Užprogramuotos nelaimės
„Šiame parke esantis dviračių takas kelią pavojų dviratininkams. Nesuprantu, kas suprojektavo skirtingo aukščio dviračių ir pėsčiųjų takus šalia, perskiriant juos nuožulniu borteliu. Juk važiuojant dviračiu ir netyčia kryptelėjus link pėsčiųjų takelio, esant šlapiai dangai arba kaip dabar, prikritus lapams – griuvimas neišvengiamas, ką vakar ir patyriau. Pasisekė, kad nepatyriau rimtesnės traumos, bet kai kam gali ir nepasisekti. Čia tikrai užprogramuotos nelaimės“ – JP redakcijai atsiųstame laiške rašė panevėžietis Vidmantas.
Toks projektuotojų sprendimas
Skaistakalnio parko projekto vadovas Tadas Stanikūnas paaiškino, kad tokį sprendimą – dviračių ir pėsčiųjų takus atskirti borteliu, priėmė projektuotojai.
„Tai yra projektuotojų sprendinys, viskas įrengta pagal projektą. O, ar jis yra teisingas ir patogus eksploatuoti, komentuoti negaliu“, – kalbėjo T.Stanikūnas.
Paklausus, ar pačiam jau teko išbandyti naujus Skaistakalnio parko takus, projekto vadovas T.Stanikūnas sakė: „Taip, teko vaikščioti, bet asmeninė nuomonė, tegu lieka man“.
Rėmėsi rekomendacijomis
Skaistakalnio parką projektavo ir projektą vykdė sostinės įmonė MB „Pupa-Strateginė urbanistika“. Telefonu susisiekus su šios bendrovės direktoriumi Tadu Jonauskiu, jis apgailestavo dėl įvykusios nelaimės, bet pažymėjo, kad dviračių ir pėsčiųjų takai parke įrengti vadovaujantis visomis rekomendacijomis ir remiantis gerąja, kitų šalių praktika.
Anot T.Jonauskio, net ir šių takų spalvos parinktos skirtingos tam, kad būtų lengviau identifikuoti kur dviračių, kur pėsčiųjų takas. Asfalto mišinys pasirinktas toks, kad būtų kuo mažiau granulių, kad būtų kuo lygesnis paviršius važiuoti dviračiais, vėžimėliais, paspirtukais.
„Bortelis yra dviratininkų asociacijos ir dviračių takų įrengimo rekomendacija. Kodėl nuožulnus ir kodėl apskritai bortas, noriu paaiškinti, kad jeigu borto nebūtų, dviratininkai dažniau įvažiuotų į pėsčiųjų takus ir taip keltų pavojų kitiems. Tai tikrai labai dažnos situacijos, arba vienas kitą aplenkinėtų ir realiai vien tik skirtinga spalva takų atskirti neužtenka. Nuožulnus, o ne aštrus bortelis padarytas saugant pačius dviratininkus. Jeigu jis netyčia susimėtytų ar kažkas nutiktų panašaus, ir, jei bortas būtų aštrus, tai nelaimė būtų daug skausmingesnė“, – komentavo T.Jonauskis.
Dar naujas gaminys
Anot pašnekovo, šis takas yra pagrindinis miesto dviratininkų takas, todėl tikėtina, kad ten bus ganėtinai dideli dviratininkų srautai, todėl atskyrimas turi būti.
Pasak įmonės vadovo, bortelis buvo įrenginėjamas remiantis ir pasauline praktika, pavyzdžiui tokius bortelius naudoja dviračių šalimi vadinama Olandija.
„Iš užsienio gerosios patirties atėjo būtent tokie bortai ir pas mus. Lietuvoje tai yra dar naujas gaminys. Per paskutinius metus gamintojai pradėjo gaminti, nes tiesiog visi projektuotojai pagal rekomendacijas pradėjo taikyti būtent tokį bortelį“, – paaiškino T.Jonauskis ir sakė, kad bortelis įrengtas tose vietose, kur dviračių takas su pėsčiųjų nėra atskirtas, pavyzdžiui žaliąją juosta.
„Mums, kaip projektuotojams, belieka tik apgailestauti dėl šio įvykio, o, tai, kad šiuo metu orai drėgni, ar slidu, ar nuo takų nenuvalyti lapai – tai jau priežiūros klausimas, ir taip neturėtų būti. Dviračių takai yra infrastruktūros takai, kurie turėtų būti nuvalyti“, – teigė T.Jonauskis.