„Didžioji dalis išsiliejusio dyzelino jau surinkta ir išvežta perdirbti į „ORLEN Lietuva“ gamyklą. Liko tik nedidelis kiekis melioracijos griovyje“, – sako „ORLEN Lietuva“ vamzdynų ir jūrinių terminalų direktorius Linas Baužys.
Naujausiais duomenimis, iki šiol surinkta apie 3 tūkst. kubinių metrų teršalų ir vandens mišinio. „ORLEN Lietuva“ ekspertai vertina, kad ištirpęs sniegas gali sudaryti daugiau kaip pusę šio kiekio. „Pirmiausia nustatinėjame surinktų teršalų tankį, nes vandens ir dyzelino tūriniai skaičiavimai yra skirtingi“, – kalbėjo L.Baužys.
Nors tai yra viena iš didžiausių pastarųjų metų avarijų, tačiau „ORLEN Lietuva“ specialistai teršalų sulaikymo darbus atliko idealiai“, – sako Aplinkos apsaugos agentūros Avarijų prevencijos ir valdymo skyriaus vadovas Gediminas Markauskas. Jis pažymėjo, kad į atvirus vandens telkinius dyzelinas nepateko, o vadovaujantis jau atliktais tyrimais, tarša neviršija didžiausių leistinų koncentracijų normų. Pasak G.Markausko, iš karto po avarijos pasitaikiusius logistikos nesklandumus pavyko pašalinti bendrovei „ORLEN Lietuva“ organizavus reikiamą kiekį žmonių ir technikos.
Gruodžio 28 d. naktį įvykusios avarijos likvidavimui iš karto buvo sutelktos didžiulės pajėgos – čia trimis pamainomis dirbo apie 70 žmonių, naftos perdirbimo bendrovės „ORLEN Lietuva“ ir 11 rangovinių organizacijų specialistai.
Daugiau kaip 20 arų plote išsiliejęs dyzelinas buvo sustabdytas įrengiant užtvankas ir taip užkertant kelią jo patekimui į Vyžuonos upę. Šiuo metu atliekami ir prevenciniai veiksmai prieš pavasarinį polaidį.
Dyzelino tiekimas iš Baltarusijos į Latviją produktotiekiu buvo atstatytas gruodžio 31 d. pakeitus pažeistą vamzdyno dalį. Avarijos Rokiškio rajone, Bryzgių kaime, priežastis ir nuostolius tiria speciali „ORLEN Lietuva“ sudaryta komisija, į kurią įtraukti vamzdynų, fizinės saugos, ekologijos, techninės analizės, mechanikos ir kiti specialistai.