Anonimu norėjęs likti jūreivis, pavadinkime jį Žilvinu, 15min.lt teigė, kad didelių finansinių bėdų turinčios bendrovės darbuotojai yra atsidūrę nepavydėtinoje padėtyje.
Žilvinas gegužės mėnesį grįžo iš plaukimo laivu „Akvilė“, kuris tuo metu buvo parduodamas.
Banko kortelėje jis nerado darbo užmokesčio ir tuomet iš darbdavio sulaukė pažado, jog su įgula bus atsiskaityta pardavus laivą.
Šiandien aš, kaip ir daugelis, už 2015 metus iš JLJ nesu gavęs nė cento.
Jam būnant krante „Akvilė“ buvo parduota, o laivą paliekanti įgula tik grasindama kreiptis į Tarptautinę transporto darbuotojų federaciją, išsireikalavo dalies atlygio.
„Tuo tarpu mes, jau grįžę, bei kitų reisų darbuotojai nieko negavome. Šiandien aš, kaip ir daugelis, už 2015 metus iš JLJ nesu gavęs nė cento“, – sakė Žilvinas.
Pasiūlė kreiptis į buhalterį
Grįžęs iš reiso ir kreipęsis dėl negaunamo atlyginimo į personalo skyriaus vadovą Žilvinas sulaukė pasiūlymo: „Gavau atsakymą, kad jei labai dažnai įkyrėsiu ir vaikščiosiu pas vyriausiąjį buhalterį A.Stropų, tai gal kažką perves. Toks požiūris į darbuotojus valstybės įmonėje.“
Dar iki bankroto paskelbimo visą mėnesį tvirtino, kad perves ryt poryt.
Pradėjus vėluoti algoms, pasak Žilvino, darbuotojai buvo raminami, kad pinigus atgaus, nes yra pirmos eilės kreditoriai: „Dar iki bankroto paskelbimo visą mėnesį tvirtino, kad perves ryt poryt.“
Tačiau paskelbus bankrotą, kurio procedūra greit buvo nutraukta, paaiškėjo, kad darbuotojai gali nebent pretenduoti į kompensacijas iš garantinio fondo, išmokančio 3 mėn dydžio bazinį dydį, kai pagrindinė atlyginimo dalis yra dienpiniaigiai.
„Dabar skambinant yra atsakoma, kad sąskaitose pinigų nėra, jos tuščios arba areštuotos“, – piktinosi jis.
Pasak Žilvino, Darbo ginčų komisija yra priėmusi nutarimą jo naudai, tačiau pinigų į LJL negali iškrapštyti net antstoliai.
Buvo dideli įsiskolinimai laivo maisto tiekėjui. Reiso pabaigoje maistas buvo stipriai suprastėjęs
„Tokių kaip aš yra ne vienas. Kompanijos bėdos buvo slepiamos. Labiausiai nustebino, kad per Kalėdas nebuvo sveikinimo iš kompanijos. Nors buvo dideli įsiskolinimai laivo maisto tiekėjui. Reiso pabaigoje maistas buvo stipriai suprastėjęs“, – pasakojo jis.
Žilvinas sakė, kad blogiausias dalykas buvo tas, jog būnant laive sunku sužinoti naujienas – nėra interneto, o pati kompanija nesidalija jokia informacija.
Neturi pinigų būtiniausiems dalykams
Jis piktinosi, kad pirmiausiai už „Lietuvos geležinkelių“ garantuojamą paskolą gelbėjamas turtas, tačiau pamirštami darbuotojai.
Jei ši organizacija nebankrutavusi, kodel nemokami atlyginimai.
„Gal perves dalį esantiems laivuose, nes jie gali atsisakyti toliau dirbti“, – svarstė jis.
„Tai visiškas nesiskaitymas su Darbo kodeksu, nes jei ši organizacija nebankrutavusi, kodel nemokami atlyginimai, – piktinosi Žilvinas. – Ar kas nors ministerijoje, Vyriausybėje gali paaiškinti kaip ir už ką reikia išlaikyti šeimą, vaikus, kaip susimokėti komunalinius mokesčius, ir maistą parduotuvėse negaunant darbo užmokesčio?"
S.Dobilinskas nebedirbantiems pažadų nedalija
Žilvinas buvo teisus – LJL generalinis dorektorius S.Dobilinskas, kalbėdamas su 15min.lt, neslėpė, jog prioritetas teikiamas tebedirbantiems, o ne buvusiems darbuotojams.
Šiandien pirmas klausimas – dirbantys, esantys laivuose ir areštuoti laivai.
„Įmonės situaciją ne kartą aprašėte, jūs ją gerai žinote. Tokių darbuotojų yra ne vienas, – atvirai dėstė direktorius. – Šiandien pirmas klausimas – dirbantys, esantys laivuose ir areštuoti laivai. Supraskite, tai yra pagrindinis klausimas.“
S.Dobilinskas sakė negalintis pasakyti, kaip bus atsiskaitoma su nebedirbančiais jūreiviais.
Jo teigimu, trečiadienį žadama nuimti areštą laivui „Raguva“.
„Žiūrime dėl kitų, ir labai įtemptai“, – pridūrė jis.
Paskolą garantuoja „Lietuvos geležinkeliai“
Valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ praėjusią savaitę suteikė 3 mln. eurų paskolą LJL, o SEB bankas liepos pabaigoje dar 9 mėnesiams atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo terminą.
Vėlesnis paskolos grąžinimo terminas leido stabdyti LJL bankroto procedūrą, Vyriausybė nusprendė, kad įmonę reikia gelbėti, o bankrotas reikštų didelius nuostolius – laivus tektų parduoti metalo laužui.