„Analizė parodė, kad mūsų šalies mažmeninėje prekyboje taikomos didesnės maržos – apie 0,10 lito už litrą degalų palyginus su Latvija bei apie 0,2 lito už litrą benzino ir apie 0,3 lito už litrą dyzelino palyginus su Lenkija. Dėl šių priežasčių, net ir sumažinus Lietuvoje šiuo metu benzinui ir dyzelinui taikomus akcizų tarifus iki 2008 metų lygio, dyzelino kaina Lietuvoje išliktų apie 0,22 lito už litrą didesnė nei Lenkijoje, atitinkamai benzino – didesnė apie 0,07 lito už litrą. Tuo tarpu valstybė netektų apie 360 milijonų litų planuojamų pajamų.“, – rašoma Finansų ministerijos pranešime spaudai.
Teigiama, kad Finansų ministerija, planuodama papildomas pajamas iš padidinto akcizo degalams, įvertino riziką, jog šalyje gali sumažėti degalų realizavimas ir neketina siūlyti keisti dabartinių akcizų tarifų.
Finansų ministras Algirdas Šemeta teigė, kad gavus šias išvadas, atitinkamų veiksmų turėtų imtis Konkurencijos taryba, kad rinkoje būtų užtikrinama sąžininga konkurencija. „Ministerija atliko išsamią degalų kainos struktūros analizę, įvertinusi mokesčių įtaką bei kainas mažmeniniame bei didmeniniame tinkle. Atmetus visus mokesčius, kainų skirtumai susidaro mažmeniniame tinkle. Mažmenininkų maržos didesnės nei kitose šalyse“, – kalbėjo A.Šemeta. Pasak jo, didmeninės degalų kainos tiek Lenkijoje, tiek Lietuvoje yra iš esmės panašios.