Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 05 17

Aviacijos specialistas Alvydas Šumskas: šansų išgelbėti An-2 pilotus beveik nėra

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas 15min.lt teigė, kad vilčių išgelbėti Baltijos jūroje dingusius pilotus beveik neliko. Pasak jo, net jei patyrusiems lakūnams pavyko išsigelbėti iš nukritusio lėktuvo, tiek laiko šaltame Baltijos jūros vandenyje be valties ir hidrokostiumų jiems išbūti neįmanoma.
Ieškoma dingusio Malaizijos keleivinio lėktuvo „Boeing 777“
Paieškos operacija / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tikimybė, kad jiems pavyko iš salono išsitraukti valtį itin menka. Be to, nemažas, ryškiai oranžinis plūduriuojantis objektas, greičiausiai jau būtų patraukęs paiešką vykdančių komandų dėmesį. Lėktuvas An-2 pasižymi tuo, kad gali nusileisti beveik bet kurioje lygioje teritorijoje, tačiau vanduo jam pražūtingas.

Ieškoma toliau

Apie gelbėjimo darbus šiuo metu, vargu ar verta kalbėti

Paklaustas, ar yra naujienų apie vykdomą pilotų gelbėjimo operaciją A.Šumskas teigė:

„Kol kas naujienų nėra. Paieškos darbai tęsiami. Apie gelbėjimo darbus šiuo metu, vargu ar verta kalbėti.“

Asmeninio archyvo nuotr./Alvydas Šumskas
Asmeninio archyvo nuotr./Alvydas Šumskas

Pasak jo, An-2 yra patikimas lėktuvas, kurį avariniu būdu nutupdyti lygioje teritorijoje nėra labai sudėtinga.

„Šio lėktuvo versijų yra daug. Šiuo atveju buvo transportinis variantas. Jame buvo atlošiamos sėdynės, tačiau keleiviniame šio lėktuvo variante salonas padarytas su minkštais krėslais.

Apie šiuos lėktuvus sakoma, kad nėra vietos, kur jie negalėtų nusileisti. Praktiškai, jis gali vertikaliai kaip parašiutas sklęsti, tačiau vanduo šiam lėktuvui yra labai pavojingas, nes jo važiuoklė neįtraukiama. Tūpiant ant vandens pirmiausia vandenį liečia ratai ir tai sukuria vertimosi momentą. Yra labai didelė tikimybė, kad lėktuvas apsivers“, – sakė pašnekovas.

Didžiausia mįslė

Šio lėktuvo sparnų plotas – 71 kvadratinis metras. Jo sklendimo charakteristikos yra puikios. Iš aukščio, kuriame jis skrido, lėktuvas gali sklęsti  daugiau nei 10 kilometrų.

Pasak jo, didžiausias klausimas – kodėl įgula nepranešė apie techninį gedimą ar kitas pasikeitusias skrydžio aplinkybes, nes pranešti laiko buvo. Šio lėktuvo sparnų plotas yra labai didelis – 71 kvadratinis metras. Jo sklendimo charakteristikos yra puikios. Iš aukščio, kuriame jis skrido, lėktuvas gali sklęsti  daugiau nei 10 kilometrų. Sklendimo greitis yra apie 5-6 m/s (idealiomis sąlygomis pilotai turėjo daugiau nei 27 minutes pranešti apie gedimus – red. past.). Laiko turėjo užtekti.

Wikipedia nuotr./„An-2”
Wikipedia nuotr./„An-2“

Žinant lakūnų patirtį, man šioje istorijoje didžiausias klaustukas, kodėl nebuvo pranešta. Juo labiau kad tokie pranešimai ne tik suteikia informacijos, bet ir padeda identifikuoti arba susiaurinti paieškos rajoną.“

TAIP PAT SKAITYKITE:  Dingusio lietuvių orlaivio ieškantiems gelbėtojams svyra rankos – į pagalbą atskubėjo latviai

Paklaustas, ar sudėtinga vykdyti paiešką, A.Šumskas teigė, kad paieška labai priklauso nuo oro sąlygų. „Svarbu, kiek banguota jūra, koks matomumas. Rūkas labai sunkina paiešką. Taip pat svarbus yra plūduriuojančių objektų dydis. Šiuo atveju mes net nesame tikri, ar lėktuvas plūduriuoja. Gali būti, kad jis jau nuskendo, o paviršiuje tik žmonės. Tokiu atveju juos rasti labai sunku“, – sakė jis.

Optimistinis scenarijus nesipildo

Jei žmogus vandenyje tik su gelbėjimosi liemene – deja, bet laikas jau baigėsi. Baltijos jūros vandenyje esant tokiai temperatūrai, žmogus miršta nuo organizmo peršalimo.

Direktoriaus pavaduotojo teigimu, jeigu komandai būtų pavykę sėkmingai palikti lėktuvą, užsidėti hidrokostiumus, pasiimti valtį, šansai išgyventi būtų labai realus.

„Jei žmogus vandenyje tik su gelbėjimosi liemene – deja, bet laikas jau baigėsi. Baltijos jūros vandenyje esant tokiai temperatūrai, žmogus miršta nuo organizmo peršalimo.

Ievos Budzeikaitės nuotr./Lietuvos kariuomenė dalyvavo tarptautinėse paieškos ir gelbėjimo pratybose
Ievos Budzeikaitės nuotr./Lietuvos kariuomenė yra patyrusi tarptautinėse paieškos ir gelbėjimo pratybose.

Labai rezervuotai vertinu galimybę tokiu atveju iš lėktuvo pasiimti valtį. Ji yra salone, todėl iš apvirtusio lėktuvo ją pasiimti yra labai sunku. Kitas dalykas, ji yra ryškiai oranžinės spalvos ir jei būtų pavykę ją ištraukti, turint galvoje kiek vakar buvo pajungta pajėgų paieškai ir iš mūsų, ir iš Švedijos pusės, ji būtų jau aptikta“, – sakė A.Šumskas.

marinetraffic.com/Karinis jūrų laivynas ieško dingusio lėktuvo.
marinetraffic.com/Karinis jūrų laivynas ieško dingusio lėktuvo.

Jis nenorėjo spėlioti apie lėktuvo dingimo priežastis, tačiau priminė, kad technika yra technika. „Ji turi bjaurią savybę kartais sugesti. Nesvarbu, ar tai būtų mašina, ar tai būtų lėktuvas“, – kalbėjo A.Šumskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos