„Audito išvados aiškiai sako, kad CAA, prižiūrėdama bendrovės „Star1 Airlines“ finansinę veiklą, ne visiškai tinkamai atliko pagal savo kompetenciją numatytus veiksmus. Kalbant konkrečiai, CAA neturėjo specialistų, kurie turėtų finansininko gebėjimo vertinti dokumentaciją. Patikrinimai, kuriuos CAA įpareigoja atlikti kas ketvirtį, buvo atlikti rečiau. Taip pat nebuvo sukurta metodika, kaip turėtų būti tikrinamas vežėjas pagal jo finansines galimybes, – pirmadienį Vyriausybėje žurnalistams sakė E.Masiulis. – Remdamasis šiomis išvadomis, šiandien savo įsakymu sudariau komisiją, kuri atliks tarnybinį įstaigos vadovo patikrinimą. Po šio patikrinimo bus priimti sprendimai dėl sankcijų.“
Žurnalistų paklaustas, ar tai reiškia, kad K.Aurylai gresia išmetimas iš posto, E.Masiulis pabrėžė, esą „sankcijos gali būti pačios įvairiausios. Visos, kurias numato Valstybės tarnybos įstatymai“.
Audito išvadas Susisiekimo ministerijos auditoriai pateikė praėjusį penktadienį. Pateikus šias išvadas K.Auryla išėjo atostogų.
Paklaustas, per kiek laiko gali būti baigtas patikrinimas dėl K.Aurylos pareigų atlikimo, susisiekimo ministras tikino reikalausiąs, kad jis būtų atliktas greitai, t. y. per apytiksliai penkias dienas.
Neatmeta galimybės kompensuoti valstybės lėšomis
Paklaustas, ar dėl bendrovės „Star1“ finansinių problemų nuostolių patyrę keleiviai gali tikėtis kompensacijų iš valstybės, jei bendrovė vis dėlto nesugebės įgyvendinti savo įsipareigojimų keleiviams, E.Masiulis sakė kol kas negalįs to teigti, tačiau galimybės neatmetė.
„Kol kas laukiame teismo sprendimo, ar bendrovei „Star1“ bus pradėta bankroto byla. Jei bus, tuomet bus paskirtas bankroto administratorius ir labai aiškiai suskaičiuota, kiek minėta bendrovė turi turto, kokia jo vertė ir kaip ji gali įvykdyti įsipareigojimus, kuriuos turi savo keleiviams. Kartu paaiškės ir tikslus keleivių, kuriam tikėtis kompensacijų būtų sudėtinga, skaičius. Keleiviai, pirkę lėktuvo bilietus kreditinėmis kortelėmis, turės galimybę atgauti pinigus kreipdamiesi į bankus, kuriuose buvo draudžiami. Turėdami šią informaciją ir spręsime. Tačiau tokia galimybė egzistuoja“, – tvirtino ministras.
Be E.Masiulio išvardytų audito metu nustatytų CAA pažeidimų, Susisiekimo ministerija įvardijo ir keletą kitų. Auditoriams užkliuvo, kad pagal Oro susisiekimo licencijavimo komisijai CAA 2010–09–27 raštu pateiktas neeilinio patikrinimo išvadas, kuriose nurodyta, kad UAB „Star1 Airlines“ turi finansinių sunkumų, dėl kurių vežėjo finansinė padėtis gali prastėti ir kilti pavojus skrydžių saugai, CAA vadovas iš karto nesustabdė oro vežėjo pažymėjimo galiojimo arba nepadarė jame pakeitimų.
Siekdami ištaisyti vidaus audito metu nustatytus trūkumus, K.Aurylai ministerijos auditoriai rekomendavo sustiprinti vidaus kontrolę oro vežėjų finansinių dokumentų vertinimo srityje ir vykdyti aktyvesnį prevencinį darbą oro vežėjų veiklos priežiūros srityje.
Patikrinimą susisiekimo ministras E.Masiulis inicijavo „Star1 Airlines“ spalio pradžioje pripažinus, kad negali vykdyti savo įsipareigojimų klientams.