„Vykstant bet kokios transporto rūšies eismui, visuomet išlieka net ir menkiausia incidento tikimybė. Kad jų išvengtume, uoste prevencijai skiriame ypatingą dėmesį, o įvykus įvykiui – kiekvieną analizuojame ypač nuodugniai. Pažymėtina, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nėra oficiali laivų avarijų tyrimo institucija, tad, atsižvelgiant į tai, mūsų atliktas vertinimas nėra oficiali išvada. Remiantis Uosto direkcijos darbo grupės surinktais duomenimis, spalio 1 dieną įvykęs incidentas kilo dėl laivo išteklių valdymo trūkumų. Visa atsakomybė už tai tenka laivo kapitonui. Meteorologinės sąlygos, techniniai laivo valdymo ypatumai bei Uosto direkcijos tarnybų veiksmai taip pat buvo vertinami“, – teigia Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Primename, kad spalio 1 dieną iš Klaipėdos uosto išplaukdamas sausakrūvis laivas „CL Tomo“ kliudė prie krantinės stovėjusius laivus „Melinda“ ir „PS Houston“. Incidento metu buvo nutraukti prie krantinės stovėjusio tanklaivio švartavimo lynai. Nukentėjęs tanklaivis taip pat buvo prijungtas ir prie pakrovos įrangos, kurios sąsaja smūgio metu buvo nutraukta. Per incidentą visi įrenginiai, numatyti tanklaivio krovos saugumui užtikrinti, suveikė: atsijungė greitojo atjungimo vožtuvai, užsidarė naftos tiekimo linija. Uosto direkcija veiksmų ėmėsi iškart: incidento vietą operatyviai apžiūrėjo atsakingi Uosto priežiūros skyriaus darbuotojai, tarša neužfiksuota, iškviesti vilkikai, kurie prišvartavo laivą prie krantinės. Apie įvykį nedelsiant buvo informuotos visos atsakingos tarnybos bei institucijos.
„Remiantis tyrimo rezultatais, nuspręsta nuodugniai peržiūrėti ir papildyti laivų eismo procedūrų aprašus, peržiūrėti ryšio palaikymo instrukcijas bei papildomai instruktuoti darbuotojus, atsakingus už laivų vedimą“, – sako A. Latakas.
Pažymėtina, kad incidento metu Klaipėdos uosto infrastruktūrai ir aplinkai žala nepadaryta dėl efektyvaus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dispečerių darbo ir įdiegtos šiuolaikinės krovos įrangos.