Tokiu būdu „Sodra“ jau teikia 17 paslaugų gyventojams.
„Sodra“ dalį paslaugų perkėlė į elektroninę erdvę, sukūrusi elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą.
Socialinės apsaugos ir darbo ministras D.Jankauskas BNS ketvirtadienį sakė, kad naujoji sistema kainavo 6,2 mln. litų – ją finansavo Europos Sąjunga. Gyventojai ja gali naudotis nemokamai.
„11 paslaugų, pavyzdžiui, gauti ligos pašalpą, bus teikiama nereikalaujant elektroninio parašo, prisijungiant užteks internetinės bankininkystės duomenų, o 6 reikės pasirašyti, pavyzdžiui, dėl motinystės (tėvystės) ir kitų išmokų gavimo“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje pristatydamas elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą (EGAS), tvirtino „Sodros“ valdybos direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Strumskis.
Naudojantis EGAS, galima gauti informaciją apie priskaičiuotas ir mokamas išmokas, įgytą pensijų draudimo stažą, teikti elektroninius prašymus gauti išmokas ar popierines pažymas.
Pasak M.Strumskio, į „Sodrą“ teks nueiti ir pranešti apie darbo stažą iki 1994 metų, pateikti informaciją apie tremtį, deportaciją ar panašius atvejus arba pranešti neteisingą informaciją ar ją pakeisti.
Kol kas į „Sodrą“ reikės atnešti ir popierinius laikino nedarbingumo pažymėjimus, o vėliau juos irgi bus galima pateikti internetu.
Naudojantis EGAS galima pateikti užklausas dėl valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo sutarties sudarymo, taip pat leisti asmeninę informaciją peržiūrėti kredito, draudimo bendrovėms.
Socialinės apsaugos ir darbo ministras sakė, kad EGAS sukurta naudojant Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšas.