2019 02 06 /12:55

Diskriminacijos radaras. Tarnyba priėmė sprendimą dėl audrą sukėlusios sporto klubo reklamos

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba priėmė sprendimą dėl audrą sukėlusios sporto klubo reklamos. Įvertinusi visus argumentus, tarnyba pripažino skundą nepagrįstu ir pripažino reklamą kaip tinkamą reklamuoti sporto klubo paslaugas.
Sporto klubo reklama
Sporto klubo reklama / „Facebook“ nuotr.

SU VISU TARNYBOS SPRENDIMU GALIMA SUSIPAŽINTI ČIA.

Sporto klubo pasiūlymas buvo pasirinktas reklamuoti sarkastišku šūkiu „Ne, tai aišku, kad tave myli už akis“, kuris palydimas moters sėdmenų nuotrauka. Vis dėlto tokį sporto klubo humorą suprato ne visi – 15min skaitytoja, atsiuntusi nuorodą į reklamą, sakė, kad jai toli gražu tai nepasirodė juokinga.

Kaip teigiama kontrolierės sprendime, UAB „Gym Plius“ direktorius Airidas Kondratas paaiškino, kad reklaminės kampanijos esmė – draugiškai pašiepti populiarius žmonių „pasiteisinimus“, kodėl vengiama sportuoti ir paskatinti moteris bei vyrus pradėti sportuoti nedelsiant.

Direktoriaus teigimu, reklama yra tik viena iš reklaminės kampanijos dalių, kurią sudaro reklaminė komunikacija socialiniame tinkle „Facebook“ ir trijų reklamų ciklas: a) Reklama, kurioje vaizduojamas sportuojančios moters kūnas (nugaros dalis ir sėdmenys) ir skelbiamas užrašas: „Ne, tai aišku, kad jis tave myli už akis“; b) reklama, kurioje vaizduojamas sportuojančio vyro kūnas (vyro torsas) ir skelbiamas užrašas: „O taip, jai tikrai svarbiausia tavo humoro jausmas“; c) reklama, kurioje vaizduojami sportuojančios poros kūnai (vyro torsas ir nusisukusios moters nugara bei apatinė kūno dalis) ir skelbiamas užrašas: „Be abejo, svarbiau dvasinis, nei fizinis ryšys“.

UAB „Gym Plius“ direktorius paaiškino, kad pirmoji reklama yra neatsiejama reklaminės kampanijos dalis ir todėl turėtų būti vertinama visos reklaminės kampanijos kontekste, o pati reklaminė kampanija skirta reklamuoti sporto paslaugas, ir todėl reklamose vaizduojami aptemptus drabužius vilkintys žmonės, nes tokius jie vilki sporto klube sportuodami.

„Ir būtent todėl reklamoje vaizduojami dailių, atletiškų formų žmonių kūnai – sveikas, atletiškas kūnas yra, matyt, beveik visų sportuojančių žmonių siekis“, – teigia UAB „Gym Plius“ direktorius.

Jis teigė, kad prasidėjus tyrimui ėmėsi veiksmų pristabdyti reklaminės kampanijos vykdymą ir keitė jos pateikimą tam tikrose vietose. Be to, esą kardinalių korekcijų kampanijoje negalima atlikti dėl finansinių įsipareigojimų.

Pažeidimų neįžvelgė

Tarnybos teigimu, darytina išvada, kad UAB „Gym Plius“ publikuojamoje reklamoje, kurioje vaizduojami moters sėdmenys, kaip, be kita ko, ir reklamoje, kurioje vaizduojamas vyro torsas ir krūtinė, negalima įžvelgti Moterų ir vyrų lygų galimybių įstatymo 13 str. 2 punkte nustatyto pažeidimo sudėties požymių (formuojamos nuostatos, kad viena lytis pranašesnė už kitą).

Anot tarnybos sprendimo, nagrinėjamu atveju reklama reklama, kurioje vaizduojami moters sėdmenys, bei visa reklaminė kampanija turėtų būti vertinama dėl atitikties Lietuvos reklamos etikos kodekse numatytam reklamos padorumo principui. Pagal Lietuvos reklamos įstatymo 20 straipsnio nuostatas, tokį vertinimą įgaliota atlikti reklamos savitvarkos institucija.

Taigi nuspręsta pripažinti skundą nepagrįstu, nepasitvirtinus jame nurodytiems galimiems pažeidimams. Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) arba apygardos administraciniam teismui.

Nieko bloga nematė

Priminsime, kad sporto klubo pardavimų ir marketingo vadovė Anna Dambrauskienė 15min anksčiau paaiškino, kad savo reklamine kampanija norėjo išjudinti žmones, kad naujametiniai pažadai neliktų tik pažadais.

„Visi mes norime būti sveikesni, gražesni, linksmesni ir laimingesni, tačiau nedaugelis iš tikrųjų veikiame, kad tai pasiektume. Dažniausiai surandame daug pasiteisinimų, atidedame „nuo rytoj“, „nuo pirmadienio“, „nuo kito mėnesio“... Todėl ir norime visiems – ir vyrams, ir moterims – smagiai pasakyti „Nustok sau meluoti, pradėk sportuoti!“ Skaitytojos atsiųstas pavyzdys yra tik dalis visos komunikacinės kampanijos, kurioje vaizduojami ir moterys, ir vyrai, ir poros“, – paklausta, kodėl pasirinkta tokia reklamos forma, teigė ji. Ši reklamos kampanija buvo kuriama kartu su agentūra „Not Perfect“. Reklamos agentūros „Not Perfect“ strategas Vaidotas Valantiejus teigė nemanantis, kad ši reklama žemina moteris.

„Šioje reklamos kampanijoje, kurioje vaizduojamos tiek moterys, tiek vyrai, ironiškai kalbame apie pasiteisinimus, kuriuos pasitelkia žmonės, vengdami sportuoti, net ir tie, kurie trokšta gražaus kūno. Tai tiesiog ironiškas požiūris į mus visus – norinčius turėti savo svajonių kūną, bet atrandančius netikėčiausių pasiteisinimų gulėti ant sofos“, – savo nuomonę išreiškė V.Valantiejus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis