Darbo grupė į kitą posėdį rinksis po savaitės, kur tikimasi galutinai apsispręsti dėl programos.
„Kol kas sprendimas nepriimtas. Nusprendėme, kad dar vienas posėdis vyks kitą trečiadienį. Dėl esminių dalykų programoje sutarėme, bet liko dar peržiūrėti visas priedus“, – BNS sakė darbo grupės pirmininkė, švietimo ir mokslo viceministrė Natalja Istomina.
Ji teigė, kad darbo grupė iš principo nusprendė pakeisti rekomendaciją laikytis susilaikymo nuo lytinių santykių iki pilnametystės. Formuluotė pakeista taip, jog rekomenduojama lytinių santykių neturėti iki brandos.
„Mes jokių būdu neskatinsime vaikų pradėti santykių anksti, bet pradėti tada, kai jie subrendę rimtiems santykiams, ne tik lytiniams, bet ir įvairiapusiškiems“, – sakė viceministrė.
N.Istomina taip pat tvirtino, kad lytiškumo ugdymo programoje numatyta, jog moksleiviai bus mokomi nediskriminuoti kitų asmenų dėl jų lytinės orientacijos.
Visgi kritikai sako, kad rengiama lytiškumo ugdymo programa yra pernelyg paremta krikščioniškomis nuostatomis. Tačiau Švietimo ir mokslo ministerija atkerta, kad programa bus paremta šiuolaikiniu mokslu, o ją rengiant atsižvelgiama į Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas.
Darbo grupei pabaigus rengti lytiškumo ugdymo programa, ją įsakymu turės patvirtinti švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.
Ministerija aiškina, kad naujos lytiškumo ugdymo programos paskirtis bus išugdyti įgūdžius, kurie formuotų vertybines nuostatas apie pagarbius tarpusavio santykius, meilę, šeimą, pagarbą žmogaus gyvybei, toleranciją kitoniškumui ir tinkamu metu, pagal mokinių amžių suteikti žinių apie lytiškumo aspektus, kontraceptikus, požiūrį į save ir į savo kūną.
Anot Švietimo ir mokslo ministerijos programos projektas rengiamas jungiant Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo bei Sveikatos ugdymo programas, pagal kurias dabar dirbama mokyklose. Joje pristatomos tiek lytinės sveikatos temos – tokios kaip šeimos planavimo metodai, kontraceptinės priemonės, abortas ir jų poveikis sveikatai, tiek vertybinės nuostatos: sveikatai palankios lytinės elgsenos formavimas, taip pat ankstyvų lytinių santykių ir su jais susijusių problemų, lytinio išnaudojimo ir priekabiavimo, diskriminacijos dėl lyties prevencija.