„flyLAL“ ir su ja susijusios bendrovės praėjusiais metais Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LDK) partijos biudžetą papildė 104 260 Lt.
“flyLAL Groups Service” į konservatorių sąskaitą praėjusiais metais pervedė 20 000 Lt, „FlyLAL – Lithuanian Airlines“ – 10 000 Lt. Pagrindinė šių įmonių akcininkė „ŽIA valda“ pervedė 35 000 Lt.
Rinkimų kampanijos metu „ŽIA Valdos“ kišenės vėl atsivėrė: konservatoriaus, Gedimino Žiemelio tėvo Vidmanto Žiemelio sąskaitą įmonė papildė 20 500 Lt, taip pat dar 5760 Lt paaukojo G.Žiemelis asmeniškai.
13 000 Lt aukos iš „ŽIA Valdos“ sulaukė ir dabartinis TS-LDK frakcijos Seime seniūnas Jurgis Razma.
Iki rinkimų – tyla
Iki rinkimų skrydžių bendrovė apie savo nuostolingą veiklą tylėjo. Spalio mėnesį žiniasklaidoje pasirodžius pranešimams, kuriuose cituojamas Latvijos susiekimo ministras Ainaras Šleseris teigė, kad žiemą „flyLAL Lithuanian Airlines” gali bankrutuoti, jei neatsiras rimtas investuotojas ir kad ši bendrovė jau siūlėsi „airBaltic“ ją nupirkti, šios įmonės generalinis direktorius Vytautas Kaikaris tokias naujienas neigė ir teigė, kad būtent latvių bendrovė “airBaltic” siūlėsi nuperkama „flyLAL'o”.
“flyLAL – Lithuanian Airlines” lapkričio mėnesį dalyvavo viešame konkurse dėl Prezidento skrydžių vykdymo ir jį laimėjo. Apie finansinius sunkumus tada nebuvo nė mažiausios žinios.
Tačiau vos pasikeitus vyriausybei ir į valdžią atėjus konservatoriams, skrydžių bendrovė į Susisiekimo ministeriją kreipėsi siūlydama pirkti kontrolinį „flyLAL Lithuanian Airlines“akcijų paketą už 1 Lt.
Masiulis veiksmais stebisi
„Noriu pasakyti atsakingai, kad tikrai spaudimo nesulaukiau iš koalicijos partnerių. Atvirai sakant, labai keistai vertinčiau tokias iniciatyvas, jei tokios ir būtų. Esame pasidalinę veiklos sritis pagal kompetenciją ir politika šiuo atveju neturėtų būti maišoma su ekonomine logika. Bet jei tokį spaudimą patirčiau, tai tikrai jums praneščiau“, – 15min.lt teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Tačiau jam Žiemelio sprendimas skirti paramai nemažą pinigų sumą pasirodė kiek keistas: „Atvirai sakant, nenoriu komentuoti verslo sprendimų. Kiekvienas turi teisę paremti, ką jis nori paremti, bet visą laiką tas parėmimas turi būti susijęs su realiomis galimybėmis tai padaryti. Šiuo atveju tiesiog, na... Tiesiog nenorėčiau vertinti, tegu vertina tie, kurie davė tą paramą arba tie, kurie gavo“
Konservatoriai jau anksčiau žiniasklaidai yra teigę, kad atsiriboja nuo dosnaus rėmėjo ir nesiima jo vertinti nei teigiamai, nei neigiamai. Konservatorių frakcijos Seime seniūnas Jurgis Razma yra teigęs, kad Susisiekimo ministerijos sprendimas dėl „flyLAL“ pagrįstas.
Norėjo atiduoti balastą
2005 metais privatizuotos Lietuvos avialinijos Buvusią valstybinę įmonę “Lietuvos avialinijos” UAB “LAL investicijų valdymas” (dabartinis “flyLAL Group”) daugiau nei už 20 mln. litų nupirko 2005-ųjų rugpjūtį. Tais pačiais metais AB „Lietuvos avialinijos“ reorganizuota į trijų įmonių grupę: AB „flyLAL Lithuanian Airlines“ (skrydžių bendrovė), UAB „flyLAL Group Services“ (užsakomieji skrydžiai, techninis aptarnavimas, aviacijos specialistų mokymo centras, lėktuvų įsigijimas ir nuoma, keleivių terminalo statyba, kelionių agentūra), UAB „VA Reals“. Iš viso įmonių grupę sudaro 9 bendrovės.
Skelbiama, kad 2008 metais „flyLAL“ grupės pelnas užaugo 60 procentų. “flyLAL” grupei priklausanti užsakomųjų skrydžių bendrovė „flyLAL Charters” šiuo metu Vilniaus tarptautiniame oro uoste pagal keleivių pervežimus užima antrą vietą – sausio mėnesį ši įmonė skraidino 14,63 proc., arba 13,63 tūkst. keleivių. Taigi nuostolingai dirbo tik atskirta AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“.