Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 09 08

Byrantis tinkas ir skylės lubose Kauno daugiabutį administruojančiai įmonei atrodo įprastas dalykas

Sunkiai užsidarančios durys ir langai, kasdien vis didėjančios skylės lubose ir atsiveriantys kelių centimetrų plyšiai laiptinėse – tai Kauno Biržiškų gatvės 11-ojo namo gyventojų kasdienybė. Rugpjūčio viduryje pradėjus byrėti namui jie baiminasi tragedijos. Tačiau už namo priežiūrą atsakinga bendrovė „Būsto valda“ padėti neskuba, teisindamasi, kad situacija nėra tokia dramatiška, kaip piešia gyventojai.
Biržiškų gatvės 11-ojo namo gyventojai baiminasi tragedijos
Biržiškų gatvės 11-ojo namo gyventojai baiminasi tragedijos / Milenos Migonytės nuotr.

Kaip pasakojo šio namo gyventoja Laura Pranckevičiūtė, pirmieji įtrūkimai buvo pastebėti rugpjūčio 19 dieną.

„Tuomet dar nedideli įskilimai išgąsdino, nes namas yra tvarkingas – ir butai, ir laiptinė neseniai suremontuoti. Apie pablogėjusią namo būklę nedelsdami informavome namą administruojančios įmonės „Būsto valda“ vadybininkę Reginą Virbašienę. Ji pažadėjo, jog atvyks žmogus, kuris įvertins pastato būklę ir pateiks išvadas“, – pasakojo namo gyventoja.

Milenos Migonytės nuotr./Namo gyventojai bando išsiaiškinti, kodėl atsirado plyšių
Milenos Migonytės nuotr./Namo gyventojai bando išsiaiškinti, kodėl atsirado plyšių

L.Pranckevičiūtės teigimu, pagalbos gyventojai nesulaukė keletą dienų, todėl baimindamiesi dėl savo saugumo kreipėsi į Kauno miesto savivaldybę.

„Po skambučio į savivaldybę apžiūrėti namo atvyko komisija. Du vyriškiai ir namo vadybininkė pasivaikščioję šmaikštavo, jog tokios būklės namas stovės dar šimtą metų, jame ne tik dabartiniai gyventojai, bet ir jų vaikai galės gyventi“, – prisiminė pašnekovė. 

„Komisijos nariai“ pasakė, kad namo būklė gera, o įskilimų bėgant metams atsiranda visur.

„Galbūt ir būtume nusiraminę, tačiau skylės vis didėja, o naktimis, kai itin tylu, girdisi, kaip namas traška. Todėl surinkę visų laiptinės gyventojų parašus kreipėmės į Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos Kauno skyrių. Jų atstovai pažadėjo atvykti.

Tačiau vėliau, regis, persigalvojo. Kai susisiekėme su namo vadybininke, ji mums atrėžė, jog asmuo iš statybų inspekcijos neatvyks, o priežasčių mums pasakyti nesivargino“, – pasakojo L.Pranckevičiūtė.

Po neįvykusios dar vienos namo apžiūros gyventojai toliau bandė susisiekti su administratorių atstove. Tačiau UAB „Būsto valda“ darbuotoja paprašė daugiau dėl šios situacijos jai nebeskambinti ir laukti atsakymo.

„Šiuo metu mums svarbiausia, kad būtų rasta tokio spartaus namo griuvimo priežastis ir kuo skubiau imtasi spręsti šias problemas.

Tikrai nemanau, kad į šią situaciją būtų žiūrima pro pirštus, jeigu čia gyventų pati R.Virbašienė ar jos artimieji. Kadangi to nėra, į mūsų saugumą visiems nusispjauti“, – piktinosi viena iš namo gyventojų.

Namo gyventojai žino, jog už remontą jiems teks mokėti patiems. Su tuo jie sutinka ir tenori, kad kuo skubiau būtų sprendžiama problema.

„Mes žinome, jog mokėsime patys, juk patys čia ir gyvename. Norite tik tiek, kad namą administruojanti įmonė vykdytų savo pareigas ir įvertintų dabartinę namo būklę bei kuo skubiau pateiktų išvadas“, – pasakojo L.Pranckevičiūtė.

Milenos Migonytės nuotr./Tokie plyšiai administratoriams atrodo „normalus dalykas“
Milenos Migonytės nuotr./Tokie plyšiai administratoriams atrodo „normalus dalykas“

Byra dėl prastai atlikto remonto?

Patys gyventojai bando spėlioti, kokios yra namo judėjimo ir byrėjimo priežastys. Jų teigimu, tai gali būti dėl vieno pirmo aukšto buto remonto.

„Nors remontas pirmame aukšte buvo žiemą, tačiau jo metu kaimynai griovė sienas. Manome, jog dėl to buvo pažeistas namo stabilumas, galbūt išgriauta kapitalinės, namą laikančios sienos, dalis.

Kol kas tai – tik spėliojimai. Žinome tik tai, jog kaimynas nei projekto, nei parašų, kad galėtų vykdyti griovimo darbus bute, neturi.

Šiuo metu butas yra nuomojamas, o iš savininkų jokių žinių. Būtent todėl norime, kad atvyktų žmogus, galintis nustatyti tikrąsias priežastis“, – sakė L.Pranckevičiūtė.

Biržiškų gatvėje esantį namą „Būsto valda“ prižiūri ne pirmus metus. Iki šiol gyventojai buvo patenkinti jų paslaugomis. Tačiau tik dabar gyventojai nusprendė, jog norėtų pamatyti, kam tiksliai yra skiriamos lėšos, kurias jie kas mėnesį moka ir koks jų likutis.

„Namo vadybininkė, pastarąjį kartą paklausta apie tai sakė, jog nežino. O susisiekus su buhaltere išgirdome, jog tokia informacija teikiama tik namo vadybininkei. Kiekvieną mėnesį šiai įmonei mokame apie 5 eurus. Pikčiausia, jog, kaip dabar paaiškėjo, prireikus pagalbos nesulaukiame“, – sakė gyventojai.

Milenos Migonytės nuotr./Namą administruoja bendrovė „Būsto valda“
Milenos Migonytės nuotr./Namą administruoja bendrovė „Būsto valda“

Namo vadybininkė: „Pavargau nuo gyventojų skambučių“

Susisiekus su „Būsto valda“ darbuotoja R.Virbašiene ji paaiškino, jog situacija name nėra tragiška. Atsakymas dėl namo būklės jo gyventojams bus pateiktas įstatymų numatyta tvarka.

„Mes – ne greitoji pagalba. Procesas prasidėjęs: rugpjūčio 27 dieną buvo atvykusi komisija, ji įvertino situaciją. Jos išvados bus pateiktos per vieną mėnesį – taip, kaip numato įstatymai“, – teigė namą administruojančios įmonės atstovė.

Mes – ne greitoji pagalba. Procesas prasidėjęs: rugpjūčio 27 dieną buvo atvykusi komisija, ji įvertino situaciją. Jos išvados bus pateiktos per vieną mėnesį – taip, kaip numato įstatymai.

Pasak jos, situacija nėra tokia bloga, kaip atrodo gyventojams.

„Vizualiai matyti plyšiai, bet visi seni namai yra defektuoti. Užtektų, kad gyventojai butuose ir laiptinėse pasidarytų remontą ir visos problemos dingtų“, – aiškino R.Virbašienė.

Paklausus, kada dabar planuoja atvykti komisija ir įvertinti pablogėjusią namo situaciją, vadybininkė nežinojo.

„Aš pavargau nuo jų teikiamos informacijos gausos ir skambučių. Bus pasamdyta licencijuotų ekspertų įmonė bei atlikta ekspertizė. Tuomet situacija bus aiškesnė. Kada tai bus padaryta, dabar aš pasakyti negaliu“, – sakė pašnekovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos