2016 10 08

„Baltosios pirštinės“: pažeidimų skaičius auga

Nors išankstinis balsavimas savivaldybėse ir pasibaigė – rinkėjai trečiąją rinkimų dieną balsavo tik specialiuose paštuose ir namuose. „Baltosios pirštinės“ sulaukė dar daugiau pažeidimų nei per pirmąsias rinkimų dienas. Iš viso trečiąją rinkimų dieną buvo sulaukta daugiau nei 60 pranešimų apie galimus pažeidimus.
Išankstinis balsavimas Vilniaus miesto savivaldybėje ketvirtadienio vakarą
Išankstinis balsavimas Vilniaus miesto savivaldybėje ketvirtadienio vakarą / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Gauta pranešimų ir apie galimai nesąžiningą rinkimų komisijos atstovų darbą ar jų neatvykimą į specialiuosius paštus. Be to, užfiksuota atvejų, kai pas rinkėjus į namus atvykstantys rinkimų stebėtojai agituoja balsuoti už tam tikrus kandidatus ir partijas.

Daugiausia pranešimų, kaip ir pirmosiomis rinkimų dienomis, gauta dėl politinės reklamos taisyklių pažeidimų – kandidatai, pasak pranešimų, siuntinėja agitacinius tekstus trumposiomis SMS žinutėmis, taip pat el. paštais. Svarbiausias klausimas rinkėjams – iš kur kandidatai gavo jų asmeninius duomenis. Tokia kandidatų agitacija piktina rinkėjus ir verčia netgi patiems kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją. Be to, aktyvi reklama ir socialiniuose tinkluose – gauta pranešimų apie tai, kad ji nėra tinkamai pažymėta. Šiuo atveju, kyla klausimas, kokiomis lėšomis ji yra finansuojama.

„Baltosios pirštinės“ sulaukė ir pranešimų apie Lietuvos lenkų rinkimų akcijos (LLRA) daromą spaudimą bei grasinimus rinkėjams Vilniaus rajone. Rinkimų dieną toje apygardoje planuojamos papildomos stebėtojų pajėgos. Be to, užfiksuota ir galimų rinkėjų vežiojimų atvejų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis