Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aviacijos ekspertas: nepanašu, kad sudužęs lėktuvas būtų sprogęs ore

Aviacijos ekspertas Vidas Kaupelis sako, jog iš užfiksuotų krovininio lėktuvo aviakatastrofos Vilniuje vaizdo įrašų nepanašu, jog netoli oro uosto nukritęs lėktuvas galėjo sprogti dar ore ir greičiausiai sudužo jau nukritęs ant žemės.
Asmeninio archyvo nuotr./Vidas Kaupelis
Asmeninio archyvo nuotr./Vidas Kaupelis

Anot jo, tokią preliminarią išvadą leidžia daryti viešai pasklidę saugos kamerų ir kiti vaizdo įrašai iš nelaimės vietos.

VIDEO: Užfiksuotas lėktuvo kritimo momentas

„Bent jau iš to video galiu padaryti išvadą, kad ore nesimato sprogimo (...), kad lėktuvas būtų ore sprogęs ir gabalais kritęs. Iš esmės, ką rodo ir tas faktas, kad dalis įgulos narių liko gyvi. Vadinasi, kad kontaktas su žeme buvo pakankamai švelnus – liestine kryptimi. Išvis tą faktą, kad lėktuve liko gyvų žmonių, tą faktą vertinčiau kaip stebuklą“, – Žinių radijui pirmadienį sakė aviacijos ekspertas.

Kaip jau skelbta, pirmadienį apie pusę šešių ryto netoli Vilniaus oro uosto sudužo krovininis lėktuvas, skridęs iš Vokietijos. Patikslintais duomenimis, „Swiftair“ kompanijos lėktuvas, kuriuo naudojosi siuntų bendrovė DHL, nukrito šalia gyvenamojo namo, įvykio vietoje kilo gaisras. Skelbiama, kad žuvo vienas įgulos narys.

Iš viso lėktuvu, pirminiais duomenimis, skrido keturi asmenys: du pilotai ir dar du įgulos nariai, likę trys asmenys buvo sužeist, tačiau išgyveno.

V.Kaupelis pabrėžė, jog tokiose aviakatastrofose yra „labai maža tikimybė išgyventi“.

„Turiu vieną paaiškinimą: nebuvo drastiškų, staigių manevrų palei pat žemę, jis artėjo tūpti ir liestinės kryptimi palietė žemę, kažkiek laiko čiuožė – ta energija buvo taip sugertai ir smūgis nebuvo labai didelis ir dėl to pavyko išgyventi“, – paaiškino jis.

VIDEO: Liudininkė apie įvykį: labai didelis sprogimas

Anot V.Kaupelio, ekspertai įprastai po aviakatastrofos išvadas turi pateikti vėliausiai per metus, tačiau šįkart, tikėtina, bus bandoma dirbti sparčiau.

„Sudėtinguose tyrimuose, kai būna daug informacijos, natūralu, tai ir užtrunka panašų laiko tarpą tyrimai, juo labiau, jei būna ilga juodųjų dėžių paieška. Šiuo atveju, viskas turėtų įvykti gerokai greičiau. Nekalbame apie valandas ar dienas, greičiausiai geriausiu atveju –apie savaites, kai kažkas bus konstruktyvaus pasakyta ir ištirta“, – svarstė jis.

Anot jo, tyrime turėtų dalyvauti Lietuvos tyrėjai, taip pat lėktuvo gamintojai „Boeing“, operatorė Ispanijos bendrovė „Swift air“ bei Ispanijos tyrėjai.

Pirmadienio rytą Vilniuje nukrito krovininis orlaivis „Boeing 737“. Pirminiais duomenimis, vienas įgulos narys žuvo, dar trys sužeisti. Aplinkiniai žmonės per nelaimę nenukentėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?