Kaip skelbiama visuomeninės organizacijos „Vieningas Kaunas“ pranešime spaudai, pirmajame rekonstrukcijos etape buvo girdima nemažai kauniečių nusiskundimų, jog darbai Laisvės alėjoje nevyksta, statybų aikštelėje telkšo balos, o miestiečiai turi klampoti per purvynus.
Prieš dvejus metus prasidėjęs Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapas dabar jau baigiamas. Pagal ankstesnį A.Kupčinsko vadovaujamos valdžios parengtą planą tokiais tempais ir toliau tvarkant pagrindinę miesto gatvę iš viso darbai turėjo užtrukti 12 metų.
„Organizuojant tokio masto ir svarbos darbus mieste, kritiškai svarbu nepadaryti esminių klaidų techniniame projekte ir sutartyje su rangovu. Deja, bet abi esmines klaidas mes paveldėjome iš ankstesnės valdžios, kuri paskubomis paleido konkursą, norėdama užsidėti pliusiuką prieš rinkimus. Nors mūsų netenkino sutartyje numatyti darbų atlikimo terminai, tačiau sutarties nutraukti negalėjome.
Taip pat nelogiški siūlymai projekte buvo įgyvendinti automobilių eismą alėjoje, „konkę“ ir pan. Mums organizuojant likusios alėjos dalies rekonstrukciją ištaisėme klaidas ir esame pasiruošę viską įgyvendinti daug greičiau“, – mintimis apie Laisvės alėjos rekonstrukciją dalijosi Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.
Techniniame projekte – nemažai pakeitimų
Su projektu dirbantys savivaldybės atstovai pripažįsta, jog per pirmąjį rekonstrukcijos etapą buvo iškilę nemažai klausimų, todėl prieš skelbiant naujojo etapo rangovų konkursą nuspręstą projektą koreguoti.
„Projekte buvo patobulintos vietos, kuriose buvo aprašyti techniniai elektros, komunikacijų, grindinio klausimai, – informaciją patikslino „Vieningo Kauno“ frakcijos seniūnas Andrius Palionis. – Pirmiausia optimizavome alėjoje numatytų šulinių skaičių, pakoregavome jų prijungimą prie pastatų. Tai pat iš bendro projekto išėmėme nuotekų ir vandentiekio sistemų tvarkymo dalis, nes jas perdavėme įgyvendinti „Kauno vandenims“, kurie visą tai įgyvendins panaudoję iš Europos Sąjungos fondų gautas projektines lėšas. Tai reiškia, jog Laisvės alėjos rekonstrukcijos projektas ne tik bus įgyvendintas daug greičiau, bet ir už mažesnę pinigų sumą nei buvo planuota.“
Rekonstrukcijos projekte esama ir daugiau pakeitimų, pavyzdžiui lietaus surinkimo latakams parinkta daug pigesnė ir patikimesnė medžiaga nei buvo numatyta anksčiau. Taip pat papildomai alėjoje bus įrengtas 100 kW elektros įvadas, kad esant reikalui miesto švenčių metu būtų galima turėti tinkamą prieigą prie elektros.
Rekonstrukcija alėjoje judėjimą stabdys tik tam tikruose etapuose
Išaugus rekonstrukcijos tempams dalis gyventojų pradėjo reikšti nuogąstavimus, kad ateinančius kelis metus bus sunku praeiti Laisvės alėja. Tačiau Kauno vicemeras Povilas Mačiulis ramina gyventojus: „Nei mes patys, nei kauniečiai nenori dar 10 metų matyti centrinę miesto gatvę paverstą statybų aikštele. Užsibrėžėme tikslą likusią Laisvės alėjos rekonstrukciją įgyvendinti per tokį patį terminą, kaip buvo atliktas pirmasis etapas prie Soboro.
Todėl techniniame projekte iš karto numatėme konkrečius reikalavimus rangovams, jog tam tikra alėjos dalis atvira ir be dangos negalės būti ilgiau nei 8 mėn. Tai garantuos, jog visas projektas neišsiplės laike, o judėjimas alėja bus ribojamas tik tam tikruose etapuose ir tam tikram laikui, bet ne visur iš karto“.
Kadangi darbai bus išskaidyti „Kauno vandenims“ ir naujai parinktam rangovui, gali susiklostyti tokia situacija, kad „Kauno vandenys“ savo darbus atliks greičiau nei rangovas. Siekiant, kad kuo mažesnė teritorija gyventojams būtų sudėtingai pereinama, tokiu atveju laikinai būtų paklotas senasis grindinys iki kol rangovas jau galės vykdyti savo darbus.
A.Kupčinskas: „Jie meluoja“
22.14 val. Šiam „Vieningo Kauno“ pranešimui pasklidus viešoje erdvėje, buvęs Kauno meras A.Kupčinskas nemenkai įsiuto ir išvadino V.Matijošaitį bei jo bendražygius melagiais.
„Dabartiniai Kauno valdantieji, žadėję įgyvendinti Laisvės alėjos rekonstrukcijos I-ąjį etapą 9 mėn. anksčiau, užstrigo jau ilgiau nei 26 mėn. Todėl dabar, vengdami asmeninės atsakomybės, platina melagingus ir tikrovės neatitinkančius teiginius apie neva dešimtmetį turėjusią trukti Laisvės alėjos rekonstrukciją.
Nesunku atsiversti oficialius komentarus ir pranešimus, kad visą Laisvės alėjos rekonstrukciją planavome pabaigti iki 2020 m., kartu su ES struktūrinių fondų paramos perspektyva (2014-2020 m.). Todėl dabartinių valdančiųjų pareiškimai dėl Laisvės alėjos, kad likę etapai bus įgyvendinti per artimiausius 2,5 metų iš esmės atkartoja mūsų planus, išskyrus vienintelę detalę dėl „konkės“, kurios atsisakyta, tačiau nebus ir vietoje jos dabartinių vadovų pažadėtų elektra varomų turistinių vagonėlių“, – 15min patikino A.Kupčinskas.
Argumentuodamas savo teiginius, jis pateikė dar 2015 m. gegužę „Kauno dienoje“ spausdintą P.Mačiulio komentarą: „Darbai pradėti, tad dabar turime juos tęsti ir baigti. Džiaugiamės, kad su rangovais pavyko susitarti, jog pirmasis rekonstrukcijos etapas būtų baigtas greičiau – per 15 mėnesių, o ne per 24, kaip planuota anksčiau“.