„Atlikus sraigtasparnių remontą Karinės oro pajėgos gali užtikrinti Lietuvos kariuomenės įsipareigojimų NATO oro policijos misijoje dalyvaujančioms šalims vykdymą, išlaikyti sraigtasparnių lakūnų kvalifikaciją ir iš dalies tenkinti kitų kariuomenės pajėgų poreikius kariniam rengimui“, – pranešime cituojamas laikinasis Karinių oro pajėgų vadas pulkininkas Ramūnas Titenis.
Planuojama, kad abu suremontuoti sraigtasparniai bus naudojami didžiosiose šių metų Lietuvos kariuomenės karinėse pratybose, jie taip pat rems kitus kariuomenės vienetus kasdienio karinio rengimo metu.
Šie sraigtasparniai bus naudojami karių transportavimui, atliks medicininės evakuacijos ir kitas užduotis pagal pasirašytas sutartis su kitomis institucijomis.
Sraigtasparnius remontavo įmonė „Helisota“, pasitelkusi subrangovus Azerbaidžane.
Iš pradžių ši bendrovė planavo juos remontuoti Rusijoje, tačiau sraigtasparnių išsiuntimą Užsienio reikalų ministerija užpernai sustabdė paskutinėje stadijoje.
Dėl šios istorijos nuo pareigų vėliau buvo nušalintas, o vėliau ir atleistas tuometinis Karinių oro pajėgų vadas Audronis Navickas.
Šiuo metu Karinės oro pajėgos turi 12 sraigtasparnių – tris orlaivius „Dauphin“ ir devynis „Mi-8T“, tačiau šeši iš pastarųjų sraigtasparnių šiuo metu neskraido.
Tris iš jų dar planuojama remontuoti, likę trys sraigtasparniai bus nurašyti.