Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 04 08

COVID-19 testą pasidaręs užsienyje dirbantis vairuotojas nustebo: atsakymo niekas žinute nebesiunčia

Užsienyje vairuotoju dirbantis Jaroslavas grįžęs į Lietuvą izoliavosi atskirame bute, saugodamas šeimą. Nustatytu laiku nuvyko atlikti COVID-19 testą, pasiteiravo, kada gaus atsakymą, sužinojo, kad po paros. Bet sako sulaukęs tik žinutės, kad atsakymas yra e.sveikatos sistemoje, prie kurios jis tvirtina neturįs galimybės prisijungti. Specialistai tikina, kad būdų sužinoti atsakymą yra ne vienas.
Keleivių COVID-19 testavimo paslaugos
Keleivių COVID-19 testavimo paslaugos / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Jaroslavas tikina sąžiningai besilaikantis izoliacijos sąlygų – grįžęs į Lietuvą apsigyveno atskirai nuo šeimos, užsirašė COVID-19 testui.

Stebisi pasikeitusia tvarka

„Mano darbas susijęs su užsieniu, ten dirbu, o grįžęs į Lietuvą turiu karantinuotis. Praeitais metais, per pirmąjį karantiną, teko išbūti darbovietėje užsienyje mėnesį, tada gavome leidimus grįžti. Mano grafikas toks, kad aš išvažiuoju kas 12 dienų. Praeitą pavasarį grįždamas į Lietuvą užsiregistravau karštąja linija 1808, buvo nurodyta, kada atvykti testui. Nuvažiavau, padariau tą testą, kitą dieną gavau žinutę, kad mano testas neigiamas.

Dabar grįžau iš darbo vėl – ta pati situacija, reikia karantinuotis, atlikti testą. Nuvažiavau antradienį, pasidariau PGR testą ir laukiau žinių. Dar darbuotojos paklausiau, kiek laiko reikės laukti atsakymo, pasakė, kad jis bus per parą“, – pasakojo Jaroslavas.

Trečiadienį vyras jau laukė žinių apie testo rezultatus, tačiau gavęs žinutę – nustebo. Paaiškėjo, kad jame nėra pranešimo apie neigiamą ar teigiamą atsakymą, o tik pranešama, jog tyrimo duomenys skelbiami e.sveikatos sistemoje arba sužinoti juos galima iš šeimos gydytojo.

„Aš izoliuojuosi tuščiame bute ir su savimi nepasiėmiau jokių prisijungimo prie e.bankininkystės kodų, nemaniau, kad prireiks. Skambinau vėl 1808 linija, ten man pasakė, kad tokios informacijos suteikti negali, kreiptis reikia arba į šeimos gydytoją, arba per e.sveikatą.

Kadangi prie e.sveikatos neturiu prisijungimo, skambinu į savo polikliniką. Registratūroje man padėti negalėjo, nukreipė į mano gydytoją. Skambinau kelis kartus, galų gale atsiliepė slaugytoja ir pasakė, kad gydytoja užimta ir padėti galės tik rytoj. Absurdas“, – piktinosi Jaroslavas.

Aš izoliuojuosi tuščiame bute ir su savimi nepasiėmiau jokių prisijungimo prie e.bankininkystės kodų, nemaniau, kad prireiks.

Jo teigimu, gavęs neigiamą atsakymą jis galėtų nutraukti izoliaciją ir, kaip sako, mėgautis laisve, tačiau dabar yra priverstas laukti. Vyras neslėpė negalįs suprasti, kodėl tvarka pasikeitė ir atsakymų nebesiunčia trumposiomis žinutėmis.

Būdų – bent trys

Karštosios linijos 1808 koordinatorė Greta Beinaravičiūtė 15min paaiškino, kad būdų sužinoti COVID-19 testo atsakymą yra bent trys. Vienas iš jų – prisijungti prie savo paskyros e.sveikatos portale.

„Jei nėra galimybės to atlikti, 1808.lt portale yra nuoroda „Pasitikrinti COVID-19 tyrimo atsakymą“ (https://selfreg.myhybridlab.com/test-result). Tereikia įvesti savo tyrimo registracijos numerį, savo telefono numerį, tuomet į telefoną išsiunčiama žinutė su 6 skaitmenų kodu. Šį reikia įvesti į naujai atsidariusį langą ir, jei skaičiai suvesti teisingai, atsakymas pateikiamas tame pačiame internetiniame puslapyje“, – aiškino G.Beinaravičiūtė.

Dar vienas būdas, bet kaip sako karštosios linijos 1808 koordinatorė – kraštutinis, yra kreiptis į savo šeimos gydytoją. Tai daryti rekomenduojama tik tuomet, jeigu testą pasidaręs žmogus negali pasinaudoti elektroninėmis platformomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais