kilometrus iki 108 kilometre esančios saugios skirtingų lygių sankryžos.
Susitikime pateiktas ir trečias problemos sprendimo būdas – sutvarkyti žvyrkelį, kuris Kauno miesto ribose vadinamas A.Šapokos gatve, o rajone eina per Vijūkų kaimą ir juo nukreipti eismą. Kuris iš šių variantų bus pasirinktas, kol kas dar neaišku. Tikimasi, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija parengs specialųjį planą, detaliai išnagrinės ruožą ties Giraitės gyvenviete, tuomet ir bus nuspręsta, kai pasielgti, kad ši automagistralės vieta būtų saugi ir pralaidi. Kitais metais ketinama surengti dar vieną visų suinteresuotų pusių susitikimą ir dar kartą aptarti šią problemą.