3 mln. eurų nuostolių
Karantinas baigėsi, tačiau kai kurios įmonės jo poveikį tebeskaičiuoja.
Viena iš tokių – VVT, kurios teigimu, dėl pandemijos sumažinto keleivių srauto ir pabrangusių degalų šiemet nuostoliai sieks 3 mln. eurų.
„Metų pradžioje galiojęs karantinas smarkiai paveikė VVT rezultatus. Uždarytos mokslo, pramogų, maitinimo ir kt. įstaigos, įsibėgėjęs nuotolinis darbas smarkiai sumažino viešuoju transportu keliaujančių vilniečių srautą.
Ikipandeminiais 2019 m., kai vis daugiau vilniečių ėmė naudotis VVT paslaugomis, bendrovė pervežė 165,5 mln. keleivių, o per pirmąjį šių metų pusmetį jų pervežta vos 38,6 mln.
Su keleivių srautu mažėjo ir VVT pajamos, o išlaidas augino pabrangęs kuras ‒ vien jo kainų didėjimas lėmė 1,2 mln. eurų nuostolį“, – išplatintame pranešime spaudai teigia VVT.
Pajamos sumažėjo, degalai pabrango
Neseniai paskirtas naujasis bendrovės direktorius Darius Aleknavičius tvirtina, kad VVT pateko „į nepalankų laikotarpį“, kai pajamos sumažėjo 15 proc., o vien degalai, ypač suskystintos dujos, brango 17 proc.
„Dėl to per pirmus 6 šių metų mėnesius VVT nuostolis pasiekė beveik 2 mln. eurų. Prognozuojame, kad iki metų pabaigos jis galėtų išaugti iki 3 mln. eurų.
Stebime ir gerų ženklų – keleivių srautas atsistato, tačiau, kol pandemija nesibaigė, situacija lieka neapibrėžta. Pandemijos iššūkiai parodė, kad, nepaisant sudėtingos situacijos, VVT būtina spartinti strateginius pokyčius“, ‒ sakė D.Aleknavičius.
Per pirmus 6 šių metų mėnesius VVT nuostolis pasiekė beveik 2 mln. eurų. Prognozuojame, kad iki metų pabaigos jis gali išaugti iki 3 mln. eurų.
Be to, pagrindiniam Vilniaus vežėjui esą būtų didinti savo konkurencingumą, kadangi neseniai pasibaigęs dar vienas konkursas parodė – VVT pralaimėjo ir mieste atsiras jau trečiasis vežėjas.
„Tad dabar atėjo laikas apsispręsti: su kiekvienu nauju konkursu netekti keleivių ir pajamų arba keistis patiems“, ‒ teigia VVT vadovas.
Atnaujins troleibusus
Šiuo metu VVT dirba apie 2 tūkst. darbuotojų.
Strateginiai pokyčiai nereiškia, kad jų itin reikšmingai mažės, 15min sakė bendrovės komunikacijos vadovė Patricija Elžbieta Zarankaitė.
„VVT pribrendo daugeliui pokyčių. Įmonės akcininkas – Vilniaus miesto savivaldybė – yra iškėlusi aiškius lūkesčius, tai apibrėžia kasmetinėje deklaracijoje, tarp jų ir yra paminėti tokie dalykai, kad turime auginti darbo kokybę ir vilniečių pasitenkinimą mūsų paslaugomis, spartinti skaitmenizaciją, auginti darbuotojų įsitraukimą.
Šiomis kryptimis ir bus vykdomos pagrindinės permainos“, – kalbėjo P.E.Zarankaitė.
Paprašyta konkretizuoti, kokios permainos vis dėlto laukia, įmonės atstovė sakė, kad patrauklumas bus didinamas atnaujinant troleibusų parką, o naujos transporto priemonės pagerina ir vairuotojų darbo sąlygas, užtikrina didesnius keleivių srautus.
Pralaimėtas konkursas parodė, kad privalome keistis.
„Didesnis keleivių skaičius reiškia ir didesnes bendrovės pajamas. Kaip suprantate, laikotarpis mums tikrai sudėtingas, todėl yra būtinos ir tam tikros vidinės pertvarkos.
Pralaimėtas konkursas parodė, kad privalome keistis, tad šiuo metu mes intensyviai peržiūrime vidinius darbo organizavimo procesus, analizuojame ir išorinę konkurencinę aplinką, stengiamės optimizuoti veiklą“, – sakė VVT komunikacijos vadovė.
Dar vienas dalykas, kurį akcentavo P.E.Zarankaitė, yra atlygio sistemos atnaujinimas:
„Šiuo metu susiduriame su sunkumais pritraukdami naujus vairuotojus, kaip ir visas transporto sektorius, nesame išskirtiniai, bet tam tikrus namų darbus turime pasidaryti. Konkuruojame Vilniuje ne tik su kitais vežėjais dėl maršrutų, bet ir bendrai visame transporto sektoriuje ir dėl žmonių.“
Darbuotojus į prastovas VVT ėmė leisti tik praeitų metų pačioje pabaigoje, ne per pirmąjį karantiną, kaip nemaža dalis transporto įmonių.
Atleidimų neįvardija
Vis dėlto didesnių atleidimų optimizuojant veiklą bendrovė, kaip sako P.E.Zarankaitė, neplanuoja.
Darbuotojų skaičius įmonėje, tai liečia ir administraciją, yra peržiūrimas, dėl to siekiame didinti efektyvumą, optimizuoti veiklą.
„Natūralu, kad žmogaus rankų darbo ateityje reikės mažiau, bet mes bet kokiu atveju įsigydami naujas transporto priemones įsigyjame ir garantinio remonto paslaugas, vadinasi, bent dvejus metu remontą įsipareigoja atlikti tiekėjas ar gamintojas.
Darbuotojų skaičius visoje įmonėje, kas liečia ir administraciją, yra peržiūrimas, dėl to siekiame didinti efektyvumą, optimizuoti veiklą, kad galėtume tam tikrus finansus nukreipti į kitus dalykus, pavyzdžiui, į darbuotojų motyvavimą.
Kad ir kokios būtų kalbos, kad ateityje nereikės vairuotojų ar jų reikės mažiau, mes turime turėti omenyje, kad tai nėra krovininis automobilis, neveža malkų, bulvių, jis veža žmones“, – kalbėjo P.E.Zarankaitė.
VVT atstovė pripažino, kad įmonėje šiuo metu yra labai dideli atlyginimų skirtumai tarp tų pačių vairuotojų, kadangi motyvacinė sistema orientuota į ilgiausiai dirbančius darbuotojus, kurių didžioji dalis priklauso profesinei sąjungai.
Vilniaus autobusus vairuojantys ir prižiūrintys bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos atstovai balandį piketavo, kaip teigė jų atstovai, norėdami atkreipti dėmesį į netinkamas pertvarkas įmonėje, taip pat – atleidžiamus eilinius darbuotojus, bet didinamą direktorių ir vadovų skaičių.