Pilaitės ir Karoliniškių seniūnijų darbuotojai pastaruoju metu priversti išklausyti nemažai gyventojų skundų ir priekaištų dėl netoliese vykstančių vakarinio aplinkkelio statybų.
Vieniems nepatinka, kad kertami medžiai, kiti skundžiasi dėl padidėjusio triukšmo, dar kitiems atrodo, jog išvažiuodami į asfaltuotas gatves sunkvežimiai jas užteršia purvu.
Bėdos L.Asanavičiūtės gatvėje
Karoliniškių seniūnė Violeta Gedminaitė gyventojų kalbų skundais nedrįsta vadinti, greičiau – draugiškais pastebėjimais. Tačiau seniūnė pripažino – žmonės nepatenkinti tuo, kas vyksta.
„Visi žino, kad aplinkkelio reikia, bet pasisakymų, jog pablogėjo gyvenimo sąlygos, triukšmas girdisi, krovininės mašinos važinėja, turime. Tačiau labiausiai skundžiamasi dėl to, kad visi automobiliai, atvažiuojantys nuo Gariūnų, iš Kauno, dabar važiuoja L.Asanavičiūtės gatve. Ryte gyventojai negali išvažiuoti į darbą, nes neįmanoma įsiterpti į eismo srautą iš mažesnių gatvelių“, – pasakojo V.Gedminaitė.
Dulkių, purvo šioje rajono dalyje palei vakarinį aplinkkelį taip pat padaugėjo.
Siūlo išeitį
Karoliniškių seniūnė teigė rašiusi savivaldybei raštą, kuriame siūlė bent laikinam naudojimui sutvarkyti Sietyno gatvę. Tuomet dalis automobilių galėtų važiuoti ja.
Tiesa, tam prieštarauja šalia šios gatvės įsikūrę vaikų darželiai. Tačiau seniūnė įsitikinusi, kad tai būtų geresnė išeitis, negu kvėpuoti dulkėmis, kurias kelia šiuo žvyrkeliu važinėjantys automobiliai.
„Jeigu išasfaltuotų tą kelią, tai bent dalis automobilių nebevažiuotų L.Asanavičiūtės gatve. Bet atsakymas yra toks, kad nėra lėšų, todėl nieko ir nebus daroma. Į aplinkkelio projekto išlaidas tai nebuvo įtraukta, o miestas neturi, už ką tiesti gatves“, – pasakojo seniūnė.
Kalbasi su rangovais
Pilaitės seniūnui Albinui Šnirui taip pat tenka išklausyti gyventojų skundų dėl tiesiamo aplinkkelio. Bet esą jų nėra itin daug.
„Jeigu skundžiasi vienas iš tūkstančio gyventojų, vadinasi, ne visi žmonės nepatenkinti. Kažkam nepatinka, kad mašinos važiuoja, bet juk jos negali nevažiuoti, tiesa?“ – retoriškai klausė A.Šniras.
Vis dėlto seniūnas pripažino – pavargti kartais tenka ir seniūnijos darbuotojams. Ypač dėl sunkvežimių, kurie į gatves priveža smėlio ir purvo.
„Kviečiamės darbų rangovus, užsakovus, liepiame važiuoti ten, kur mažiau triukšmo kyla, mažiau žmonių gyvena, deriname, kad sutvarkytų, jeigu pripila smėlio, sušluotų jį, kelią paremontuotų, jeigu važinėja žvyrkeliu. Jie tai padaro“, – tikino A.Šniras.
Pilaitės seniūnas sakė, kad į visus gyventojų skambučius stengiamasi reaguoti, nors skundai ne visada yra labai rimti ir pagrįsti.
Statybos vyksta pagal planą
Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža „15min“ teigė, kad vakarinio aplinkkelio statybos vyksta pagal planą.
„Stengiamės skubinti darbų vykdytojus, kad būtų kuo daugiau padaryta iki šalčių. Bet jeigu oro sąlygos leis, dirbsime visą žiemą“, – tvirtino V.Pauža.
Antras etapas
Vilniaus vakarinis aplinkkelis sujungs tarptautinį IXB transporto koridorių Kijevas–Minskas–Vilnius–Klaipėda su Vilniaus–Panevėžio automagistrale.
Šiuo metu yra baigta tik pirmoji atkarpa nuo Oslo iki L.Asanavičiūtės gatvės.
Antrojo etapo metu aplinkkelis bus nutiestas iki Ozo gatvės. Šis etapas kainuos apie 170 mln. Lt, iš kurių net beveik 142 mln. Lt bus Europos Sąjungos parama. Šios atkarpos statybas tikimasi pabaigti 2014 m. Tuomet ketinama pradėti trečiąjį, paskutinį, etapą, sujungsiantį aplinkkelį su Ukmergės plentu.