Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 12 18

Banko reklamoje įžvelgė pasityčiojimą iš Jėzaus: sukurta peticija su reikalavimu atšaukti ir atsiprašyti

Internete sukurta peticija, kuria „Danske Bank“ raginamas atšaukti reklamą, kurioje įžvelgtas esą nepagarbus ir pašaipus katalikiškos Švenčiausiosios Jėzaus Kristaus Širdies ir Dievo Gailestingumo simbolikos pasitelkimas. „Danske Bank“ atstovę nustebino tokia interpretacija. Aiškinama, kad minėtoje reklamoje atspindėtas priesaikos motyvas.
„Danske bank“ reklama
„Danske bank“ reklama / Interneto svetainės katalikupeticija.lt nuotr.

Internetinę peticiją pasirašė bemaž 900 žmonių, o nurodomas tikslas – 2000 parašų.

„Provokacija prieš katalikus“

„Lietuvos viešojoje erdvėje paviešinta nauja „Danske Bank“ A/S Lietuvos filialo reklaminė kampanija, kurioje nepagarbiai ir pašaipiai pasitelkiama katalikiška Švenčiausiosios Jėzaus Kristaus Širdies ir Dievo Gailestingumo simbolika. Šios provokacijos prieš katalikiškus simbolius paviešinimui pasirinktas advento laikotarpis, kuris yra vilties, susikaupimo ir susitaikymo metas. Apmaudu, kad reklama rodoma būtent Vilniaus mieste, garsėjančiame savo Dievo Gailestingumo paveikslu, parodijuojamu minėtoje kampanijoje“, – rašoma internetinėje peticijoje.

„Go Vilnius“ nuotr./Dievo Gailestingumo šventovė
„Go Vilnius“ nuotr./Dievo Gailestingumo šventovė

Peticijoje sakoma, kad lapkričio pabaigoje reklaminiuose stenduose pasirodžiusiose reklamose vaizduojama būtybė, turinti filmo „Žvaigždžių karai“ personažo Jodos galvą, tačiau visu likusiu savo įvaizdžiu akivaizdžiai nurodanti į Dievo Gailestingumo paveikslo ir Švenčiausiosios Jėzaus Širdies simboliką.

Esą personažo kairė ranka, pridėta prie širdies, iš kurios sklindantys spinduliai nukopijuoti nuo garsiojo Dievo Gailestingumo paveikslo, o iškelta dešinė ranka laimina taip, kaip ikonografijoje vaizduojamas pasaulį laiminantis Jėzus Kristus.

Peticijos autoriai teigia, kad personažo apranga – Vakarų ikonografijoje plačiai vaizduojamas rausvos ir melsvos spalvų Jėzaus apsiaustas.

„Reklamoje Dievo Gailestingumo spindulių spalvos pakeistos vaivorykštės spinduliais. Pastarieji, kartu su kitais kompoziciniais elementais, nukopijuoti nuo roko grupės „Pink Floyd“ albumo „The Dark Side of the Moon“ viršelio. Atkreiptinas dėmesys, kad šiuolaikinėje visuomenėje tokia vaivorykštė, susidedanti iš šešių spalvų, pirmiausia siejama su LGBT judėjimu ir genderizmo ideologija“, – rašoma internetinėje peticijoje.

Aiškinama, kad reklama paleista advento pradžioje, t. y. šv. Kalėdų – Jėzaus Kristaus gimimo – laukimo metu. Katalikai šiuo metu stengiasi susikaupti ir pasiruošti pasaulio atpirkėjo užgimimo šventei.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Danske bank“
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Danske bank“

„Nepaisant to, „Danske Bank“ kolektyvas, net ir puikiai žinodamas katalikiškas Lietuvos tradicijas, nesibodi provokatyviai ir nepagarbiai naudoti Jėzaus atvaizdą. Ypač keista, kad reklamoje pasaulio laiminimas, katalikiškoje tradicijoje priskiriamas Dievui, čia priskiriamas bankui – lyg ši finansinė įstaiga, besityčiodama iš šventų dalykų ir užėmusi jų vietą, laimintų Lietuvos gyventojus“, – sakoma peticijoje.

