„Suprantame, kad pereinamasis laikotarpis užtrunka ir vyresnio amžiaus žmonės lėčiau įsisavina naujoves, todėl mobilūs laiškininkai padės jiems pamažu pereiti prie naujo modelio – laiškininko iškvietimo į namus. Įgyvendinus mobilaus laiškininko projektą, įprastas paštas jų miestelyje dirbs trumpiau, jo patalpose arba šalia tam tikromis, pašte kabančiuose informaciniuose plakatuose nurodytomis, valandomis lauks mobilus laiškininkas, kuris suteiks visas pašto paslaugas ir papasakos, kaip bendruoju telefonu išsikviesti mobilų laiškininką į namus.
Pagal iškvietimą atvykęs pas kaimynus, mobilus laiškininkas pašto paslaugas galės suteikti ir šalia gyvenantiems, jeigu tik šie paprašys.
Tikime, kad mobilaus laiškininko iškvietimų nemokamu numeriu 870055400 skaičius tik didės, nes žmonės įpras laiškininką dėl pašto paslaugų išsikviesti telefonu, kad blogu oru ar negaluojant, nereikėtų patiems eiti iki artimiausio pašto skyriaus. Įvertinę poreikį, įdiegėme naują skambučių centro aptarnavimo sistemą, kad vienu metu galėtume aptarnauti daugiau klientų“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.
Pasak jo, svarbu atkreipti dėmesį, kad mobilūs laiškininkai savo darbe susiduria su keliais trukdžiais, kurie paslaugų suteikimo procesą pailgina – namais be adreso lentelės ir trūkstamų pašto dėžučių.
„Prašome gyventojų, kurių namai neturi aiškiai matomo adreso, juos pažymėti (tai gali būti ir numeris ant pašto dėžutės) arba, pamačius laiškininką ir laukiant siuntos ar prenumeratos, pagal galimybes sutikti laiškininką gatvėje. Mūsų mobilūs laiškininkai turi ir nemokamai dalina specialius oro sąlygoms atsparius lipdukus, ant kurio užrašius adresą, jį galima užklijuoti aiškiai laiškininkui matomoje vietoje – ant namo sienos, tvoros ar pašto dėžutės.
Neturint pašto dėžutės, ją galima užsakyti iš mobilaus laiškininko, kuris pašto dėžutę pristatys kito vizito metu. Tiesa, tik dėl šio lipduko ir pašto dėžutės užsakymo išsikviesti mobilaus laiškininko į namus negalima“, – pažymi Lietuvos pašto Tinklo direktorius J.Sadauskas.
Kita didelė problema – palaidi šunys, nuo kurių, bandydami atlikti savo darbą, per praėjusius metus nukentėjo kelios dešimtys laiškininkų. Nepasirūpinus laiškininko saugumu, korespondencija ir siuntos gali būti nepristatytos – pagal LR Pašto įstatymą, korespondenciją laiškanešiai gali pristatyti tik į tvarkingas, rakinamas ir aiškiai pažymėtas pašto dėžutes, kurios turi būti laiškininkams lengvai prieinamose vietose.
- Daugiabučiuose namuose – kiekvienoje laiptinėje ne aukščiau kaip antrame namo aukšte;
- individualiuosiuose namuose – prie įėjimo į gyvenamąją teritoriją arba ant greta gatvės esančių namų sienų, tvorų, stovelių;
- sodininkų bendrijose – prie pagrindinių įvažiavimų į sodininkų bendriją;
- įmonėse, įstaigose ar organizacijose – prie pagrindinio įėjimo į pastatą.
Po pereinamojo laikotarpio centrinis paštas ir didesnių miestelių paštai veiks įprastu ritmu, iš kurių kasryt pas gyventojus išvyks mobilūs laiškininkai. Iki 2020 m. pavasario mobilūs laiškininkai veiks visose kaimiškose Lietuvos vietovėse.
Norint išsikviesti mobilų laiškininką, reikia skambinti bendruoju Lietuvos pašto informacijos numeriu 8 700 55 400 arba rašyti el. paštu info@post.lt ir operatorius užregistruos iškvietimą. Daugiau informacijos: https://www.lietuvospastas/lt/mobilusis_laiskininkas
Mobilūs laiškininkai jau veikia Jurbarko, Kėdainių, Marijampolės, Plungės, Tauragės, Vilkaviškio, Klaipėdos, Kazlų Rūdos, Rietavo, Kalvarijos, Anykščių, Biržų, Joniškio, Kupiškio, Mažeikių, Molėtų, Naujosios Akmenės, Pakruojo, Prienų, Radviliškio, Rokiškio, Utenos, Alytaus, Pasvalio, Šakių, Širvintų, Švenčionių, Ignalinos, Telšių, Zarasų, Ukmergės ir Varėnos rajonuose.