2022 07 28

Beždžionių raupų protrūkiai įkvėpė internautus dalytis nevykusiu pokštu

Pasaulyje plintant beždžionių raupų susirgimams, socialiniame tinkle „Facebook“ pasirodė homofobiškas fotomontažas, kuriame pavaizduotas neva lauko reklamos stendas, raginantis „gėjams nelankyti gėjų“. Tai tėra nevykęs pokštas.
Beždžionių raupai
Beždžionių raupai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) vadovas Tedrosas Adhanomas Ghebreyesusas pripažino beždžionių raupų protrūkį tarptautinio masto ekstremaliąja visuomenės sveikatos situacija.

Žurnalistams jis sakė, kad geriausias būdas apsisaugoti nuo infekcijos – „sumažinti kontaktų riziką“.

„Vyrams, turintiems lytinių santykių su vyrais, šiuo metu tai reiškia, kad reikia sumažinti lytinių partnerių skaičių, persvarstyti lytinių santykių su naujais partneriais galimybę ir pasikeisti kontaktiniais duomenimis su visais naujais partneriais, kad prireikus būtų galima juos stebėti“, – sakė jis.

Nebrandūs pokštai

Faktas, kad beždžionių raupai plinta homoseksualių kontaktų metu tapo kai kurių internautų pajuokos objektu.

Socialiniame tinkle „Facebook“ platinamoje manipuliacijoje pavaizduotas lauko reklamos stendas, ant kurio puikuojasi užrašas „Geri gėjai gėjų nelanko“.

„Facebook“ nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama manipuliacija
„Facebook“ nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama manipuliacija

„Kalbama, kad dėl PSO paskelbtos naujos epidemijos Lietuvoje skubiai perpiešiami seni plakatai“, – ironizuoja užrašas po montažu.

Iš tiesų montažui panaudotas nuotraukos originalas „pasiskolintas“ iš LRT.lt naujienų portalo.

E.Blaževič/LRT nuotr. /Nuotraukos originalas
E.Blaževič/LRT nuotr. /Nuotraukos originalas

Plakatą su tikruoju užrašu „Geri vaikai tėvų nelanko“ įamžino portalo fotografas Edvardas Blaževič.

„Patobulino“ socialinę kampaniją

2020 metų kovą prasidėjus COVID-19 pandemijai ir įvedus jai suvaldyti skirtas karantino priemones, kelios šalies reklamos agentūros susivienijo ir sukūrė reklamos kampanijas, skatinančias riboti socialinius ryšius ir taip mažinti užkrato plitimą.

Didžiuosiuose miestuose tuomet pasirodė lauko reklamos stendai su šūkiais „Apsisukam ir namo“, „Dar viena graži diena pabūti namuose“, „Stabdykime virusą – pasėdėkime namuose“, „Visada galima bučiuotis mintyse“, „Geri vaikai tėvų nelanko“ ir kt.

Tai reklamos agentūrų „Idea Vilnius“, „Clinic 212“, „Autoriai“, „Folk“ ir „Atomic Garden“ darbai.

Reklamos mokyklos „Atomic Garden“ kūrybinės sesijos metu buvo sukurtas šūkis „Geri vaikai tėvų nelanko“.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle.

Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis