Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 06 07

Bendrasis pagalbos centras Klaipėdoje gavo pylos už vangumą

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė susitiko su Priešgaisrinės apsaugos gelbėjimo departamento direktoriaus pavaduotoju Vygandu Kurkuliu, Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininku Gedeminu Karaliumi, bendrosios pagalbos centro atstovais dėl bendrojo pagalbos centro (BPC) Klaipėdos padalinio veiklos problemų.
Pagalbos telefonas
Pagalbos telefonas / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Kaip pranešė savivaldybės atstovai spaudai, direktorė informuota, kad VšĮ „Klaipėdos greitosios medicinos pagalbos stotis“ iki šiol neįsitraukė į bendrąją pagalbos centro sistemą ir nevykdo Vyriausybės direktyvų šiuo klausimu. J.Simonavičiūtė lauks oficialaus rašto iš BPC vadovų, kad kaip įstaigos steigėja galėtų daryti įtaką įstaigai „Klaipėdos greitosios medicinos pagalbos stotis“ ir kuo greičiau perkelti dispečerius į BPC. 

BPC regioninis padalinys Klaipėdoje veikia nuo vasario 18 d. Jo darbuotojai dirba naujose patalpose, kuriose įrengta 60 operatorių darbo vietų ir įdiegta nauja moderni informacinė sistema. Padalinys laipsniškai perima pagalbos skambučių administravimo funkcijas iš pusės Lietuvos teritorijos (Klaipėdos, Telšių, Tauragės, Šiaulių ir Panevėžio apskričių) bei operatyviojo priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų ir greitosios medicinos pagalbos pajėgų valdymo funkcijas Klaipėdos, Telšių ir Tauragės apskričių teritorijose.

Naudodamiesi naująja informacine sistema, Bendrojo pagalbos centro operatoriai gali tiksliau įvertinti numeriu 112 gautus pagalbos prašymus, matyti skambinančiojo vietą skaitmeniniame žemėlapyje ir greičiau išsiųsti pagalbos tarnybas į nelaimės vietą. Pagal numatytus planus BPC sujungė priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų ir policijos pajėgų valdymo funkcijas. Tačiau, jei paskambinęs trumpuoju numeriu 112 žmogus prašo skubios medicininės pagalbos, BP centro dispečeris priverstas pirma skambinti į greitosios medicinos pagalbos centrą numeriu 03. GMP stotyje esančioms dispečerėms perduodama informacija, o tuomet į pagalbą siunčiami stoties medikai.

„GMP stoties vadovas jau anksčiau buvo sutaręs su BPC dėl bendradarbiavimo, kur medikams yra įrengtos puikios darbo vietos. Sujungus visas pajėgas (policijos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ir greitosios medicinos pagalbos) pagalba žmonėms būtų teikiama greičiau, be to, išnyktų bet kokios prielaidos įvairiems piktnaudžiavimams ir nesusipratimams, – įsitikinusi administracijos direktorė J.Simonavičiūtė. Ji paprašė, kad BPC vadovai parašytų oficialų raštą, dėl kokių priežasčių greitosios medicinos pagalbos stotis vis dar neįsiliejo į bendrą informacinę sistemą. „Tuomet galėsime imtis veiksmų ir užbaigti BPC pajėgų apjungimą“, – kalbėjo administracijos direktorė. 

Bendrasis pagalbos centras veiklą Lietuvoje pradėjo 2004 m. rugsėjo 1 d. Jo įkūrimo tikslas – modernizuoti pagalbos numerio 112 paslaugų sistemą, sujungiant ugniagesių, greitosios medicinos pagalbos tarnybos ir policijos dispečerinių funkcijas naudojant šiuolaikines informacines ir ryšių technologijas. Kuriant Bendrąjį pagalbos centrą, remtasi Suomijos BPC modeliu, kurio veiklos pagrindas – universalus operatorius, galintis įvertinti visų tipų (ugniagesių gelbėtojų, medicinos, policijos) pagalbos prašymus.

Suomijos BPC modelis laikomas vienu pažangiausių Europoje ir pasaulyje. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas ir Bendrasis pagalbos centras vykdo ES finansuojamą projektą, kurio lėšomis atnaujinama ir plečiama BPC informacinė sistema. ES paramos suma – 20 mln. litų (5,8 mln. eurų). Valstybės biudžeto lėšos – 4 mln. litų (1,16 mln. eurų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos