Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 07 24 /10:39

Dėl e.sveikatos sutrikimų išsityrusieji mobiliuosiuose punktuose negauna neigiamų atsakymų

Ketvirtą dieną neveikiant e.sveikatos sistemai, mobiliuosiuose punktuose dėl koronaviruso išsityrę asmenys negauna neigiamų atsakymų.
Mobilusis koronaviruso patikros punktas
Mobilusis koronaviruso patikros punktas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Žmonės negauna neigiamų atsakymų, kadangi neigiami atsakymai būdavo automatu išsiunčiami sms žinute, kadangi turėjome integraciją su e.sveikata. Tai va dabar šitas procesas nevyksta ir mes labai nekantriai laukiame, kada tai vėl pasileis ir mes galėsime žmones informuoti“, – BNS sakė Kauno greitosios medicinos pagalbos stoties, kur veikia karštoji koronaviruso linija, vadovas Nerijus Mikelionis.

Apie teigiamus atsakymus žmonėms kaip ir anksčiau yra pranešama skambučiu.

„Apie teigiamus atsakymus žmones informuoja asmeniškai telefonu, bet su neigiamais atsakymais yra problematiška iš tikrųjų“, – sakė jis.

Pasak greitosios vadovo, atsakymų nesulaukiantys asmenys skambina į karštąją liniją, tačiau N.Mikelionis pabrėžia, jog operatoriai atsakymų sužinoti ir žmonėms pasakyti negali, todėl prašo jų to nedaryti.

„Norėtume paprašyti, kad žmonės suprastų mus, kad tai yra ne mūsų kaltė, ir neskambintų į 1808 liniją su paklausimais, koks jų yra atsakymas. Mes tikrai to negalime jiems atsakyti“, – sakė N.Mikelionis.

Jis sakė, kad paskutinėmis dienomis karštoji linija sulaukia ne vieno skambučio, kartais ir pikto, kai paskambinę žmonės reikalauja atsakymų.

„Tikrai paskutinėmis dienomis padaugėjo žmonių skambučių ir netgi piktų skambučių dėl tų negaunamų atsakymų“, – sakė greitosios vadovas.

NVSC: dirbti sunkiau, bet duomenis turime

Per e.sveikatą duomenis automatiškai gaudavo ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC), atliekantis epidemiologinius tyrimus dėl koronaviruso. Jo atstovė Justina Petravičienė BNS sakė, kad nors specialistams darbo padaugėjo, visus duomenis jie gauna ir tyrimus vykdo.

Valdemaro Šukštos / 15min nuotr./Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC)
Valdemaro Šukštos / 15min nuotr./Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC)

„Duomenis NVSC gauna“, – sakė ji.

Kol sutrikusi e.sveikata, duomenis apie naujus atvejus gydymo įstaigos turi pateikti elektroniniu paštu.

„Mes visus duomenis turime, tačiau reikia daugiau žmogiškųjų resursų. Ką automatizuotai galėjome pasiimti iš sistemos, dabar reikia daugiau žmogaus įsikišimo“, – sakė J.Petravičienė.

Ji taip pat sakė, jog tie žmonės, kurie dėl koronaviruso tiriami gydymo įstaigose, o ne mobiliuosiuose punktuose, atsakymus gauna.

Remiantis šios savaitės Sveikatos apsaugos ministerijos siųstais duomenimis, laboratorijose liepos 21–23 dienomis buvo ištirta atitinkamai 729, 619 ir 990 ėminių, paimtų mobiliuosiuose punktuose. Teigiami iš jų buvo atitinkamai septyni, 13 ir devyni.

Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla.

Daugumą jų centrui pavyko atstatyti, tačiau e.sveikata, kuri, pasak Registrų centro atstovų, yra pati didžiausia ir kompleksiškiausia iš visų šalies registrų, vis dar atkūrinėjama.

Kada ji pradės veikti, Registrų centras kol kas negali pasakyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais