„Prieš dvi savaites turėjome pasitarimą dėl taršos problematikos, buvo konkretus pavedimas pateikti iki rugpjūčio pabaigos (šiuo atveju užtruko kelias dienas) išvadas, kur tos problemos yra, kokios jos, kieno atsakomybė yra tarša – ar verslo, ar savivaldybės, ar valstybės institucijų nekompetencijos klausimas. Turime išklausyti visų ir pažiūrėti, kur galai veda“, – BNS sakė D.Matulionis.
Anot jo, „būtų nekorektiška“ dėl taršos kaltinti tik „Achemos“ grupei priklausančią krovos įmonę „Klasco“ – D.Matulionis sako, kad problemų yra daugiau ir už jas atsakinga savivaldybė.
„Yra klausimas ir dėl kvapų, ir dėl to, ar savivaldybė pakankamai padarė pati. Yra abejonių ir dėl pačių gatvių, kad apkrovimas per didelis. Valstybė, ūkio subjektai ir savivaldybė turi atsakomybę dėl oro taršos, vykdo stebėjimą, monitoringą. Toks įspūdis, kad savivaldybė tarsi yra pagrindinė viešojo intereso saugotoja. Norime tada pasižiūrėti, ar taip yra, ir jei taip – ką konkrečiai pati savivaldybė padarė“, – pabrėžė jis.
Savo ruožtu A.Šulcas Vyriausybės kaltinimus vadina „nesąmone“ ir sako, kad savivaldybė yra eliminuota iš proceso kontroliuojant taršą.
„Tai yra nesąmonė. Savivalda Lietuvoje neturi jokių teisių Lietuvoje reguliuoti įmonių veiklos. O Klaipėda yra ypač atribota, iš esmės neturime jokios įtakos uosto plėtrai, net planuojant teritorijas esame eilinis subjektas, kuris gali išreikšti savo nuomonę, į kurią gali būti nekreipiama dėmesio“, – dėstė A.Šulcas.
Rugpjūtį vyravus karštiems orams, pietinės Klaipėdos miesto dalies gyventojai skundėsi dėl sustiprėjusios smarvės. Klaipėdiečiai spėja, kad šių kvapų šaltinis – Dumpių rajone esantys „Klaipėdos vandenų“ nuotekų surinkimo įrenginiai bei bioskaidžių atliekų perdirbimo į kompostą bendrovė „Branda“.
Dėl šių problemų liberalai ketvirtadienį prie Aplinkos ministerijos surengė protestą, reikalaudami Vyriausybės atkreipti dėmesį į, kaip teigiama, penkerius metus miestiečius kankinančią smarvės problemą.
Savo ruožtu dėl oro taršos tyrimą pradėjo ir Klaipėdos apylinkės prokuratūra – anot prokurorų, tyrimo metu bus siekiama išsiaiškinti gyventojų nusiskundimus sukėlusių teršalų kilmę, sudėtį ir galimus kaltininkus. Tyrimas pradėtas po miestiečių kreipimosi dėl krovos bendrovės „Klasco“ veiklos kraunant geležies rūdą – klaipėdiečiai skundžiasi tarša ir prašo naikinti licenciją bendrovės veiklai. „Klasco“ tikina, kad problemų sukėlė karštas oras, dėl jo krovinys itin išdžiuvo ir ėmė dulkėti.
A.Šulcas sako suprantantis, kad Vyriausybė nori permesti kaltę savivaldai, tačiau, anot jo, tarp galimų teršėjų minima savivaldybės įmonė „Klaipėdos vandenys“ yra „vienintelė įmonė, kuri yra gyvybiškai būtina“, o be kitų įmonių „tiek Klaipėda, tiek Lietuva ir visas pasaulis gali funkcionuoti“.
„Klaipėdos vandenys“ yra moderniausiai susitvarkiusi tiek vandens tiekimo, tiek nuotekų kanalizavimo dalykus“, – dėstė jis.
Vicemeras įsitikinęs, kad dėl taršos kalčiausia uosto veikla, statybos, krova, kelių tiesimas.
„Iš esmės tarša yra dėl valstybės pastangų perdėtai sukoncentruoti pramonę miesto centre prie gyvenamųjų rajonų, visiškai eliminuojant savivaldą iš šių procesų“, – teigė politikas.