Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2008 11 07

Daugiau „inkilų“ Kaune – po metų ar dvejų

Greičio aistruolius Kaune drausmina tik vienas greičio matuoklis. Daugiau jų kol kas nėra dėl biurokratinių kliūčių ir lėšų trūkumo.
Automobilių greitį Kaune policininkai matuoja „senoviškai“.
Automobilių greitį Kaune policininkai matuoja „senoviškai“. / Eriko Ovčarenko/„15 minučių“ nuotr.

15min.lt savo skaitytojus toliau supažindina su Lietuvos didžiuosiuose miestuose esančių automatinių greičio matuoklių išdėstymu. Anksčiau rašėme apie greičio matuoklius tarpmiestiniuose keliuose ir Vilniuje. Šį kartą domėjomės situacija Kaune.

Laikinoji sostinė stipriai atsilieka ne tik nuo Vilniaus, kuriame vadinamųjų „inkilų“ šiuo metu yra per 40, bet ir Klaipėdos. Kaune kol kas tėra vienintelis automatinis greičio matuoklis. Jis prieš dvejus metus sumontuotas Taikos prospekto ir Pašilės gatvės sankryžoje.

Kaunui reikėtų dar bent dešimties matuoklių

Kaune esantis greičio matuoklis užfiksuoja ir automobilio vairuotoją, ir numerius. Jis fotografuoja ne tik tuos, kurie viršija leistiną 50 km/val greitį, bet ir važiuojančius per raudoną šviesoforo signalą.


Žiūrėti didesnį žemėlapio vaizdą

Pareigūnai prisimena, kad tik pastačius greičio matuoklį kasdien pažeidėjų būdavo užfiksuojama po keliasdešimt. Dabar kartais per savaitę įkliūna vos vienas du.

Kauno eismo priežiūros tarnybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius džiaugėsi, kad 2006-ųjų rudenį Taikos prospekto ir Pašilės gatvės sankryžoje pastačius „inkilą“ situacija šioje vietoje visiškai pasikeitė. „Visi eismo įvykiai baigėsi. Nėra nė vieno, kuris šioje vietoje būtų įvykęs. O anksčiau čia beveik kasdien įvykdavo smulkių avarijų, buvo ir skaudžių įvykių, pasibaigusių žmonių suluošinimu ir mirtimi“, – teigė komisaras. Anot jo, tokie pokyčiai yra akivaizdžiausias įrodymas, kad automatiniai greičio matuokliai yra naudingi. Todėl gaila, kad iki šiol Kaune tėra vos vienas matuoklis.

„Sankryžų ir vietų, kuriose yra didelis avaringumas, Kaune yra nemažai. Manau, kad papildomų greičio matuoklių reikėtų bent dešimtyje kitų vietų. Tada situacija mieste pastebimai pagerėtų“, – įsitikinęs A.Tarasevičius.

Vėlavo konkursas, užtruks įrengimas

Prieš porą metų pirmąjį automatinį greičio matuoklį Kauno policijai nupirkusi miesto savivaldybė šią vasarą nutarė mieste įrengti dar maždaug 15 „inkilų“. Greičio matuoklius planuojama pastatyti įdiegiant integruotą Kauno eismo valdymo sistemą. Liepos mėnesį vykusiame savivaldybės Saugaus eismo komisijos posėdyje nutarta, kad iki 2010 metų pabaigos bus pakeisti visi seni bei pastatyta beveik 100 naujų šviesoforų. O kartu su jais atsiras ir naujų automatinių greičio matuoklių. Netrukus turėjo būti paskelbtas ir konkursas, kurio laimėtojai turėjo įdiegti visas naujoves. Tačiau iki šiol tai nepadaryta.

„Procedūra yra sudėtinga, reikėjo surinkti daug popierių, todėl darbai ir užtruko. Dabar viskas paruošta, todėl netrukus konkursas bus paskelbtas“, – tikino šiuos darbus koordinuojantis Kauno miesto savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjas Algirdas Vaitiekūnas. Paprašytas konkretizuoti, kada tas „netrukus“, jis užtikrino, kad tikrai šiemet – „Gal net lapkritį“.

Valdininko teigimu, jei viskas vyks pagal ankstesnį planą, Kauno gatvėse bus įrengta 11 stacionarių greičio matuoklių ir 5 mobilūs, t.y. jų vieta laikas nuo laiko keisis.

„Visa sistema bus sumontuota per du metus, t.y. iki 2010-ųjų. Pirmieji matuokliai atsiras anksčiau“, – sakė A.Vaitiekūnas. Jis neįvardino, kiek šie darbai kainuos. Vieno greičio matuoklio ir kartu su juo sujungta šviesoforo sistema kainuoja 250-300 tūkst. litų. Anksčiau kalbėta, kad visų šviesoforų ir integruotos eismo valdymo sistemos įdiegimas miestui kainuos ne mažiau nei 70 mln. litų.

„Brangu, bet gyvybė mums brangesnė, tiesa?” – įsitikinęs A.Vaitiekūnas.

Baiminasi papildomo darbo krūvio

Nenuostabu, kad papildomų „inkilų“ mieste nelaukia greitį mėgstantys ir taisyklių nepaisantys vairuotojai. Pasirodo, jog tokių prietaisų atsiradimas kelia nerimą ir kai kuriems pareigūnams. Viešintis nenorintis policijos tyrėjas tiesiai šviesiai prisipažino, kad tokios „pagalbos“ jam nereikia. Anot jo, „jei „inkilų“ bus daugiau, reikės ir daugiau dirbti“.

Tokių pareigūnų pusiau juokais, pusiau rimtai pasakytų pastabų komisaras A.Tarasevičius nelinkęs sureikšminti. Anot jo, pareigūnai turėtų tik džiaugtis, kad mažėja avaringumas.

„Kai gatvėse pastatomi greičio matuokliai, tose vietose nebereikia patrulių. Tiesa, tyrėjams darbo padaugėja, o policijoje darbo jėgos visada trūksta. Vis dėlto bet kokia prevencija – o greičio matuokliai tokie ir yra – duoda tik teigiamus rezultatus“, – įsitikinęs Kauno eismo priežiūros tarnybos viršininkas.

Kviečiame kauniečius ir šio miesto svečius pasidalinti mintimis, kuriose pavojingose Kauno gatvėse derėtų pastatyti stacionarius greičio matuoklius. Savo pasiūlymus rašykite straipsnio komentaruose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos