„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2017 01 23

Atidaroma iš „Akropolio“ į savo istorinę vietą sugrįžtanti Kauno autobusų stotis

Sausio 24 dieną Kauno autobusų stotis iš laikinosios sugrįžta į savo istorinę vietą, Vytauto pr. 24. Po rekonstrukcijos ji bus ne tik didžiausią keleivių srautą aptarnaujanti, bet ir moderniausia stotis Lietuvoje. Joje veiks „Siuntos drive“ unikali paslauga, įsikurs pirmasis Kaune „Subway“ greitojo maisto restoranas, atkurta net ir Bažnyčių bei Tunelio g. jungianti Girstupio gatvė.
Kauno autobusų stotis prieš ir po rekonstrukcijos
Kauno autobusų stotis prieš ir po rekonstrukcijos / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Senasis Kauno stoties pastatas, kuris buvo pastatytas dar caro laikais, sumažintas iki jo originalaus dviejų aukštų dydžio, taip atkuriant autentišką pastato siluetą.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno autobusų stoties atidarymas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno autobusų stoties atidarymas

Perone įrengta 21 aikštelė išvykstantiems (per parą gali aptarnauti iki 600 autobusų) ir 3 vietos atvykstantiems autobusams. Apskaičiuota, jog jame per parą gali būti aptarnaujama apie 10 tūkst. žmonių srautas.

„Man, kaip buvusiam verslininkui, suspaudė širdį pamačius šį pastatą. Juodas pavydas ima, kad taip gražiai, greitai, už protingą kainą tai padarė. Teatras prasideda nuo rūbinės, o miestas prasideda nuo autobusų stoties. Ačiū už sutvarkytą miesto kampą, už gatves. Tikėkimės, miestas turės daugiau svečių“, – atidarymo proga kalbėjo Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.

13 tūkst. kv. m užimančioje naujoje Kauno autobusų stotyje (tiek viduje, tiek išorėje) veiks daugybė ekranų, pateikiančių keleiviams informaciją realiu laiku apie atvykstančius ir išvykstančius autobusus. Autobusai bus atpažįstami pagal numerius, ši sistema „surišta“ su bilietavimo sistema ir žino, kokio parko, koks autobusas atvažiuoja, koks tai konkrečiai maršrutas ir šią informaciją kompiuteris teiks į visus ekranus.

Perone įrengta 21 aikštelė išvykstantiems (per parą gali aptarnauti iki 600 autobusų) ir 3 vietos atvykstantiems autobusams. Apskaičiuota, jog jame per parą gali būti aptarnaujama apie 10 tūkst. žmonių srautas.

Zona rūkantiems keleiviams įrengta stoties kieme, prie siuntų terminalo.

Pirmoji vieša požeminė aikštelė Kaune

UAB „Kautros nekilnojamojo turto“ direktorius Mindaugas Platūkis dėkojo visiems, prisidėjusiems prie šio projekto: „Ačiū visiems. Pagaliau mes stoty.“

Keleiviai stotyje galės dar patogiau ir greičiau įsigyti autobusų bilietus (mokėdami banko kortele) – veiks pirmas tokio tipo bilietų savitarnos terminalas Lietuvoje. Įrengta ir neregiams skirta sistema.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno autobusų stoties atidarymas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno autobusų stoties atidarymas

„Ne kasdien statai stotį, ne kasdien ją atidarai. Dovanojame stoties savininkei „Kautrai“ raktą iš plieno ir akmens, kas simbolizuoja amžinumą. Tikimės, kad šis pastatas stovės ilgai“, – džiaugėsi UAB „Autokaustos“ vadovas Juozas Kriaučiūnas.

Laukiamojoje salėje taip pat veiks bagažo saugykla, turizmo agentūra, kavinė. Planuojama ir nedidelė biblioteka, iš kurios knygas keleiviai galės laisvai neštis ir į autobusą bei skaityti kelionės metu.

Pirmoji vieša požeminė automobilių saugojimo aikštelė Kauno mieste leis dar patogiau į Kauno autobusų stotį atvykti tiek keleiviams, tiek juos pasitinkantiems artimiesiems. Iš viso joje numatyta 190 vietų automobiliams ir 100 vietų dviračiams. Joje pirmąsias 2 valandas bus galima stovėti nemokamai, tačiau „Kautros“ vadovai pabrėžia, kad ji nebus skirta ilgalaikiam stovėjimui ir norėdami automobilį palikti ilgesniam laikui, vairuotojai turės už stovėjimą mokėti.

„Stotis diktuoja pirmąjį įvaizdį apie miestą, kurį išsiveš iš Kauno žmogus, tad ji yra labai svarbi. Sukonstruotos unikalios stoginės. Tokios architektūros ir dizaino visuomeninių pastatų Kaunui tikrai reikia. Naujoji autobusų stotis turi išskirtinį veidą, dėl kurio miestas gauna pridėtines vertės“, – teigė rekonstrukcijos projektą parengęs žinomas Kauno architektas Gintaras Balčytis.

„Siuntos autobusais“ pristato unikalią paslaugą – „Siuntos drive“. Naujoje Kauno autobusų stotyje, virš kurios pastato iškils Vokietijoje pagamintas laikrodis, bus galima atiduoti bei atsiimti smulkias siuntas neišlipus iš automobilio. Šiai paslaugai teikti buvo specialiai suprojektuota nauja gatvė esanti tarp Kauno autobusų stoties ir šalia esančio viešbučio. Siuntų terminalas užims 850 kv. m pirmojo aukšto.

Atsidarys ir pirmasis „Subway“

Atsinaujinusioje Kauno miesto autobusų stotyje gyventojus ir miesto svečius pasitiks vienas populiariausių greitojo maisto prekės ženklų pasaulyje – JAV 1965 m. įkurtas užkandinių tinklas „Subway“. Iki šiol Lietuvoje šios užkandinės veikė tik Vilniuje ir Klaipėdoje. Taip pat veiks ir prekybos centras „Rimi“ (pasirašyta generalinė nuomos sutartis 25 metams). Visos patalpos išnuomotos įvairiems prekybininkams: „Tele2“ ir „Bitės“ salonams, kirpyklai, kepyklėlei, „Pegaso“ knygynui, grožio priemonių bei avalynės parduotuvei.

Iš viso naujojoje stotyje įsikurs dvidešimt prekybininkų, kurių paslaugos ir prekės orientuotos į skubantį žmogų.

Naujoji Kauno autobusų veiks kiekvieną dieną nuo 05.45 iki 23 val. Prekyba stotyje prasidės nuo 7 val. ryto ir tęsis iki 22 val. Nors Vilnius yra sostinė, tačiau Kaune, tranzitiniame mieste, keleivių srautas yra didesnis: sostinėje – po 500 autobusų per dieną, Kaune – po 700. Autobusų bilietų kainoms naujosios stoties statybos įtakos neturės.

Susipažinkite su naujovėmis ir stoties schema:

UAB „Kautros“ nuotr./Naujosios Kauno autobusų stoties schema
UAB „Kautros“ nuotr./Naujosios Kauno autobusų stoties schema

Kauno autobusų stoties rekonstrukcija prasidėjo 2015 m. rugpjūčio 1 d. Laikina stotis buvo įkurta šalia prekybos centro „Akropolis“. Keleiviai buvo įlaipinami ir išlaipinami greta prekybos centro esančiose Griunvaldo, Gedimino gatvėse, taip pat automobilių aikštelėje greta Karmelitų bažnyčios. Bilietų kasos buvo įrengtos pačiame „Akropolyje“.

Vykdomų statybų vertė – apie 9 mln. eurų. Kauno autobusų stotis pastatyta iš privačių lėšų, projektą vysto UAB „Kautros nekilnojamasis turtas“.

„Kautros“ vadovai pripažįsta, kad tai investicija ilgiems metams, o kadangi pati stotis pelno negeneruoja, yra tik išlaidų centras, statybos įmanomos tapo tik dėl bendradarbiavimo su prekybininkais.

Kauno autobusų stotį supančiose gatvėse taip pat buvo numatytos permainos. Apie jas skaitykite čia.

Eismas Griunvaldo ir Gedimino g. turėtų būti atnaujintas jau sausio 24 d. Šalia „Akropolio“ plytinti aikštelė, kurioje iki šiol glaudėsi autobusai, bus „atiduoda“ kauniečių reikmėms – ten veiks mokama automobilių stovėjimo aikštelė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“