Svariausias jų argumentas – taksi vairuotojai ir taip sunkiai besuduria galą su galu. Mažesnių kainų gali nesitikėti ir besinaudojantieji keleiviniu miesto transportu.
Klaipėdoje įsikūrusios įmonės „Uostamiesčio taksi“ savininkas Artūras Merkurjevas „15min“ teigė, kad nors degalų kainos pastaruoju metu krenta, už važiavimo taksi paslaugą teks mokėti tiek pat. „Daugeliui atrodo, jog taksi kainai įtaką labiausiai daro degalų kaina, bet taip nėra, nes net 61 proc. uždarbio sudaro įvairūs mokesčiai valstybei. Iš likusių 40 proc. dar mokame „Sodrai“, todėl mums lieka vos 20 proc. Pastaruoju metu taksi paslaugomis besinaudojančių gyventojų sumažėjo, nes žmonės neturi tam pinigų“, – teigė pašnekovas.
Kuro kaina pastaruoju metu tikrai mažesnė, bet ne tiek daug, kad būtų galima mažinti ir taksi paslaugų kainas. Juk automobilių detalės, padangos, remonto darbai tik brangsta. Sakė V.Narvilas.
Pasak A.Merkurjevo, jų įmonėje važiavimo tarifas nekilo ir tuomet, kai degalų kaina buvo šoktelėjusi virš 4 Lt už litrą degalų. „Tuomet, kaip ir dabar, įlipimo mokestis buvo 3 Lt, o nuvažiuoto kilometro kaina – 2,70 Lt. Tuo metu laikėmės „sukandę dantis“, tačiau kainų nedidinome. Tačiau jei dabar jas sumažintume, tikriausiai greitu metu skelbtume bankrotą“, – liūdnas prognozes dėstė vadovas, pridurdamas, kad pastaruoju metu visos uostamiesčio taksi įmonės sunkiai „alsuoja“.
Įmonės „Tavo taupusis taksi“ direktorius Sergejus Grigorjevas tikino, jog apie transporto paslaugų kainų mažinimą negali būti jokių kalbų. „Nors klientų, besinaudojančių taksi, turime vis mažiau, tačiau tarifo sumažinimas 20 ct ar 30 ct jokios naudos neduos. Paskutinį kartą važiavimo taksi kainas pakėlėme daugiau kaip prieš pusmetį – tuomet degalų kainos dar nebuvo pasiekusios aukščiausios ribos. Artimiausiu metu taksi kainų neketiname keisti. Atsižvelgiame ir į konkurentus – negalime nei labai padidinti taksi paslaugų kainų, nei žymiai sumažinti“, – sakė pašnekovas.
Anot S.Grigorjevo, dažniausiai klientai važiuoja trumpus atstumus, todėl ir uždarbis menkas. „Turime nuolatinius klientus, kuriems nežymus kainų kilimas ar kritimas įtakos neturi, o kiti nesinaudojo šia paslauga tuomet, kai buvo pigiau, nesinaudoja ir dabar“, – konstatavo jis.
Svarstytų, jei degalai dar pigtų
Vidmantas Narvilas, taksi įmonės „Vyjuvis“ direktorius juokavo, jog kainos už taksi paslaugas sumažėtų tik vieninteliu, bet, tikriausiai, neįmanomu atveju – jei jis Lietuvoje atrastų naftos gręžinį. „Tuomet visus klientus vežtume nemokamai, o jei taip neatsitiks, kainos tikrai nemažės. Sutinku, kuro kaina pastaruoju metu tikrai mažesnė, bet ne tiek daug, kad būtų galima mažinti ir taksi paslaugų kainas. Juk automobilių detalės, padangos, remonto darbai tik brangsta“, – tikino vadovas.
Paklaustas, kiek turėtų kristi kuro kaina, kad būtų sumažintos ir taksi paslaugų kainos, V.Narvilas nedrįso prognozuoti. „Na, jei kristų iki kokių 2,5 Lt už litrą, gal tuomet ir pasvarstytume, bet kol kas apie tai negalvojame“, – sakė V.Narvilas.
Atsižvelgia į kainų svyravimus
Klaipėdietis Algis, užsiimantis tarpmiestiniu žmonių pervežimu, į degalų kainą teigė atsižvelgiantis – jo teikiamų paslaugų kaina priklauso tik nuo degalų kainos. „Stengiuosi pritraukti kuo daugiau klientų, todėl nukritus degalų kainai, mokestį už teikiamas paslaugas taip pat pamažinau. Nenoriu naudotis susiklosčiusia situacija ir uždirbti kuo daugiau, o vėliau, kai degalų kaina vėl pakils, likti be klientų. Jei prognozės, pagal kurias degalų kaina dar mažės, pasitvirtins, mažinsiu savo paslaugų kainas“, – pasakojo vyras.
Laukia, kol padėtis normalizuosis
Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, degalų kainų šuoliai šiais metais buvo itin nemaži, bet vidutinė jo kaina šiems metams buvo paskaičiuota dar praėjusių metų pabaigoje. „Pagal tuos skaičiavimus vidutinė litro kaina siekė 3,60 Lt, bet iki lapkričio mėnesio išvedus vidurkį reali degalų kaina buvo apie 15 proc. didesnė. Kai pavasarį benzino ir dyzelino kainos šoktelėjo virš 4 Lt už litrą, niekas nesidomėjo, kaip pavyks dirbti nenuostolingai, o vos tik keletą mėnesių degalų kainos pradėjo mažėti, daugelis laukia greito kainų kritimo visose srityse. Gegužės mėnesį susirinkę sprendėme, ko imtis, kaip sumažinti degalų sąnaudas. O dabar kalbėti kol kas anksti, reikia palaukti ir sužinoti, kokia degalų kaina bus tuomet, kai padėtis normalizuosis“, – situaciją komentavo G.Neniškis.
Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos atstovai „15 min“ teigė, jog taip paprastai kainų sumažinti neįmanoma. „Pirmiausia vyksta svarstymai, po kurių išsiaiškinama, ar kaina tikrai neatitinka atliktos paslaugos. Vėliau imamės atitinkamų veiksmų“, – aiškino prisistatyti nepanorusi komisijos darbuotoja.