Joje taip pat rašoma, kad „Danske Bank“ reklama nėra pirmasis atvejis Lietuvoje, kai reklamos kampanijai parenkami katalikiškus simbolius esą niekinantys motyvai.

Redos Mickevičiūtės nuotr./Roberto Kalinkino kolekcijos reklama
Redos Mickevičiūtės nuotr./Roberto Kalinkino kolekcijos reklama

„Viešojoje erdvėje anksčiau plačiai nuskambėjo dizainerio Roberto Kalinkino bei restorano „Keulė rūkė“ provokacijos. Nors tokie atvejai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti kaip nekaltas pokštas, visgi tai tampa tendencija, išties griaunančia mūsų valstybės kultūrinius bei dorovinius pamatus“, – teigiama peticijoje.

„Keulė Rūkė“ nuotr./„Keulė Rūkė“ reklama
„Keulė Rūkė“ nuotr./„Keulė Rūkė“ reklama

Europos Žmogaus Teisių Teismas paskelbė, kad Lietuva nepagrįstai apribojo R.Kalinkino drabužių reklamą su Jėzaus ir Marijos personažais.

„Keulė rūkė“ byloje Vilniaus apygardos administracinis teismas nusprendė, kad, skelbdamas reklamą su nukryžiuotu Jėzumi, užkandinių tinklas nesilaikė reikalavimų, draudžiančių niekinti religinius simbolius.

„Keulė Rūkė“ reklamos/„Keulė Rūkė“ reklamos
„Keulė Rūkė“ reklamos/„Keulė Rūkė“ reklamos

Peticijoje iš „Danske Bank“ reikalaujama laikytis Lietuvos įstatymų ir pašalinti iš viešų vietų katalikus esą žeidžiančias ir šventus simbolius niekinančias reklamas, taip pat viešai atsiprašyti už šią nederamą provokaciją.

„Priešinsimės tyčiojimuisi iš šventų simbolių, taip pat didelės Lietuvos gyventojų dalies įžeidinėjimui. Galiausiai, visus katalikus kviečiame melstis, siekiant atsiteisti Dievui už tokius viešus įžeidimus“, – sakoma peticijoje.

Atspindėtas priesaikos motyvas

„Danske Bank“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Baltijos šalyse Akvilė Švolkienė sakė, kad minėtoje reklamoje atspindėtas priesaikos motyvas. Tokios, kokią savo profesijai duoda medikai, Seimo nariai ir panašiai.

Reklamoje atspindėtas priesaikos motyvas. Tokios, kokią savo profesijai duoda medikai, Seimo nariai ir panašiai.

„Mūsų atveju, tai savotiška „priesaika“ ir ištikimybė inovacijoms, progresui, technologijoms, pokyčiams. Todėl herojus, duodamas priesaiką, spaudžia mikroschemą savo „širdyje“. Taip pat kampanijoje pabrėžiame mūsų, kaip darbdavio, atvirumą įvairiems požiūriams ir žmonėms, išmintį, drąsą kurti, pokyčius, šiuo metu vykstančius „Danske Bank“, pavyzdžiui, kad nebeteikiame bankinių paslaugų Lietuvoje, taip pat laužome stereotipus apie darbą banke“, – pasakojo A.Švolkienė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Danske Bankas“ IT centras
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Danske Bankas“ IT centras

Jos teigimu, reklama kurta kartu su „Danske Bank“ kūrybos agentūros komanda.

„Beje, ši kampanija jau baigta, reklaminiai stendai beveik visur jau pakeisti kitais. Kampanijos „Bank by name, Startup by heart“ tęsinys (ir kitas vizualas) numatytas kitų metų pradžioje“, – teigė A.Švolkienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?