Internetinę peticiją pasirašė bemaž 900 žmonių, o nurodomas tikslas – 2000 parašų.
„Provokacija prieš katalikus“
„Lietuvos viešojoje erdvėje paviešinta nauja „Danske Bank“ A/S Lietuvos filialo reklaminė kampanija, kurioje nepagarbiai ir pašaipiai pasitelkiama katalikiška Švenčiausiosios Jėzaus Kristaus Širdies ir Dievo Gailestingumo simbolika. Šios provokacijos prieš katalikiškus simbolius paviešinimui pasirinktas advento laikotarpis, kuris yra vilties, susikaupimo ir susitaikymo metas. Apmaudu, kad reklama rodoma būtent Vilniaus mieste, garsėjančiame savo Dievo Gailestingumo paveikslu, parodijuojamu minėtoje kampanijoje“, – rašoma internetinėje peticijoje.
Peticijoje sakoma, kad lapkričio pabaigoje reklaminiuose stenduose pasirodžiusiose reklamose vaizduojama būtybė, turinti filmo „Žvaigždžių karai“ personažo Jodos galvą, tačiau visu likusiu savo įvaizdžiu akivaizdžiai nurodanti į Dievo Gailestingumo paveikslo ir Švenčiausiosios Jėzaus Širdies simboliką.
Esą personažo kairė ranka, pridėta prie širdies, iš kurios sklindantys spinduliai nukopijuoti nuo garsiojo Dievo Gailestingumo paveikslo, o iškelta dešinė ranka laimina taip, kaip ikonografijoje vaizduojamas pasaulį laiminantis Jėzus Kristus.
Peticijos autoriai teigia, kad personažo apranga – Vakarų ikonografijoje plačiai vaizduojamas rausvos ir melsvos spalvų Jėzaus apsiaustas.
„Reklamoje Dievo Gailestingumo spindulių spalvos pakeistos vaivorykštės spinduliais. Pastarieji, kartu su kitais kompoziciniais elementais, nukopijuoti nuo roko grupės „Pink Floyd“ albumo „The Dark Side of the Moon“ viršelio. Atkreiptinas dėmesys, kad šiuolaikinėje visuomenėje tokia vaivorykštė, susidedanti iš šešių spalvų, pirmiausia siejama su LGBT judėjimu ir genderizmo ideologija“, – rašoma internetinėje peticijoje.
Aiškinama, kad reklama paleista advento pradžioje, t. y. šv. Kalėdų – Jėzaus Kristaus gimimo – laukimo metu. Katalikai šiuo metu stengiasi susikaupti ir pasiruošti pasaulio atpirkėjo užgimimo šventei.
„Nepaisant to, „Danske Bank“ kolektyvas, net ir puikiai žinodamas katalikiškas Lietuvos tradicijas, nesibodi provokatyviai ir nepagarbiai naudoti Jėzaus atvaizdą. Ypač keista, kad reklamoje pasaulio laiminimas, katalikiškoje tradicijoje priskiriamas Dievui, čia priskiriamas bankui – lyg ši finansinė įstaiga, besityčiodama iš šventų dalykų ir užėmusi jų vietą, laimintų Lietuvos gyventojus“, – sakoma peticijoje.
Joje taip pat rašoma, kad „Danske Bank“ reklama nėra pirmasis atvejis Lietuvoje, kai reklamos kampanijai parenkami katalikiškus simbolius esą niekinantys motyvai.
„Viešojoje erdvėje anksčiau plačiai nuskambėjo dizainerio Roberto Kalinkino bei restorano „Keulė rūkė“ provokacijos. Nors tokie atvejai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti kaip nekaltas pokštas, visgi tai tampa tendencija, išties griaunančia mūsų valstybės kultūrinius bei dorovinius pamatus“, – teigiama peticijoje.
Peticijoje iš „Danske Bank“ reikalaujama laikytis Lietuvos įstatymų ir pašalinti iš viešų vietų katalikus esą žeidžiančias ir šventus simbolius niekinančias reklamas, taip pat viešai atsiprašyti už šią nederamą provokaciją.
„Priešinsimės tyčiojimuisi iš šventų simbolių, taip pat didelės Lietuvos gyventojų dalies įžeidinėjimui. Galiausiai, visus katalikus kviečiame melstis, siekiant atsiteisti Dievui už tokius viešus įžeidimus“, – sakoma peticijoje.
Atspindėtas priesaikos motyvas
„Danske Bank“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Baltijos šalyse Akvilė Švolkienė sakė, kad minėtoje reklamoje atspindėtas priesaikos motyvas. Tokios, kokią savo profesijai duoda medikai, Seimo nariai ir panašiai.
Reklamoje atspindėtas priesaikos motyvas. Tokios, kokią savo profesijai duoda medikai, Seimo nariai ir panašiai.
„Mūsų atveju, tai savotiška „priesaika“ ir ištikimybė inovacijoms, progresui, technologijoms, pokyčiams. Todėl herojus, duodamas priesaiką, spaudžia mikroschemą savo „širdyje“. Taip pat kampanijoje pabrėžiame mūsų, kaip darbdavio, atvirumą įvairiems požiūriams ir žmonėms, išmintį, drąsą kurti, pokyčius, šiuo metu vykstančius „Danske Bank“, pavyzdžiui, kad nebeteikiame bankinių paslaugų Lietuvoje, taip pat laužome stereotipus apie darbą banke“, – pasakojo A.Švolkienė.
Jos teigimu, reklama kurta kartu su „Danske Bank“ kūrybos agentūros komanda.
„Beje, ši kampanija jau baigta, reklaminiai stendai beveik visur jau pakeisti kitais. Kampanijos „Bank by name, Startup by heart“ tęsinys (ir kitas vizualas) numatytas kitų metų pradžioje“, – teigė A.Švolkienė.