„Balandžio 14 dienos EK Lietuvai pateiktame išaiškinime buvo aiškiai konstatuota, kad sankcionuotų prekių gabenimas per ES šalių teritoriją tranzitu yra draudžiamas bei žadama gaires pateikti netrukus“, – portalas cituoja šaltinį.
Portalo žiniomis, balandžio mėnesio išaiškinime buvo rašoma: „Todėl prekių, patenkančių į priemonių taikymo sritį, tranzitas tarp Kaliningrado ir žemyninės Rusijos per Europos Sąjungos šalis nares taip pat yra draudžiamas“.
Toks išaiškinimas buvo skelbtas ir viešai. Tačiau kartu lieka versija, kad jis buvo skelbiamas tik kelių transporto kontekste, o dėl geležinkelių atsakymų nebuvo.
Europos Komisijos atstovas Lietuvoje Marius Vaščega interviu 15min yra sakęs, kad EK nepakeitė nuomonės dėl sankcionuojamų prekių tranzito keliais pagal ES sankcijas. Paklaustas apie vežimus geležinkeliais, jis nukreipė į Lietuvos institucijas. Interviu galite skaityti čia: „Kodėl Briuselis apsigalvojo“? Iš Europos Komisijos – pirmieji komentarai dėl rusiško tranzito rebuso
Birželio pabaigoje Seime atsakydama į opozicijos atstovų raštu užduotus klausimus premjerė Ingrida Šimonytė teigė, jog Lietuva ribodama dalies prekių tranzitą į Rusiją laikėsi EK nurodymų – pasak premjerės, Komisijos išaiškinimas buvo gautas balandį.
Antradienį portalas tv3.lt skelbė, jog Lietuva jau balandį buvo informuota, kad EK ketina pateikti papildomas gaires dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą.
BNS primena, kad Komisija praėjusią savaitę pateikė naujas gaires, kuriomis leido Rusijai geležinkeliais gabenti sankcionuotas prekes į ir iš Kaliningrado srities per Lietuvą šio eksklavo poreikiams.
Dalies Rusijos prekių tranzitą į Kaliningradą Lietuva anksčiau stabdė, įsigaliojus ES sankcijoms, paskelbtoms dėl Maskvos invazijos į Ukrainą, ir nurodė tai dariusi remdamasi tranzitą draudusiomis ankstesnėmis EK gairėmis.
Lietuvos ir Europos Komisijos atstovai pastarosiomis savaitėmis konsultavosi dėl naujų gairių po to, kai Rusijos pasipiktinimą sukėlė birželį sustabdytas plieno, juodųjų metalų ir kitų prekių tranzitas.