LAKD pirkimo dokumentuose rašoma, kad planuojama sutvarkyti 9,732 kilometro ilgio atkarpą, kuri šiuo metu padengta žvyru.
Ji prasideda ties Linksmučių gyvenvietės riba (pabaiga) ir baigiasi ties Lygumų gyvenvietės pradžia. Tai reiškia, kad bus remontuojama atkarpa, esanti kiek toliau nuo Naisių.
Kapitalinio remonto metu ketinama įrengti 6 metrų pločio asfaltbetonio dangos važiuojamąją dalį ir 1 metro skaldažolės mišinio dangos kelkraščius.
LAKD atstovas spaudai Evaldas Tamariūnas 15min teigė, kad 2017 metais Lietuvos automobilių kelių direkcija parengė „Asfaltuotinų valstybinės reikšmės kelių ruožų tarp skirtingų kelio dangų („zebrų“) atrankos metodiką“ ir „Gyvenviečių teritorijose esančių asfaltuotinų žvyrkelių ruožų atrankos metodiką“.
Anot jo, kelių direkcijai priklausantys valstybinės reikšmės keliai asfaltavimui atrenkami pagal žvyrkelių ruožų atrankos metodikas ir nustatytus atrankos kriterijus, t. y. ar yra viešasis transportas ar ne, ar bus sugeneruotas papildomas eismas, ar yra lankytinų vietų, koks vidutinis metinis paros eismo intensyvumas, maršruto užbaigtumą, savivaldybės prioritetus ir t.t.
Anot jo, pagal metodikas, yra sureitinguoti visi valstybinės reikšmės keliai su žvyro danga ir sudarytas asfaltuotinų kelių ruožų sąrašas, kurį ketinama įgyvendinti iki 2022 m. Žvyrkelių asfaltavimas vykdomas atsižvelgus į skiriamą lėšų kiekį ir žvyrkelių asfaltavimo sąrašą.
Pasak E.Tamariūno, pagal viešai paskelbtą valstybinės reikšmės asfaltuotinų kelių ruožų sąrašą, kurį ketinama įgyvendinti iki 2022 m., iš viso pateko 7 kelių ruožai su žvyro danga, esantys Pakruojo rajono savivaldybėje.
„Jūsų minimas kelio Pakruojis–Lygumai–Naisiai ruožas nuo 2,424 iki 12,151 km yra 3 minėto sąrašo vietoje ir todėl į šio periodo asfaltuotinų ruožų sąrašą pateko. Atlikus viešąjį pirkimą, bus sudaroma rangos sutartis, o darbų pabaiga atsižvelgiant į skiriamą finansavimą numatoma 2021 metais. Darbai finansuojami iš Kelių priežiūros ir plėtros programos“, – teigiama atsakyme 15min.
Pasak LAKD atstovo, 2017 metais reitinguojant ruožus įvertintas vidutinis metinis paros eismo intensyvumas buvo 284 automobilių per parą. Pagal atnaujintus 2019 m. duomenimis, toje pačioje vietoje vidutinis metinis paros eismo intensyvumas – 259 automobilių per parą. Eismo intensyvumas vienas svarbiausių kriterijų, į kurį turėtų būti atsižvelgiama pasirenkant, kurį ruožą tvarkyti.
R.Karbauskis: juo Šiaulių rajono žmonės nevažiuoja
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis LNK sakė, kad jam tas kelias neaktualus.
„Juo Šiaulių rajono žmonės nevažiuoja. Ir aš tuo keliu nesu važiavęs jau 30 metų. Nei kokia technika ten važiuoja ir taip toliau. Į tą pusę nevažiuoja Šiaulių rajono žmonės. Tą kelią tvarko, matyt, dėl to, kad Pakruojo rajono žmonės, kurie ten gyvena, praktiškai juo sunkiai pravažiuoja“, – LNK žinioms sakė R.Karbauskis.
Įgyvendinant Ekonomikos skatinimo ir COVID-19 plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą, Vyriausybė keliams nusprendė skirti 150 mln. eurų. Prioritetas teikiamas tiems projektams, kuriuos įgyvendinti yra tinkamai pasirengta – gautas statybą leidžiantis dokumentas, atlikti viešieji pirkimai.