2018 04 04

D.Grybauskaitė: dėl prekybos karų kentės paprasti žmonės, ne politikai

Jungtinėse Valstijose viešinti Lietuvos prezidentė sako, kad trys Baltijos šalys sieks sušvelninti ekonomines įtampas tarp Europos Sąjungos ir JAV. Dalia Grybauskaitė pabrėžė, kad dėl prekybos karų labiausiai nukentėtų eiliniai vartotojai.
Dalia Grybauskaitė
Dalia Grybauskaitė / „Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr.

„Tarp Europos ir JAV šiuo metu kyla tam tikros įtampos. Norėčiau pasakyti, kad mūsų šalys (Lietuva, Latvija ir Estija – BNS) bus tos, kurios pabandys užtikrinti, jog tie disbalansai, kuriuos matome šiandien, tos rizikos dėl prekybos karų būtų minimizuotos“, – antradienį Baltijos šalių ir JAV verslo forumo atidaryme kalbėjo D.Grybauskaitė. Jos pasisakymo įrašą išplatino prezidentės spaudos tarnyba.

Lietuvos vadovės teigimu, Europa ir JAV skatina laisvą prekybą, tačiau Europos šalys vis dar proteguoja savo maisto, žemės ūkio produkcijos ir automobilių rinkas.

„Sieksime, kad tai neišaugtų į didelį konfliktą, nes dėl to kentės abiejų pusių verslas ir visuomenės. Jei tarp Europos ir JAV kils tarifų karas, tuomet mūsų žmonės už tai turės mokėti, ne mes politika, bet mūsų žmonės turės mokėti“, – kalbėjo D.Grybauskaitė.

JAV prezidentas Donaldas Trumpas kovo pradžioje paskelbė, kad įves 25 proc. muitą plienui ir 10 proc. muitą aliuminiui, tačiau vėliau jų taikymą atidėjo iki gegužės. ES pareiškė, jog rengia priemones, kurios bus taikomos pirmaujantiems JAV prekių ženklams, pavyzdžiui, motociklams „Harley-Davidson“ ir džinsams „Levi's“.

Verslo forume dalyvauja Lietuvos puslaidininkių technologijų įmonė „Brolis Semiconductors“, medicinos ir mokslo įrangos gamintoja „Thermo Fisher Scientific Baltics“, IT bendrovės „Elsis TS“, NRD CS, naftos ir SGD krovos bendrovė „Klaipėdos nafta“, dujų tiekėja „Lietuvos dujų tiekimas“ (LDT), Kauno ir Klaipėdos laisvųjų ekonominių zonų atstovai bei kitos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis