Tiltą išsaugojo, remonto nesulaukia
2018-ųjų kovą vietos gyventojai susitelkė ir tikrąja šio žodžio prasme išvarė darbininkus, atvažiavusius išardyti Kazbėjų tiltą. Tuomet Vilniaus savivaldybė paskelbė, kad tiltą griaus, nes jis avarinės būklės. O vietoj jo pastatys naują.
Tačiau demontavimo darbų darbininkai nepradėjo – tam pasipriešino tiltą pasiryžę išsaugoti gyventojai. Jų sukeltas triukšmas pasiekė ir savivaldybę, net pats meras Remigijus Šimašius apsilankė, apžiūrėjo ir pareiškė tiltą saugosiantis.
Kiek vėliau Kazbėjų tiltas įtrauktas į Kultūros vertybių registrą. Juo uždraustas automobilių eismas.
Va tik remontuoti šio tilto vis nepradedama. Dar 2019 metų gruodį savivaldybė tikino, kad ledai pajudėjo, paskelbtas projektavimo paslaugų pirkimas trejiems metams. Kitąmet planuota užsakyti Kazbėjų tilto tvarkybos projektą, kurį parengus bus skelbiamas rangos konkursas.
Į antrą pusę persirito ir 2021-ųjų vasara.
Tačiau kaip pasakojo netoliese gyvenanti Agnė, niekas prie šio tilto nesikeičia: „Mūsų tiltas avarinis, bet per jį pravažiuoja labai daug mašinų, ypač penktadienį, šeštadienį. Su vaikais baisu eiti, nes vairuotojai laksto nenormaliu greičiu, bijome dėl saugumo.
Eidami per tiltą su vaikais bijome ir dėl kitko – visur skylės, nemažo vaiko koja tikrai tilps, o dar mašinos važiuoja, reikalauja pasitraukti, nors yra ženklas, draudžiantis jų eismą.“
Anot moters, jeigu nėra pinigų remontui, o toks įspūdis gyventojams susidaro, nes jie sako tik girdintys pažadus, o darbų nėra, tada bent jau tiltą aptvertų – kad nebūtų galima juo važinėti automobiliais.
Gal 2022-2023 metais
Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vyresniojo patarėjo Arūno Visocko teigimu, tiltas bus remontuojamas. Tik dar ne šiemet.
„Po apžiūrų buvo nustatyta, kad tiltas galimai turi avarinės grėsmės požymių, todėl juo buvo apribotas automobilių eismas ir paliktas pravažiavimas dviračiams ir praėjimas pėstiesiems.
2020 m. pabaigoje buvo gautos ekspertizės išvados ir siūlymai, kaip reikėtų tvarkyti į kultūros paveldo sąrašą įtrauktą objektą. Šių metų pradžioje buvo kreiptasi į Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl lėšų skyrimo avarinių susisiekimo komunikacijų remontui.
Lėšos nebuvo skirtos motyvuojant, kad reikalingas parengtas techninis projektas. Šiuo metu pradedami rengti dokumentai techninio projekto pirkimui“, – teigė A.Visockas.
Jeigu šis pirkimas, kaip planuojama, bus paskelbtas iki rugsėjo, galbūt net kitąmet arba 2023 m. prasidės remonto darbai. Žinoma, tai dar priklauso ir nuo to, ar tam bus skirtas finansavimas.
Unikali medinė perdanga
Šis tiltas pastatytas XX a. ketvirtame dešimtmetyje (spėjama, kad apie 1935 m.), jis buvo pagamintas vienoje Lenkijos bendrovėje.
Tarp saugomų vertingųjų savybių yra įtraukta tilto erdvinė struktūra – vieno tarpatramio santvarinis tiltas, ir konstrukcijos elementai – ramtų pamatai, betoninės krantinės atramos, plieninė kniedyta perdanga ir t.t.
Renkant medžiagą paveldosaugininkams pavyko išsiaiškinti, kad lygiai tokios pačios santvaros yra panaudotos Naujojoje Vilnioje esančiam tiltui per Vilnią (Šiaurės g.). Dar vienas analogiškas (tik keturių tarpatramių tiltas) yra į Kultūros vertybių registrą įtrauktas senasis Nemenčinės tiltas, kuris jau rekonstruotas, santvaros gerokai sutvirtintos, dalis kniedžių pakeistos varžtais.
Abu šie tiltai turi asfaltbetonio dangą, o Kazbėjų tiltas yra unikalus tuo, kad iki šiol išlaikęs medinę perdangą, kuri irgi įtraukta į saugotinų vertingųjų savybių sąrašą.