„Turiu žinią, kad paieška yra atnaujinta, kad yra pakeltas kariškių lėktuvas. Man skambino ministro adjutantas ir patvirtino, kad paieška ministro įsakymu yra atnaujinta“, – sakė B.Mačiulytė.
Krašto apsaugos ministerija pirmadienį pranešė, jog paieškos ir gelbėjimo operacijai skiriamas Lietuvos karinių oro pajėgų transporto lėktuvas „Spartan“ C-27J. Taip pat prašoma Švedijos ir Latvijos pagalbos vykdant paieškos darbus. Operacijai vadovauja Lietuvos karinių pajėgų Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centras.
„Žmonės tiek neišgyvena“
Piloto Adolfo Mačiulio dukra teigė turinti mažai informacijos apie paieškos operaciją – kaip ir apie sekmadienį priimtą sprendimą paieškas nutraukti.
„Motyvas tas, kad vandeny žmonės taip ilgai neišgyvena. Kad... nežinau... ta pati informacija, kurią visuose portaluose jūs ir patys skaitėte”, – sunkiai tramdydama emocijas kalbėjo B.Mačiulytė.
Patyrusio aviatoriaus dukra neatmeta jokių versijų. O paieška jūroje, jos įsitikinimu, turi būti tęsiama, mat jeigu orlaivis būtų sudužęs jūroje, bent dalis An-2 nuolaužų turi būti vandens paviršiuje.
„Aš žinau lėktuvo konstrukciją. Žinau, kad sparnai neskęsta. Jeigu lėktuvas dužo, sparnai nulūžo. Ir jie būtų tikrai vandenyje. Ir jų plotas yra begalinis – suprantate? Ir jeigu normaliai naršytų, tikrai rastų“, – įsitikinusi pašnekovė.
Gali būti tiriamas dispečerių darbas
Paprašyta pakomentuoti Geteborgo oro uosto direktoriaus Kjellu Brattforsu iškeltą versiją, kad A.Mačiulio ir Alvydo Selmistraičio pagalbos šauksmas Palangos dispečerinėje galėjo būti neišgirstas, B.Mačiulytė teigė pasitikinti švedų aviacijos specialistu.
„Aš labai tikiu ir pasitikiu Kjelu, mano tėčio kolega švedu. Jeigu Kjelas tvirtina, kad Palangos dispečeriai nereaguodavo, manau, kad taip ir būdavo“, – sakė B.Mačiulytė.
Ji taip pat užsiminė, jog dispečerių darbas gali būti vienu iš katastrofos tyrimo objektų.
„Negaliu nei paneigti, nei patvirtinti, nes šito dalyko nežinau. Čia gal tyrimas išsiaiškins. Aš kalbėjau su tyrimui vadovaujančiu žmogumi. Jisai sakė, kad šita dalis bus viena iš tų, kurią tikrins“, – teigė moteris.
Lėktuvo nuolaužos – svarbiausia detalė
Pirmadienį Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas pareiškė, esą An-2 nuolaužų, jeigu jos bus aptiktos Baltijos jūroje, iškėlinėti neverta.
„Šio tipo lėktuvuose juodosios dėžės nėra montuojamos. Yra elementarus manografas, kuris fiksuoja skrydžio aukštį. Tyrimui naudos jis jokios neturi, kas atsitiko nepaaiškins. Ir jeigu lėktuvas nuskendo, aš nemanau, kad racionalu jį kelti iš dugno, todėl, kad sąnaudos ir tikslas, nebūtų pateisinamas, mano galva“, – sakė A.Šumskas.
B.Mačiulytė teigia nesuvokianti tokio pareiškimo.
„Aš jau kalbėjau pati su Alvydu. Ir sakiau, kad šitas klausimas yra net nediskutuojamas, kad lėktuvo net neverta iškelti. Ką mes žinom – gal jie užstrigę jame? Ir kaip mums gyventi, net neturint palaidoto žmogaus?“ – drebančiu balsu kalbėjo pašnekovė.
Pasak jos, lėktuvo nuolaužos gali būti vienintelis raktas į aviakastrofos priežasčių nustatymą. Sykiu piloto dukra tikisi, kad A.Šumskas tiesiog parinko netikslius žodžius.
„Manau, kad gal buvo neteisingai suprasta. Jeigu reikės, aš kovosiu iki galo, kad lėktuvas būtų iškeltas“, – teigė B.Mačiulytė.
Ministerija pradeda tyrimą
Susisiekimo ministerija pradeda tyrimą dėl savaitgalį virš Baltijos jūros dingusio lėktuvo, kuriuo iš Švedijos į Lietuvą skrido du patyrę pilotai.
„Tyrimas yra pradėtas“, - BNS pirmadienį sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Tyrimo vadovu paskirtas Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vadovas Bronius Merkys žada sudaryti komisiją, kuri aiškinsis galimos nelaimės priežastis ir teiks pasiūlymus, ką galima tobulinti.
„Bus atliekamas saugos tyrimas. Aš sudarysiu komisiją. Aiškinsimės, kokiomis aplinkybėmis įvyko avarija ir ką galima padaryti, kad ateityje tokių avarijų išvengti, patobulinti paieškos, gelbėjimo procedūras, peržiūrėsime skrydžių valdymą“, - BNS pirmadienį sakė B.Merkys.
Jis sakė iki šiol nebuvo girdėjęs nusiskundimų, kad pilotams būtų buvę problemų susisiekti su Palangos skrydžių valdymo centru.