Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 10 04

BPC pakomentavo vis didėjantį konfliktą su greitosios pagalbos medikais: prieš Bendrąjį pagalbos centrą pradėta šmeižto kampanija

Bendrasis pagalbos centras penktadienį išplatino pranešimą, kuriame greitosios pagalbos medikus apkaltino sąmoningu šmeižtu ir iškraipytos informacijos teikimu žiniasklaidai bei valstybės institucijoms.
Vilniaus apskrities dispečerinėje
Vilniaus greitosios pagalbos medikus BPC apkaltino šmeižtu / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kaip rašoma Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento pranešime, pastaruoju metu Vilniaus greitosios medicinos pagalbos stoties vadovo Tadeušo Rodzo vykdomas Bendrojo pagalbos centro puolimas kelia sumaištį ir gyventojų nerimą dėl pagalbos teikimo nelaimės atveju.

„Atsižvelgdamas į tai, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM informuoja, kad BPC su Vilniaus greitosios medicinos pagalbos stotimis nuolat bendradarbiauja nuo 2004 m. Per tą laiką BPC perdavė Vilniaus GMPS ne vieną milijoną pagalbos prašymų. Nuo 2005 m. šis bendradarbiavimas reglamentuotas sutartimi. Tobulinant jį, Vilniaus GMPS buvo prijungta prie VRM optinio duomenų perdavimo tinklo, jiems įrengta telefoninė stotis ir BPC informacinės sistemos darbo vietos, kad Vilniaus GMPS dispečeriai iškart kompiuterių ekrane matytų BPC parengtus pranešimus apie medicininės pagalbos poreikį, skambinančiojo vietą kompiuteriniame žemėlapyje ir t.t.“, - rašoma pranešime.

Nuo 2011 m. GMP įstaigose (Vilniaus, Kauno GMPS, vėliau ir kitose) pradėta investuoti diegiant atskirus ir skirtingus sprendimus, skirtus pagalbos skambučių administravimui ir greitosios medicinos pagalbos pajėgų valdymui užtikrinti, atskiro skaitmeninio radijo ryšio tinklui diegti.

Tobulinant skubios pagalbos suteikimo sistemą nuo 2011 m. sausio 1 d. BPC pavesta vykdyti operatyvųjį pagalbos tarnybų, išskyrus policijos, pajėgų valdymą, vidaus reikalų ir sveikatos apsaugos ministrai nustatė šio operatyviojo valdymo tvarką.

BPC Klaipėdos (nuo 2011 m. vasario 14 d.) ir Vilniaus (nuo š.m. rugsėjo 26 d.) centruose buvo įrengtos modernios kompiuterizuotos darbo vietos GMP dispečeriams, į tai investuotos ES struktūrinės paramos fondų lėšos. Be to, Vyriausybės 2012–2016 m. programos 447 punkte įtvirtinta nuostata, kurioje yra numatyta greitosios pagalbos tarnybų pajėgų valdymą integruoti į Bendrojo pagalbos telefono numerio 112 tinklą.

„Tačiau Vilniaus GMPS vadovas, baigiant įrengti BPC Vilniaus centrą, kai neliko preteksto nesiintegruoti į BPC, nuo š.m. rudens pradėjo aktyvią šmeižto kampaniją. Žiniasklaidai ir valstybės institucijoms teikiama iškraipyta informacija apie BPC darbą, keliami ultimatumai, reikalaujama integruoti BPC valstybinę informacinę sistemą BPCIS su taip vadinamąja GMPS IS (pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus pastaroji net nėra laikoma informacine sistema ir gali būti naudojama tik vidaus administravimui)“, - rašoma PAGD pranešime.

2013 m. rugsėjo 26 d. BPC nutraukus senos informacinės sistemos eksploataciją, Vilniaus GMPS buvo pasiūlyta suteikti prieigą prie naujos sistemos ir nemokamai naudotis jos resursais, deja, Vilniaus GMPS į šį siūlymą nereagavo.

Deja, nežiūrint į teisės aktų reikalavimus, GMP įstaigos akivaizdžiai vengia numatyto skambučių numeriais 03, 103, 033 administravimo funkcijos perdavimo ir GMP dispečerinių tarnybų integravimo į BPC. Be to, nuo 2011 m. GMP įstaigose (Vilniaus, Kauno GMPS, vėliau ir kitose) pradėta investuoti diegiant atskirus ir skirtingus sprendimus, skirtus pagalbos skambučių administravimui ir greitosios medicinos pagalbos pajėgų valdymui užtikrinti, atskiro skaitmeninio radijo ryšio tinklui diegti.

Pagal Centrinio viešųjų pirkimų portalo informaciją, tam 2011-2013 m. išleista apie 19 mln. litų. Be to, pradėta aktyviai kalbėti apie atskiro naujo GMP numerio 113 įvedimą. Taigi nesinaudojant jau įsigytomis BPC technologinėmis priemonėmis imta kurti atskirą GMP dispečerinių tarnybų tinklą, investuojant į jį Valstybinių ligonių kasų lėšas (yra ir išimčių – Panevėžio GMPS naudoja VRM skaitmeninio radijo ryšio tinklą ir BPC infrastruktūrą, Marijampolės GMPS diegia jį, Telšių GMPS svarsto tokią galimybę).

Vienašališkų pareiškimų, kaltinančių BPC, tikimasi ir ateityje, siekiant atsiriboti nuo šio centro veiklos ir nutraukti su juo ryšius, nors tai gali kelti akivaizdžią grėsmę žmonių sveikatai ir gyvybei.

Beje, Europos Sąjungoje numeris 113 veikia tik 4 valstybių teritorijoje – Italijoje, Slovėnijoje ir Liuksemburge tai yra policijos telefonas, ir tik Latvijoje neseniai įvestas toks greitosios medicinos pagalbos telefonas. Tiesą sakant, GMP įstaigų asociacijos atstovai pripažino, kad net nebandė įvertinti tokio numerio įvedimo teisinių ir finansinių aspektų. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos