Pagrindine pažeidimų priežastimi tikrinanti institucija įvardijo aplinkybes, jog techninėje specifikacijoje buvo numatyta, kad autobusas turi būti užvedamas „start/stop“ jungikliu bei naujos transporto priemonės rida negali viršyti 1 000 kilometrų, kas vėliau patikslinta formuluotėmis, jog autobusas turi būti užvedamas „start/stop“ jungikliu arba raktu, o naujos transporto priemonės rida negali viršyti 6 000 kilometrų. Taip pat abejota, ar apie šiuos pakeitimus tinkamai buvo informuoti potencialūs autobusų tiekėjai.
Nesutikdama nei su įvardintais pažeidimais, nei su skirtomis sankcijomis, Klaipėdos miesto savivaldybės administracija ir Klaipėdos autobusų parkas kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą, kur pasiekė dalinę pergalę – sankcijų suma sumažinta perpus.
Tačiau toks sprendimas uostamiesčio bei autobusų parko vadovams nebuvo priimtinas, tad apskųstas aukštesnei instancijai, Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. Visgi, teisėjų kolegijai šįkart neteko nagrinėti autobusų įsigijimo istorijos peripetijų – abi ginčo šalys teismui pranešė sutinkančios sudaryti taikos sutartį.
„Džiaugiuosi, kad pavyko rasti kompromisą ir Klaipėdos miestas išvengė finansinių nuostolių. Esu dėkingas, kad tikrinanti institucija išgirdo mūsų argumentus ir priėmė logišką bei racionalų sprendimą. Vertinant iš miesto ir klaipėdiečių pozicijos, tai geriausias sprendimas, koks galėjo būti“, – sakė Gintaras Neniškis, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius.
Pagal teismo patvirtintą taikos sutartį, nė vienai šaliai nėra skirta jokių sankcijų. Ši teismo nutartis neskundžiama.
„Šis įvykis, neturintis precedento, dar kartą akivaizdžiai įrodo, kad gyvename teisinėje valstybėje, kurioje teisingi ir adekvatūs argumentai, įrodant savo pozicijos pagrįstumą ir teisėtumą, yra išgirstami ir vertinami“, – sprendimą komentavo Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.
Žala niekam nepadaryta
Uostamiesčio gatvėmis kursuojantys naujieji ekologiški MAN autobusai per metus į Klaipėdos orą išmeta 100 tonų mažiau teršalų nei dyzeliniai. Jų įsigijimo formalumus vykdė savivaldybei priklausanti bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“.
„Esu dėkingas projektų valdymo agentūrai, kad ne tik teisminio ginčo metu gilinosi į mūsų pateikiamus argumentus bei faktus. Neįmanoma numatyti visų situacijų, kokios kyla vykdant didelės apimties tarptautinius pirkimus. Tai mūsų bendrovės istorijoje buvo didžiausias, sudėtingiausias projektas. Vykdėme jį maksimaliai rūpestingai, laikydamiesi įstatymų, ir galų gale konstatuota, jog viskas buvo padaryta teisingai ir tinkamai bei niekam nepadaryta žala“, – džiaugėsi Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.
10 prailgintų ir 8 standartiniai žemagrindžiai autobusai įsigyti vykdant projektą „Klaipėdos miesto viešojo transporto atnaujinimas“, kuris buvo finansuojamas iš ES struktūrinių fondų bei Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos lėšų. Bendra autobusų įsigijimo ir jų techninio aptarnavimo paslaugų suma siekė 5,017 mln. eurų.