Po susitikimo su meru Vilniaus taksi darbuotojų profesinės sąjungos narys Andrejus Kotovičius teigė, kad susitikimas buvo pozityvus ir tokiu būdu „pramušti dialogo ledai“.
„Tenkina bet koks judesys“
Taksi vairuotojas teigė išgirdęs, kad norima pagaliau spręsti susikaupusias problemas, įsteigti centralizuotą taksi dispečerinę, kuri aptarnaus užsakymus naujuoju trumpuoju numeriu. Tai turėtų būti naujos taksi įmonės pradžia. „Šioje krizinėje ir kritinėje situacijoje tenkina bet koks judesys. Kiek jis pasiteisins gyvenime – matysime“, – kalbėjo A.Kotovičius.
Jis gana neužtikrintai kalbėjo apie galimybę pasiimti savivaldybės siūlomą nemokamą licenciją dirbti individualiai, kadangi šiuo metu dirba įmonės automobiliu. Vis dėlto A.Kotovičius džiaugėsi iniciatyva bent jau įvardinti problemas ir tikisi, kad tai neliks tik „garo nuleidimu, kai susiklostė tokia aštri situacija“.
Situacija taksi versle esą jau dešimt metų įtempta. „Nebuvo taip, kad niekas niekur neėjo. Pernai vasarą buvo savivaldybėje susirinkę taksistai, pavieniai ateidavo, gal tai tik nebuvo daroma taip viešai. Tik viskas vyko pakankamai lėtai, nes yra daug baimės, daug nepasitikėjimo, nėra tokio bendradarbiavimo praktikos. O per tuos metus buvo viskas blogai, kas yra blogo juodojoje rinkoje. Nes juodojoje rinkoje darbuotojas yra beteisis“, – atvirai kalbėjo A.Kotovičius.
Konkuruoti bus lengva?
Iš susitikimo išėjęs Vilniaus taksi vežėjų asociacijos prezidentas Romualdas Bieliauskas šypsojosi gana skeptiškai ir teigė, kad pritaria savivaldybės norui kurti savo bendrovę. Esą konkurencija visada į naudą, o su „valdiška“ įmone konkuruoti visada yra lengviau.
„Žymiai lengviau yra konkuruoti su valdiška įmone, negu privačia struktūra, nes privati struktūra žymiai lankstesnė, negu valdiška. Ten reikia priimti įstatymus, juos patvirtinti, yra krūvos direktorių, pavaduotojų ir t.t. O privačioje, normalioje įstaigoje labai greitai reaguojama į tam tikrus pokyčius. Jeigu aš nesugebėčiau reaguoti į rinkos pokyčius, aš seniai būčiau bankrutavęs. Bet aš jau 16 metų rinkoje“, – sakė R.Bieliauskas.
Pats meras po susitikimo sakė, kad pokalbis buvo dalykiškas, kuriame dalyvavo „tikrieji taksi žmonės“ – vairuotojai, kurie kasdien dirba gatvėse. Esą susirinkę asmenys gali susiburti į naują struktūrą, galbūt – profsąjungą.
Leidimus jau išduoda
„Nuo šiandien mes jau galime išdavinėti leidimus, visi nuėjo į savivaldybės pirmą aukštą pasiimti visą sąrašą dokumentų, kuriuos turėtų pristatyti pagal įstatymus, norėdami gauti veiklos leidimą. Taip pat aptarėme dėl centralizuotos skambučių dispečerinės įsteigimo. Jį įsteigti artimiausiu metu turėtų „Susisiekimo paslaugos“, – po susitikimo su taksi vairuotojais kalbėjo A.Zuokas.
Mero teigimu, kilo mintis, kad tie taksistai, kurie prisijungs prie centralizuoto skambučių centro, turėtų vienodą tarifą – taip esą būtų kur kas patogiau keleiviams, o savivaldybė galėtų kontroliuoti paslaugos kokybę.
Manoma, kad būtent pas merą susirinkę taksistai galės ateityje sudaryti naujai kuriamos savivaldybės taksi kompanijos branduolį. „Savivaldybė savo kompanijos steigimu jokiu būdu nenori daryti spaudimo privačiam verslui. Privatus verslas turi teikti kokybiškas paslaugas. Mūsų tikslas, kad mūsų taksi būtų kaip modelis, kaip turi atrodyti ir veikti sąžininga, skaidri ir mokesčius mokanti įmonė. Ir tada bus labai lengva palyginti, kas rinkoje yra nelegalus, o kas legalus, kad nereikėtų policijai ar mokesčių inspekcijai imtis tokių priemonių, kurių ji ėmėsi prieš keletą dienų“, – aiškino meras.
Grasino A.Zuoko vairuotojui
A.Zuokas pasakojo su vairuotojais aptaręs daug blogybių, tarkim, fizinės jėgos naudojimą kovojant dėl klientų, kartais stumdomasi prie kavinių ar naktinių klubų. Visa tai esą būtina išgyvendinti. „Trečiadienį mano karštą rytinę reakciją nulėmė ir tai, kad važiuojant į namus mano vairuotoją, kuris važiavo automobiliu, taksi vairuotojai užblokavo ir pradėjo gąsdinti fiziniu susidorojimu. Nenorėčiau gyventi tokiame mieste, kur sau leidžia tokius dalykus tariami taksi vairuotojai. Negaliu net vadinti jų taksi vairuotojais, nes jeigu jie taip mąsto, tai negali teikti jokių paslaugų vairuotojams“, – piktinosi meras.
Bendra dispečerinė turėtų pradėti veikti per dešimt dienų. Meras vylėsi, kad per artimiausias kelias savaitės savivaldybei pavyks priimti sprendimus ir dėl taksi įmonės steigimo. Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, A.Zuoko teigimu, pažadėjo artimiausiu metu teikti Vyriausybei tvirtinti rinkliavų dydžius. Bet šiuo metu leidimai dirbti savivaldybėje išduodami nemokamai.