2021 08 30

Dauguma gyventojų vengia COVID-19 vakcinų dėl baimių

Gyventojai COVID-19 vakcina labiausiai vengia skiepytis genami baimių: juos neramina galimas skiepo šalutinis poveikis, nepatikima atrodo pati vakcina, sukurta per rekordiškai trumpą laiką, rodo naujausia LRT užsakymu atlikta apklausa.
A.Dulkys paskiepytas antra vakcinos „Vaxzevria“ doze
Vakcinavimas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip skelbia portalas lrt.lt, rinkos tyrimų bendrovės „Norstat“ rugpjūčio 5–23 dienomis atliktos apklausos duomenimis, 39 proc. visų neskiepytų respondentų tikina bijantys COVID-19 vakcinos liekamųjų reiškinių ir šalutinio poveikio. Kita nemaža dalis respondentų (36 proc.) skiepais nepasitiki, nes, jų nuomone, COVID-19 vakcinos per greitai sukurtos. Tokių, kurie norėtų skiepytis kitomis, už Europos Sąjungos ribų naudojamomis vakcinomis, tebuvo vos 3 proc. tarp visų apklaustų neskiepytųjų.

Daugiau nei trečdalis jaunesnių ar vidutinio amžiaus apklausos dalyvių nurodė, kad skiepytis juos paskatintų įrodymai, kad vakcinos yra saugios. Tuo metu vyresniems respondentams nė viena iš apklausoje išvardintų skatinimo priemonių – piniginės dovanos, loterija, grėsmė būti atleistam iš darbo, didžiulis sergamumo šuolis, privilegijos paskiepytiems ar įrodymai dėl vakcinos saugumo – pasirodė nepaveiki.

Apklausos metu daugiau nei pusė (64 proc.) tikino, kad yra visiškai vakcinuoti – t. y. pasiskiepiję dviem vakcinos dozėmis arba viena doze, jeigu buvo skiepyti „Janssen“ vakcina. Visiškai neskiepytų buvo kiek daugiau ketvirtadalis apklausos dalyvių (28 proc.). Dalinai vakcinuotų, apklausoje dalyvavo vos 7 proc. respondentų, o dar 2 proc. į šį klausimą apskritai nesutiko atsakyti.

Telefonu ir internetu vykusios apklausos metu apklausta 1 000 vyresnių nei 18 metų respondentų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis