Anot Birštono savivaldybės merės Nijolės Dirginčienės, Nemuno upės įveiklinimas – sena, bet sparčiai atgimstanti idėja. Tai svarbus vidaus vandenų kelias, kuris iki šiol nebuvo valomas, o jį išvalius ir pagilinus, bus pagerintos laivybos sąlygos visame regione. „Tikimės daugiau ir didesnių laivų, atplaukiančių į Birštoną, gausesnio turistų srauto, naujų investicijų, todėl esame suinteresuoti laivybos Nemune plėtra“, – teigia N.Dirginčienė.
„Šiame ruože šiemet jau pradėjo veikti naujas reguliarus keleivinis maršrutas Birštonas – Prienai, Birštone esančiose prieplaukose švartuojasi vis daugiau laivų (savivaldybė tam yra įrengusi pontoninių prieplaukų), upe atvyksta turistai iš kitų miestų, pakrantėje kuriasi verslai. Nemuno valymas tiesiogiai prisidės prie dar didesnio Birštono kurorto patrauklumo“, – prognozuoja Birštono turizmo informacijos centro direktorė Rūta Kapačinskaitė.
„Vidaus vandens kelių direkcijos ir Aukštupio savivaldybių pasirašytas memorandumas, kuriuo šalys susitarė bendradarbiauti plėtojant laivybą, įgauna pagreitį. AB Vidaus vandens kelių direkcija pradėjo darbus Nemuno aukštupyje su specifine įranga – žemkase/žemsiurbe vagos valymo darbams sekliuose vandenyse.
Dirbame, kad pritaikytume laivybai visą vandens kelią Nemuno aukštupyje. Siekiame pagerinti laivybos sąlygas jau šiuo metu eksploatuojamuose ir intensyviai laivybai naudojamuose keliuose, kur nebuvo vykdyti seklumų ir kitų kliūčių šalinimo darbai ir didinti eksploatuojamų vandens kelių ilgį, atverti Nemuną nepertraukiamai laivybai visu upės ilgiu Lietuvos teritorijoje“, – ateities planais dalijasi Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Išvalius ties Birštono stacionaria prieplauka susikaupusias sąnašas, bus atvertas priplaukimas laivams prie prieplaukos, pagerės laivybos sąlygos vidaus vandenų kelyje ties Birštonu, bus sudarytos sąlygos naudoti prieplauką pagal paskirtį.
Valoma sekluma ties prieplauka susidarė iš aukščiau atplukdomų nešmenų ir trukdo priplaukti prie prieplaukos vidaus vandenų keliu plaukiantiems laivams. Valymo darbai bus atliekami vadovaujantis Aplinkosaugos sąlygose pateiktais reikalavimais. Projektinė vidaus vandenų kelio bei prieplaukos akvatorijoje gylio charakteristika nebus keičiama.
Valymo darbai bus vykdomi šviesiuoju paros laiku, techniškai tvarkinga vidaus vandenų transporto priemone – nedidelio našumo savaeige žemsiurbe (žemkase) ir šią priemonę aptarnaujančiu laivu. Preliminarus šalintino sąnašinio grunto kiekis – apie 60 tūkst. m3 ties Birštono stacionaria prieplauka (61,0-62,0 km) ir apie 2 tūkst. m3 ties 64,5 kilometru. Iškastas sąnašinis gruntas gruntolaidžiu bus pilamas į Nemuno upės kairįjį krantą, suderintose su Nemuno kilpų regioninio parko direkcija vietose, laikantis parko direkcijos rekomendacijų dėl darbų vykdymo, atsižvelgiant į vietovės specifiką.