Palaikė dauguma balsavusių
Senas daugiabutis Žirmūnų gatvėje jau kelis mėnesius yra be veikiančio lifto. Sugedo jis dar liepos mėnesį, buvo nuspręsta, kad taisyti neapsimoka, reikia liftą keisti nauju.
Kaip 15min pasakojo šio namo gyventojas Donatas, namą administruoja bendrovė „Mano būstas Neris“, kurios darbuotojai surengė gyventojų balsavimą dėl naujojo lifto.
Kaip rašoma Pakartotinio balsavimo raštu balsų skaičiavimo komisijos posėdžio protokole (posėdis įvyko rugsėjo 11 d.), balsavimo metu dėl naujo lifto gauti 38 biuleteniai, iš kurių 29-iuose išreikštas sutikimas keisti liftą. Du biuleteniai buvo negaliojantys, septyni balsavusieji pasisakė prieš. Nuomonės nepareiškė net 70-ies butų savininkai ar gyventojai. Išsiųsti iš viso buvo 108 biuleteniai.
Aš jiems skambinu ir rašau, jie man sako, kad dabar vyksta balsavimas, todėl turiu laukti, su manimi susisieks.
Protokole nurodyta, kad naujo lifto kaina sieks 55 tūkst. eurų.
Žada susisiekti, bet to nepadaro
Tačiau šiuo balsavimu viskas ir baigėsi, tvirtina Donatas: „Toliau niekas nevyksta. Aš jiems skambinu ir rašau, jie man sako, kad dabar vyksta balsavimas, todėl turiu laukti, su manimi susisieks. Ir taip jau pusantro mėnesio su manim jie bando susisiekt. Rašau ir skambinu jiems vos ne kasdien, visada gaunu tokį patį atsakymą, kad susieks.
Niekaip nesuprantame kodėl negalim gauti informacijos koks balsavimas dabar vyksta, kur jis vyksta ir kada bus liftas. Namas yra devynaukštis, daug senyvo amžiaus žmonių.“
Anot Donato, tiek jį, tiek kaimynus erzina toks informacijos nebuvimas. Esą jie net nesupranta, koks dar balsavimas vyksta iki gruodžio 31 d., jeigu jau paskelbtas protokolas su buvusio balsavimo rezultatais.
Donatas pasidalijo susirašinėjimo su „Mano būsto“ atstovais išrašu, kuriame jis sužino tik tiek, kad balsavimas tebevyksta ir jam reikia laukti. Į pastabą, kad balsavimas pasibaigęs, kurią gyventojas iliustravo nusiųsdamas protokolo kopiją, nesureaguojama.
„O kalbant apie nepatogumus, tai name yra nemažai senyvo amžiaus žmonių, kurie net šiukšlių nesugeba išsinešt“, – piktinosi Žirmūnų g. gyventojas.
Parduotuvėje lifto nenusipirksi
„Mano būstas“ savo ruožtu vis dėlto neigia, kad balsavimas baigėsi ir nieko toliau nebevyksta.
Naujo lifto užsakymas, gamyba ir montavimas užtrunka nemažai laiko – apie 3-4 mėn. Liftas nėra produktas, kurį galima iš karto įsigyti parduotuvėje.
„Visuomet raginame gyventojus nelaukti, kol valstybės akredituoti inspektoriai pripažins liftą netinkamu naudoti ir įrenginį išjungs. Mat naujo lifto užsakymas, gamyba ir montavimas užtrunka nemažai laiko – apie 3-4 mėn. Liftas nėra produktas, kurį galima iš karto įsigyti parduotuvėje.
Šio namo atveju jau 2019 metais gyventojai buvo įspėti apie lifto sustabdymą ir kviečiami priimti sprendimą dėl jo keitimo. Tų pačių metų kovą vyko balsavimas, tačiau gyventojai sprendimo nepriėmė. Vėliau sekė balsavimas šių metų rugpjūčio pradžioje, tačiau ir vėl be rezultato. Tik rugsėjį namo savininkai pritarė lifto keitimui, tad jo montavimo darbai prasidės kitų metų sausio pradžioje“, – komentare 15min teigė UAB „City Service“, valdančios bendrovę „Mano būstas“ komunikacijos grupės vadovas Paulius Ugianskis.
Savivaldybė gali tik tarpininkauti
Eglė Šlajūtė, Vilniaus miesto savivaldybės Būsto administravimo skyriaus vedėja, tvirtina, kad savivaldybė duomenų apie keičiamus liftus nerenka, o ir procesams, kai liftus tenka keisti ar remontuoti, įtakos nedaro.
„Dažnai gauname užklausų ir prašymų dėl liftų remonto klausimų, kartais dėl senuose daugiabučiuose namuose sustabdytų liftų, kurie kelia pavojų gyventojų saugumui. Tokiu atveju patalpų savininkai turi du pasirinkimus – pakeisti liftą nauju arba liftą remontuoti.
Kadangi neturime duomenų, koks sprendimas buvo priimtas šiuo atveju, negalime išsamiau komentuoti. Manome, kad lifto keitimo ar remonto darbų procesas galėjo užtrukti dėl bendrojo naudojimo objektų administratorių privalomų vykdyti aukščiau nurodytų darbų pirkimų procedūrų bei pirkimus laimėjusios bendrovės sutartinių įsipareigojimų, nes bendrojo naudojimo objektų administratoriai patys nekeičia ir neremontuoja liftų, šie darbai yra perkami“, – teigė E.Šlajūtė.
Ji taip pat teigė, kad patalpų savininkai, nerandantys bendros kalbos su bendrojo naudojimo objektų administratoriumi, visuomet gali kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją, kurios specialistai išnagrinės susidariusią situaciją ir prireikus teiks įpareigojimus, kad liftas būtų kuo greičiau suremontuotas.
Arti pusės liftų – 40-50 metų
Mantas Romaška, bendrovės „Baltijos liftai“, kuri vien Vilniuje prižiūri daugiau nei 1300 liftų, direktorius, sako, kad apie 40 proc. jų prižiūrimų liftų yra seni – jų amžius siekia net 40-50 metų. Per metus ši įmonė pakeičia apie 50 liftų.
„Paprastai lifto tarnavimo laikotarpis yra iki 25 metų. Žinoma, laiku imantis veiksmų, t. y. liftą modernizuojant, kapitaliai renovuojant ar keičiant nauju, nelaukiant, kol jis suges ar priverstinai bus sustabdytas, galima ne tik išvengti bereikalingų nepatogumų, bet ir prailginti lifto tarnavimo laiką.
Informaciją apie liftų būklę prižiūrimų liftų namų administratoriams ar bendrijų pirmininkams siunčiame reguliariai kelis kartus per metus, tačiau pastebime, kad vis dar dažnai laukiama paskutinės minutės, kol ateina momentas, kai liftą reikia stabdyti. Tačiau, jei valstybės akredituota inspektavimo įstaiga pateikia išvadą, kad lifto eksploatacija pavojinga, kitos išeities nėra – liftas bus sustabdytas“, – teigė M.Romaška.
Jei valstybės akredituota inspektavimo įstaiga pateikia išvadą, kad lifto eksploatacija pavojinga, kitos išeities nėra – liftas bus sustabdytas.
Anot M.Romaškos, pagrindinė priežastis, kodėl sudėtinga priimti sprendimą, dažniausiai yra finansinė: „Todėl esame lankstūs ir veiksmų, kurių galima imtis, siūlome ne vieną, kad gyventojai turėtų pasirinkimą. Galima liftą dalinai modernizuoti, pakeičiant tik susidėvėjusius mazgus. Tai greičiausias ir pigiausias variantas. Antras sprendimas – liftą kapitaliai renovuoti. Šiuo atveju pakeičiami visi svarbiausi lifto mazgai, atnaujinama kabina ir pirmo aukšto durys su apvadais. Trečias variantas – lifto keitimas nauju.
Toliau gyventojų atstovas turėtų organizuoti namo gyventojų susirinkimą. Susirinkimo metu pristatoma lifto būklė ir pateikiami prižiūrinčios įmonės sprendimo būdai. Pagal poreikį mes ir patys dalyvaujame susirinkimuose, atsakome į visus gyventojams kylančius klausimus.“