„Sutarties dėl mobiliosios programėlės kūrimo terminas baigėsi liepos 2 dieną. Kadangi tiekėjai neišpildė visų sutartyje nurodytų sąlygų, programėlė nebuvo priimta“, – BNS informavo Bendrojo pagalbos centro (BPC) atstovė Vilma Juozevičiūtė.
Programėlės kūrėjams, bendrovei „Lexita“, suteiktas 40 dienų terminas trūkumams pašalinti, tačiau BPC žada taikyti sankcijas už darbo neatlikimą laiku.
Anksčiau Priešgaisrinės apsaugos departamentas yra skelbęs, jog programėlė turėtų būti sukurta per 2018-uosius metus. Pasak BPC atstovės, darbai užsitęsė, nes vėlavo viešųjų pirkimų procedūros.
Programėlė asmenims, kurie dėl negalios negali bendrauti su BPC operatoriumi telefonu, veikė ir anksčiau, bet tai buvo pilotinė versija, ji galiausiai buvo išjungta.
Belaukiant programėlės, klausos negalią turintys žmonės su BPC operatoriumi gali bendrauti keliais kitais būdais. Vienas jų – trumpiosios žinutės. BPC pernai žinutėmis sulaukė pranešimų apie 94 įvykius, tačiau iš viso centras gavo net 41 tūkst. trumpųjų žinučių. Pasak V.Juozevičiūtės, didžioji dalis jų buvo piktybiškos.
Kita galimybė neįgaliesiems – „Tyliojo skambučio“ paslauga. Tuomet paskambinus į BPC, operatoriui yra pateikiama iš anksto asmens pranešti asmens duomenys bei jo namų adresas.
Tačiau tuomet siunčiamos tik tos tarnybos, apie kurių poreikį gyventojas yra informavęs iš anksto ir tik nurodytu namų adresu.
Dar vienas būdas išsikviesti pagalbą – pasinaudoti gestų kalbos vertėjų centrų teikiama vertimo nuotoliniu būdu „Skype“ programa paslauga.
BPC neturi duomenų, kiek žmonių pasinaudojo šiomis dviem funkcijomis, nes tokiu būdu pateikti iškvietimai registruojami su visais bendrai.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas anksčiau yra skelbęs, jog 112 programėlėje bus vaizdo skambučio galimybė.