Likus vos kelioms minutėms iki susitikimo pradžios, be žurnalistų, buvo susirinkę aštuoni smalsuoliai. Vėliau kiek padaugėjo. Kartu su visais buvusios miesto valdžios atstovais – 20.
Per porą valandų trukusį susitikimą buvo pasakyta viskas, ką galima rasti internete. Renginys vyko be vertėjo rusų kalba.
Pirmasis vaizdas, atsiradęs ekrane, buvo Anatolijaus Junickio portretas. Pasakyta, kad su šiuo žmogumi anksčiau buvo galimybė bendrauti gyvai, tačiau dabar jos nebėra.
Buvęs Talino vicemeras Vladimiras Maslovas per kelias skaidres pažarstė milijardus eurų, garantuodamas, kad dabar pats metas pirkti akcijas – kitų metų vasarą jos neva turėtų oficialiai pasirodyti biržoje.
Į susitikimą atvyko buvusios Šiaulių valdžios atstovai. Socialdemokratai Justinas Sartauskas ir Gedeminas Vyšniauskas.
Buvęs meras J.Sartauskas tvirtina, kad jam jau buvo siūlyta investuoti į šią bendrovę, tačiau jis to nedarė. Atvyko vien iš smalsumo. Anksčiau yra prasitaręs, kad Junickį mato kaip fanatišką mokslininką, bet tikrai ne kenkėją.
Buvęs savivaldybės administracijos direktorius G.Vyšniauskas pabrėžė, kad jam kiek gaila, jog kadaise teko grąžinti milijoną, kurį „Skyway“ jau buvo sumokėjusi į Šiaulių biudžetą. Anuomet buvo buvo žadama investuoti net 260 mln. eurų, kurie greičiausiai ir suviliojo tarybos narius, balsuojant už sutarties pasirašymą. Bandomoji trasa turėjo nusidriekti kone iki Joniškio.
„Su Junickiu nemažai bendravau. Jo visą šeimą sovietai Sibire pražudė – koks jis Lietuvos priešas? Gaila ir to, kad pabijota kažkokio rusiškumo“, – tvirtino G.Vyšniauskas.
„Skyway“ atstovai nepraleido progos pasigirti, jog kitais metais Australija greičiausiai bus ta šalis, kuri pirmoji nuties realiai naudojamą „dangaus traukinių“ liniją – ne bandomąją.
Taip pat priminė, kad šiemet gegužės 14 dieną Baltarusija išdavė leidimą kurti bandymų parką. Prieš gerą savaitę ten buvo paleista kilometro ilgio bandomoji linija.
Pasipylė klausimai – kur garantijos investuotojams? Svečiai atsakė, kad šiuo projektu susidomėjo pats Rusijos turtuolis Michailas Prochorovas, iš kurio bendrovės buvo nuomojamos patalpos.
Faktai, kuriuos pasakė „Skyway“ atstovai, tačiau jais galima tikėti arba ne: „Didžiausias investuotojas paklojo 5 milijonus eurų. Sklypai Marina Gorkoje, kur pastatyta bandomoji trasa, pabrango nuo trijų iki 15 kartų. Investuotojų jau yra daugiau kaip iš 120 šalių. Vieno kilometro kaina siekia 6 milijonus eurų, o šiuolaikinio geležinkelio – 80 milijonų. Mieste tokio transporto greitis – 150 km/h. Užmiestyje – 500.“
Juk jau sakė! Reikėjo mažiau su Sartausku pliurpti.
„Mes jau nebeaiškinsime jums, ar nutrūks styga, ar nenutrūks – susitarkite iš anksto ir atvažiuokite patys, paskaitykite Anatolijaus Junickio knygą“, – karštai kalbėjo svečiai.
Taip pat jie patvirtino, kad kontraktų dar nėra. Bandomojoje linijoje toks „junibaikas“ jau yra judėjęs 60 km/h greičiu.
Jau visai besibaigiant susitikimui vienas iš smalsuolių karštai pradėjo klausinėti – ar yra kur pasaulyje jau nutiesta linija, kurią būtų galima pamatyti savo akimis. Jam atsakė visko atidžiai besiklausiusios kelios moterys, galbūt – investuotojos: „Juk jau sakė! Reikėjo mažiau su Sartausku pliurpti.“