„Šiuo metu Vilniaus prekybos centruose laisvo ploto iš esmės nėra ir nuomininkams yra sudėtinga rasti naujų patalpų. Tai taip pat viena iš priežasčių, kodėl rinkoje nematome naujų tarptautinių prekių ženklų, nes rasti gerų vietų plėtrai sudėtinga“, – trečiadienį surengtoje rinkos apžvalgoje teigė S.Jovaišaitė.
„Kiek bendraujame su tarptautiniais tinklais, besižvalgančiais į Vilnių, jie nemato projektų, kuriuose norėtų pradėti plėtrą. Manau, kad mums vis dar trūksta naujų koncepcijų prekybos centruose“, – sakė ekspertė.
Pasak S.Jovaišaitės, kol kas nepanašu, kad situacija rinkoje galėtų pasikeisti anksčiau nei 2023-iaisiais, kai sostinėje planuojama atidaryti antrą prekybos centrą „Akropolis“.
„Praėjusiais metais Lietuvoje neatidarytas nė vienas prekybos centras, tik didesnės parduotuvės, tokios kaip „Depo“ Kaune. Daugiau prekybos centrų atsinaujino, pavyzdžiui, Vilniaus „Akropolis“, „G9“, Kauno „Molas“. Prekybos sektoriuje šiemet matysime gerinamas centrų koncepcijas, tačiau didesnis lūžis planuojamas 2023 metais, kai bus atidarytas naujas prekybos centras „Akropolis“, – kalbėjo S.Jovaišaitė.
Anot ekspertės, praėjusiais metais atnaujinus prekybos centrus į juos pavyko pritraukti naujų prekių ženklų: centre „G9“ įsikūrė nauja tarptautinio tinklo „COS“ parduotuvė, prekybos centre „Panorama“ atidaryta „Jo Malone“, o abiejuose šiuose centruose ir „Nespresso“ parduotuvės.
Pasak S.Jovaišaitės, dėl žemos vakansijos, besitęsiančios nuomininkų plėtros, nuomos kainos prekybos pastatuose auga. Tuo tarpu prekybos centrai, anot jos, ieško galimybių tobulinti savo koncepcijas.
„Mes vis dar matome, kad prekybos centrai toliau ieško galimybių pasiūlyti laisvalaikio ir pramogų, atidaryti maisto turgus, įrengti sporto klubų. Kita besitęsianti tendencija – plečiasi žemų kainų tinklai ir išparduotuvės. Tokie tinklai kaip „Lidl“ ir „Pepco“ agresyviai plečiasi rinkoje“, – kalbėjo S.Jovaišaitė.