Bendrojo pagalbos centro (BPC) pastangos padėti garbaus amžiaus moteriai nuėjo veltui, o į baliono gamintojus ji kreiptis pabijojo – moterį įbaugino prieš kelerius metus įvykęs nemalonus incidentas.
Rokantiškių soduose gyvenanti E.Bikantienė į „15min“ kreipėsi po to, kai „Lukoil“ degalinėje įsigijo bendrovės „Dujotra“ dujų balioną. Ligotai moteriai iš degalinės dujų balioną atvežė kaimynas, tačiau praėjusį sekmadienį – lapkričio 22 dieną – prijungus jį prie dujinės viryklės paaiškėjo, kad balionas nekokybiškas.
Iš pradžių moteris negalėjo atsukti dujų, o pabandžius sukti smarkiau nulūžo rankenėlė. „Rankenėlė nulūžo, bandant sukti nejuda iš vietos, atrodo, kad balionas užsuktas, o kai pabandau uždegti dujinę, ji dega. Išjungti dujinę viryklę ir palikti neužsuktą balioną – pavojinga“, – išgąsčio priežastį „15min“ ketvirtadienį pasakojo moteris. Ji guodėsi, kad nuo sekmadienio nebuvo įjungusi dujinės viryklės ir negamino jokio maisto.
BPC pastangos – veltui
Sekmadienį moteris paskambino BPC pagalbos telefonu 112, tačiau operatorių pastangos jai padėti buvo bevaisės. „Problema iš tiesų yra, moteris skundėsi“, – patvirtino BPC atstovė spaudai Auksė Čibirė. Ji paaiškino, kad operatoriai E.Bikantienę sujungė su „Lietuvos dujų“ avarine tarnyba telefonu 04. „Tačiau, kaip supratau, jie važiuoti atsisakė – esą tvarko dujotiekį, o už dujų balionus atsako juos pardavinėjantys“, – kalbėjo A.Čibirė.
Pašnekovė sakė, kad tuomet E.Bikantienė buvo sujungta su gaisrininkais, kurie supratę situacijos pavojingumą pasisiūlė pabudėti prie jos namų ir, jei įvyktų nelaimė jai padėti, tačiau tokios pagalbos moteris atsisakė. „Iš esmės reikėtų su dujininkais aiškintis, kas turėtų padėti tokiu atveju“, – patarė A.Čibirė.
Bendrovės „Lietuvos dujos“ atstovė spaudai Sigita Petrikonytė-Jurkūnienė „15min“ paaiškino, kad žmonės dažnai painioja į kurią tarnybą kreiptis dėl problemų su dujų balionais. „Dujų balionai yra su mūsų bendrove nesusijusi veiklos sritis. Mes prižiūrime tik dujų vamzdynus“, – sakė ji.
Gamintojų bijojo
Degalinių tinklo „Lukoil“, kur buvo pirktas dujų balionas, atstovė spaudai Karolina Kažukauskaitė „15min“ paaiškino, kad pirmiausia moteris privalo skambinti avariniu telefonu nurodytu ant dujų baliono. „Dujotra“ yra įgaliota atvežti ir pakeisti nekokybiškus dujų balionus“, – sakė K.Kažukauskaitė ir pridūrė, kad nekokybišką dujų balioną taip pat galima atvežti į degalinę, kurioje jis pirktas.
E.Bikantienė „15min“ prisipažino net nemėginusi skambinti ant dujų baliono nurodytu pagalbos telefonu. Ji pasakojo, kad panaši istorija jai buvo nutikusi prieš trejus metus. Dėl nekokybiško baliono paskambinus ant jo nurodytu telefonu, ją išplūdo vienas „Dujotros“ darbuotojas. Tąkart iš „Dujotros“ moteris pagalbos nesulaukė (apie tai „15min“ rašė 2006 rugpjūtį). Todėl įbauginta senyvo amžiaus moteris ten neskambino ir šįkart.
„Norint, kad balionas būtų pakeistas, reikia turėti pirkimo čekį. O jei bijo mums skambinti, tegu visai neperka“, – pakeltu tonu aiškino „Dujotros“ direktorius Olegas Ždanovičius. Tačiau užsiminus, kad moteriai kartą jau teko kreiptis į jo vadovaujamą bendrovę ir šįkart, nuogąstaudama, jog vėl bus išplūsta, ji nebedrįso skambinti, direktorius prisiminė nemalonią istoriją ir šiek tiek atlyžo. „Tas žmogus, kuris praeitąsyk deramai nesureagavo, pas mus jau nebedirba. Tegu nebijo skambinti, padėsim“, – sakė O.Ždanovičius ir dar ketvirtadienio vakarą pažadėjo pakeisti nekokybišką dujų balioną.